Inlägg från: höstsolen |Visa alla inlägg
  • höstsolen

BF Oktober 2016

Anonym (Ankan112) skrev 2016-02-08 00:40:29 följande:

Någon fler som har en rädd pappa till barnet? Jag har en fantastisk stabil sambo, som nu står vid min sida. Dock märker jag att han är väldigt rädd för vad som väntar och hinner inte med att se allt det fina (framförallt eftersom vi planerat att vänta några år till med barn). Han försöker vara ett stöd, men jag är nog mer hans stöd nu.

Behöver han bara smälta nyheten för att sedan även känna lyckan mer? Vad tror ni? Vet att han kommer älska barnet, men vill att han ska ana det innan jag klämmer ut det såvi kan finnas där för varandra och planera på riktigt.

Jag är också livrädd, men bär på en stark lyckokänsla eftersom jag ändå längtat så efter barn tillsammans med honom!

Hej! Läste i min app här om veckan att runt vecka 6 är det väldigt vanligt att mannen panikar lite - "oro och ifrågasättande".
    Hehe. Kändes skönt att läsa!
  • höstsolen
    BF-lista OKTOBER 2016 

1/10 EmelieB91, 2:a barnet

3/10 höstsolen, 1:a barnet

4/10 JennyNG 1:a barnet

4/10 Ankan112 1:à barnet

8/10 miss september, 2:a barnet

9/10 Alma88 

10/10 nelpo, 1:a barnet 

14/10 ett, 2:a barnet

15/10 mumsan30 3:e barnet

16/10 Mammatilljesperochkevin06 3:e barnet

18/10 Lerumsmamma, 3e barnet

21/10 Nepe
  • höstsolen

Hej svejs!
    Jag är i v 9 och har haft lite småblödningar de senaste veckorna. Har därfor fått en läkartid i morgon. Första riktiga ultraljudet har jag om 3 v. (Bor utomlands).
    Är det VUL som gäller i morgon tro? Eller finns det något annat man kommer göra? Jag är rätt nervös och skulle vilja veta lite mer om vad man kan förvänta sig inför morgondagen. Hur skulle det funka i Sverige?
    Kram!

• höstsolen
    Anonym (Uh) skrev 2016-03-13 07:25:06 följande:

Är det någon som ska ha barn med en man som kanske inte är den ultimata?

Min pojkvän är underbar på alla sätt och behandlar mig som en prinsessa men han har inget jobb, och det stressar mig något så otroligt.
    Han är inte berättigad a-kassa så han har alltså soc.
    Jag känner mig stressad och blir så arg och ledsen för jag vill kunna njuta av denna graviditet som jag kämpat för så länge.
    Min pojkvän sa att vi skulle vänta med att bli med barn, men jag kände att åren gick och vi märkte att jag hade svårt att bli med barn(tog oss tre år).
    Någon som är i samma sits eller som kan hjälpa mig hur jag ska hantera detta??

Han verkar ju vara en härlig kille vilket glädjer mig!
    Men... Säg åt honom att nu MÅSTE han ta sig i kragen för nu kommer det ett barn och barn är inte gratis. Barn ska (så gott det går) försörjas av föräldrarna.
    Nu vet jag ju inte vad det är för jobb han söker, hur länge han gått arbetslös eller var ni bor.,. Kanske finns det noll jobb? Gå runt med CVn i butiker och restauranger?
    Se till att han sänker kraven. Just nu kanske städjobb är det han får ta. Se också till att han har ett bra skrivet CV, att han skriver olika personliga brev till varje jobb (riktat till just det företag han söker på), samt att han vet hur han ska bete sig på en intervju. Då fixar han det! ;) Lycka till :)

/personalvetaren
  • höstsolen
    Anonym (Uh) skrev 2016-03-13 12:59:49 följande:
    tack för peppen  men samtidigt tänker jag...
    är det verkligen JAG som ska se till allt detta?
    jag har givetvis sagt flera gg att han ska söka jobb, ALLA jobb, jag har frågat om hans CV och hur det går..Men jag känner  lite att jag ger upp nu.
    Han säger att han söker allt, jag blir galen för att han inte verkar veta allvaret med att vi ska ha barn, han är ju inte dum i huvudet liksom
    Hehe nä så klart inte, men jag tror att han fastnat. Det är vanligt. Självkänslan dalar snabbt. Varje dag blir det tyngre och tyngre och ens Go försvinner. Om det är så behöver han "vänlig men bestämd" push. Man tycker ju arbetsförmedlingen kunde hjälpa till men de är ju rätt värdelösa som bekant... Håller tummarna för er!
  • höstsolen
    Anonym (Uh) skrev 2016-03-14 17:51:26 följande:

tjatade mig till att få läsa hans CV. såg att det låg på datorn och klickade upp det
    alltså...HAHA
    min pojkvän har verkligen ingen talang för att skriva, jisses..hoppas han inte skickat just denna CV till flera.
    nu har jag skrivit några ändringar i hans CV få se va han säger sen när han kommer hem.

Bra jobbat!!! Kolla CV-mallar på nätet också. Finns jattebra tips.
  • höstsolen
    Ggrahnen skrev 2016-03-14 18:22:30 följande:

V.11 idag. Har så jää**a ont i korsryggen.. Någon som känner igen det? Undrar också över vad ni haft för symptom i denna vecka. Jag är onaturligt trött men orkar definitivt mycket mer än för två veckor sedan!!! Känns lite läskigt när symptomen börjar avta liksom..

V 12 här.
    Jag har också ont i rygg samt ner i vänstra skinkan. Haft i ca 2 v. Hoppas på typ en nerv i kläm och att det inte ar tidig foglossning för det bådar ju inte direkt gott för de kommande månaderna... Ouch...
    Min "onaturliga" trötthet gick nästan över helt förra veckan, nu ar den mer "naturlig" - blir bara så trött när jag typ motionerat.
  • höstsolen

Tips! På med mammabrallorna. Så jäkla skönt. Är i v 13 o lever nu i en helt ny värld.
    Trodde att jag inte behövde mammabyxor ännu eftersom jag fortfarande kan ha mina gamla byxor, men testade ett par och guuud så skönt att slippa linningen och trycket.
    Ha en fin vecka!

• höstsolen
    eagle87 skrev 2016-04-03 18:39:10 följande:

Väger mig en gång i veckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

Jag är i v. 15 i morgon och jag gick inte upp ngt förrän v. 14. Nu +1 kg. Min kompis gick upp 8 kg till v. 12 men sen gick hon bara upp 12-13 kg totalt. Alla är vi olika
  • höstsolen
    anna90 skrev 2016-04-04 12:25:22 följande:
    Hej! Alltså det här är så konstigt, att så många får olika svar från sin BM! Blir typ arg. Sa hon varför man absolut inte ska göra det? Min BM sa till mig typ att det bara är en myt att det skulle vara farligt att ta cellprov på gravida, man tar ju bara en minimal liten bit från livmodertappen och det påverkar fostret i livmodern. Däremot gör man det inte efter v14 för då kan man ändå inte påbörja behandling och testen kan dessutom vara missvisande pga hormonerna eller nått.. Så uppfattade jag det. Men sen när man googlar står är det många BM som sagt att man aldrig ska göra det under grav.. Var bor du någonstans? Tänkte att jag vill säga till på torsdag att "en bekant" har blivit avrådd att göra det. Är det ok? :P Hon vill göra det på mig pga att det var längesen jag gjorde det nu..

Grattis till dig med :D
    Här i England där jag bor gör de inte cellprov under graviditet men min barnmorska berattade att alla polskor boende i England frågar efter det eftersom i Polen ar det standard att göra under graviditet.

Hehe
  • höstsolen
    Lilla Luna skrev 2016-04-16 05:45:25 följande:
    Hemsk hy. Hoppas det avtar snart för jag känner mig äcklig med alla "finnar".
    Jag 16+6 och för någon vecka sen försvann alla mina finnar! So hang in there, det finns hopp
  • höstsolen
    Sbfaa skrev 2016-04-16 06:43:28 följande:

En fråga om jag är i v. 14 (13+6) säger man då att man är i vecka 14 eller 13?
    Säger den veckan som är i parentesen men ser också att andra säger den andra..

I Sverige säger man vecka 14 i ditt fall, men i t.ex. England där jag bor säger man v 13.
  • höstsolen
    höstsolen skrev 2016-04-16 11:57:02 följande:
    Jag 16+6 och för någon vecka sen försvann alla mina finnar! So hang in there, det finns hopp
    (Näää, 15+6 är jag, inte 16+6! Mvh Förvirrad)
  • höstsolen
    eagle87 skrev 2016-04-16 12:16:45 följande:
    Vart i England bor du? Jag bor oxå i England?
    Norra London. Du? Det finns en grupp som heter Gravid i UK men den ar inte så aktiv hehe
  • höstsolen
    Dani84KR skrev 2016-04-16 17:25:54 följande:

Hej Tjejer 
    tänkte kolla med er, jag har skarpa smärtor i vänster sida av magen idag, började för ca 1 timme sedan kommer och går , sist jag kollade för ca 10 min sedan inget blod eller sådant. 

Jag har haft växt värk och mollvärk och så, men den har varit mer ömände denna är lite skarp. 

Är det normalt? borde jag vara oroligt? eller ska jag slappna av och inte stressa upp mig efter som det inte finns blod...

Tacksam för svar

Det kanske är en sträckning eller nerv bara? Hoppas det!
  • höstsolen
    eagle87 skrev 2016-04-16 13:36:59 följande:
    Jag bor i Peterborough... Ca 1.5 timmar från London.. Trivs du i England? Hur länge har du bott här?
    Cool, där har man åkt igenom ett par gånger med tåget. Aldrig spenderat tid dock, är det nice? Hur hamnade du där?
    Jag har varit i London i 6 år, varit med min engelska kille i 4 år, trivs helt ok men tror det blir Sverige i framtiden... Du då?
  • höstsolen
    Sbfaa skrev 2016-04-25 19:59:33 följande:

Vad betyder bubblande i magen.
    Känner ingen hunger eller gaser. De bubblar och murrar.
    Är det forsterrörelse eller vad är det?

Jag har känt rörelser sedan v 15-16. Känns typ som bubbel, så ja, det är nog bebben som snurrar runt där inne hos dig! Nu i v 18 när jag ligger ner i typ framstupa sidoläge och lägger handen på magen kan jag ibland känna små små rörelser både från insidan o utsidan samtidigt. Häftigt.
Svar på tråden BF Oktober 2016