BF Oktober 2016
Någon mer som har BF 23 oktober?
V. 5 (4+3)
Och detta är min fjärde graviditet. Har 3 pojkar, en på 3år, en på snart 2år och en på 7 månader.
Någon mer som har BF 23 oktober?
V. 5 (4+3)
Och detta är min fjärde graviditet. Har 3 pojkar, en på 3år, en på snart 2år och en på 7 månader.
Fler i v 6+3 som mår otroligt illa?
Jag mår sjukt illa och har gjort sedan igår. Får springa till toaletten hela tiden i tron om att kräkas men då avtar det och så håller det på.
Klarar inte äta något och tänker jag på mat så vänder det sig i magen och jag känner hur jag får tillbaka kräkkänslan :( Är också väldigt yr och trött.
Hej. Fler i v.11 som mår dåligt? T.ex halsbränna, illamående, trötthet, ingen aptit, huvudvärk o yrsel?
Är nu i v 10+4 och mår riktigt dåligt. Är extremt yr, speciellt när jag reser mig upp. Huvudvärk till och från och väldigt trött framförallt på eftermiddagarna.
Känner mig helt orkeslös och matt i kroppen. Frossa och feberkänslor. hjärtklappning och hjärtat slår extremt hårt och sakta ibland. Mår jätte konstigt.
Hur tidigt har ni omföderskor känt fosterrörelser i era graviditeter? Hur tidigt är det möjligt att känna? :)
Jag är i v 11+3 med fjärde barnet och inbillade mig innan att det kan ha varit fosterrörelse jag kände, men insåg ganska fort att det måste vara alldeles för tidigt att känna redan nu. Var nog tarmarna eller något men kändes ändå precis som de första fosterrörelserna, läskigt!
Hej. Hur tidigt kan man börja få sammandragningar egentligen? För jag har de senaste dagarna känt ett "sug" i nedre delen av magen o sedan att det blir en stenhård liten bula precis ovanför blygdbenet, det gör inte ont.. Känns precis som en sammandragning, har inte haft det såhär tidigt i mina 3 tidigare graviditeter, det har börjat ca v 16-17 nånting. Nu är jag ju bara i 12+2. Bör jag vara orolig? Eller är det normalt så tidigt?
Hej. Är det någon här som vet om och hur stress påverkar barnet i magen? Alltså om mamman är stressad.
Jag är stressad hela tiden, kan liksom aldrig slappna av. Så har det varit för mig i flera år. Känner mig jämt stressad, rastlös, otålig, dåligt humör, på helspänn m.m.
Är så orolig att bebisen i magen ska ta skada. Hur ska jag någonsin kunna lära mig att slappna av ordentligt? För hur jag än försökt hittills så har det inte lyckats. Och oron över att barnet tar skada då gör stressen ännu värre. Har ingen att prata med direkt heller. Känner mig urdålig och hemsk som människa pga stressen..
Jag såg faktiskt det avsnittet. Har sett nästan alla deras avsnitt denna säsongen. Men inte riktigt så jag har det nej, har svårt att förklara riktigt hur jag känner. Har egentligen ingen anledning att vara stressad. Känner mig bara stressad jämt. Börjar undra om det kan finnas sjukdomar bakom som kan göra att kroppen känns på helvarv hela tiden? Det påverkar mig så otroligt mycket, orkar mycket mindre, viljan till mycket är borta m.m. Nu ska jag ju ha ett barn till? Vill inte känna såhär då. Vill må bra, vara glad, känna ork och kunna ge mina barn ett bra liv.
Ni som är omkring vecka 16+6, kan ni känna bebisens "buffar" om ni håller handen utanpå magen?
Jag kände buffar för första gången idag när jag satt med knäna uppåt (tror jag), så jag la handen på magen och det var flera buffar efter varandra. Tror ni det var bebisen jag kände? Tarmarna kan väl knappast kännas som buffar o så många gånger? :o Är i vecka 16+6