BF Oktober 2016
Hej. Hoppas det är ok att hänga på här :) fick plus imorse. BF 23/10
Hej. Hoppas det är ok att hänga på här :) fick plus imorse. BF 23/10
Hoppar in här också om det är ok :) är väldigt tidigt för mig, är bara i vecka 5 och känner i stort sett ingenting, bara tröttare än vanligt. blir nästan nojjig att det inte är något när jag inte känner illamående eller annat.
Glada gubbar gick visst inte o göra
Lägg gärna till mig med :)
BF 20/10 1:a barnet
Vart bor ni någonstans? :)
Kul att alla bor på olika ställen. Själv bor jag i Linköping :)
27 :)
Hoppet är det sista som lämnar en säger dom, men idag hjälpte det tyvärr inte. Blev ett Mf.
Första samtalet avklarat hos bm. Jag är ju bara i 4+2 men ville kolla av frågor om träning etc. Gud vad overkligt det kändes där inne. Jag ville typ fnittra eftersom det kändes på låtsas :) Hon ratade Nipt - test för att det diskuteras så mycket om det och kan vara svårt att tyda. . Och nub gör man inte i Sundsvall längre. Bara kub (för 2500 kr). Spännande. .
Mycket finns att läsa på 1177 tror jag hon sa :) Lagom mängd. Man ska göra det som känns bra. Inga supertunga lyft (jag kör exempelvis marklyyft och tunga benböj med stång - det lägger jag av med). Lätt jogging, promenad. . Sen tyckte hon jag kunde prata med pt om upplägg. Hennes torde ha stött på frågan förr:) Fråga gärna din bm med om du blir osäker :)
Känner heller inget förutom ömma bröst ibland. Får va glad för det :)
Ingen i vår familj får veta det innan vi varit på ultraljudet. Hoppas vi kan hålla oss :)
Idag är ingen kul dag ska på begravning för min mamma :( man märker man är extra känslig som gravid och gråter för allt men idag kommer jag gråta hela tiden :(
Visst är det en märklig känsla med en liten inneboende? Lycka blandat med en enorm rädsla för vad som komma skall.
Jag tog ett till test igår och fick såklart ett starkt rött streck. Det var mest för att förstå. RFSU'S tydliga streck som man tidigare fått glo ihjäl sig efter. Jag går nu in i vecka 6.
Hormonerna som alla pratar om har också börjat infinna sig ordentligt. Sur och vresig, ledsen omvartannat. Någon som känner igen sig?
Går ni på rosa moln eller känner ni lite som mig?
Min lilla knodd 8+0 med ett fint hjärta <3
Någon från Linköping?
Jag är ifrån Motala ????
Idag har vi träffat barnmorskan för första gången. Superhärlig! Nu längtar vi tills ultraljudet den 11e april =)
Åh jag vill så gärna se bebisen igen.
Är helt otroligt att man ska behöva vänta till typ v18 egentligen.
Varför väntar man så länge när mf risken är som högst INNAN dess?
Nu är det bara inskrivning strax. Går in i v 10 på fredag iaf:D
P.s Köpte första babyplagget idag, (förutom de små skorna jag köpte i vecka sex). :D
Igår fick vi äntligen se lilla livet i magen :) helt fantastiskt. Allt såg jättebra ut. Vi är så glada :D är i v 12 + 4 idag.
Har ni börjat handla något till bebis än? :)