Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

BF Oktober 2016

Hejhej allihopa! Jag hoppar inte här, är gravid i v 13 nu. Hur mår ni? Mitt illamående vill inte lätta ännu, har mått såå illa sen v 5 med kräkningar och allt. Helt däckad på kvällarna.

Är det många av er som har gjort/ska göra kub? Vi bestämde oss för att göra NIPT-test för att få ett säkrare svar än ett sannolikhetssvar. Det var otroligt smidigt med ett ul plus ett blodprov och vi har redan fått svar också, plus svar på kön som är frivilligt. :) Kan varmt rekommendera det testet i alla fall!

• Anonym (Maria)
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 04:29:35 följande:

Tusen tack!

Min man och jag blev glada av din historia att du vart med om liknande. Så vi såg ett litet ljus i tunneln ändå.

... Men jag vaknade med otroliga smärtor vid 01 och blodet bara forsade har inte kunnat röra mig. Sen var det stora klumpar när jag kissade. Ligger nu på akuten för träffa gyn, har fått i mig nålar som sitter. Så de räknar med att ta in mig på operation.

Så himla ledsamt!:( Har läst dina tidigare inlägg nu. Hoppas det går bra, tänker på dig.
  • Anonym (Maria)
    Eili skrev 2016-04-08 20:44:27 följande:

Jag har mått finfint under hela graviditeten. Nästan så att man funderat på om man verkligen är gravid :P

Jag och min kille hade tänkt göra kub-test men valde tillslut att inte göra det. Ingen av oss känner sig särskilt oroliga. Visst hade det varit kul att få se bebban på UL men har redan gjort två VUL så vi nöjer oss med det tills det är dags för RUL

Men så skönt för dig att du har fått må bra! :) Bebisen mår säkert kanon och har ni fått se den redan så kan man ju slappna av lite.

Jag mådde bra när jag väntade min son och tiden gick så mycket snabbare då. Tycker det går så sakta när jag mår dåligt hela tiden. Hade sett fram mot v 12 att det skulle avta men icke. Är väl för att det är en tjej där inne :p
  • Anonym (Maria)
    orzia1 skrev 2016-04-09 05:25:30 följande:

Är inlagd igen... med dropp. Har inte blivit bättre sen ja kom hem.. och ligger på så om med 3 st äldre så det lär inte bli bättre.. mår illa av alla dofter o av matlukt... men här finns inga enkelrum...

Oj vad du verkar ha det jobbigt med ditt illamående, hitta några äldre inlägg nu som du skrivit... håller tummarna att det ger med sig snart!
  • Anonym (Maria)
    Eili skrev 2016-04-09 07:44:03 följande:

Ja det var väl lite därför vi valde att inte göra kub. Jag vet inte vart tiden tar vägen men känns inte som man hinner med samtidigt är dett skönt att tiden går fort för då kommer bebisen fortare :) Hela min kropp säger mig att det bor en liten tjej i magen men i alla drömmar är det en pojk så det ska bli spännande om kroppen eller det undermedvetna har rätt :P

Det är säkert en tjej om det är det du känner på dig, tror oftast känslan är rätt. Spännande hur som helst! Ska ni ta reda på vad det blir eller blir det en överraskning? :) Vi tog inte reda på det med sonen men nu vet vi ju och båda valen har såklart sin tjusning:)
  • Anonym (Maria)
    orzia1 skrev 2016-04-09 09:06:46 följande:

För man veta kön på kub?

Tror inte det går? På NIPT test får man veta både kön och kromosomavvikelser, går att göra från vecka 10. Det är bara ett ultraljud och ett blodprov från armen. Säkrare svar än kub, nästan som fostervattensprov. Vi är så glada att vi gjorde det så vi slapp fundera över en sannolikhetssiffra
  • Anonym (Maria)
    orzia1 skrev 2016-04-09 10:36:48 följande:

Vi kommer ta reda på kön. Vi ska även göra ett ul på spec mvc efter rul, sen ska vi boka 3d ul privat så vi tänker se om de kan se könet på dessa 3 ul.. o 3d ul känns inte som det blir så mkt fel

Okej men den är säkert frisk så det är lugnt :) Jag är också för ung för att få det gratis men har en släkting som fick ett barn med downs i relativt unga år så därför valde vi att betala för det. Då fick vi veta allt på en gång och det var skönt.

Åh 3d ultraljud verkar så spännande, att få en mer verklig bild av liten :) Ni borde ju absolut få ett säkert svar på kön efter tre stycken ul iaf, spännande! :)
  • Anonym (Maria)
    Decibel84 skrev 2016-04-14 20:34:28 följande:

Min bebis är 6.1 cm lång, så härligt att få se den igen igår!!

Dock så gör det så ont när hon kollar(läkaren) så jag hade lite svårt att slappna av och kolla på bilden. Men min partner beskrev för mig och sa att bebis"vinkade" och sprattlade glatt.

Konstigt hur det kan kännas så olika, när den manliga läkaren gör vaginal undersökning så spänner det inte alls lika mycket.

Oh well...

Också intressant hur olika våra ultraljudsbilder kan se ut, i samma vecka.

Jag upplever att mångas bilder har man sett ett huvud och sen en mer "Bönformad" kropp...På min bild var det två bönor..haha

Men "dragen" blir ju tydligare längre fram.....Senast var bebis 4mm så det är så jävla coolt att det händer saker!

Nu tror jag att jag kan hålla mig lugn till RUL, värsta tiden är över gällande MA.

Imorgon v13:D

En liten fråga bara, varför fick du inte göra ett vanligt ul på magen när du är i v 13 imorgon? Lät ju inte bra att undersökningen gjorde ont :( Skönt att allt var bra iaf! :)
  • Anonym (Maria)
    aperfectsonnet skrev 2016-05-17 08:47:24 följande:

Jag hade RUL i torsdags morse och allt såg bra ut, men FRUKTANSVÄRT nog så hade jag mage att bli besviken över att det är ytterligare en liten pojke där inne. Jag grät hela dagen, inte över min lille son där inne utan över att jag skämdes så fruktansvärt mycket: HUR kunde jag tycka att det spelar någon roll?! Jag har den absolut ljuvligaste, underbaraste tvååriga pojken hemma och skulle inte kunna älska någon mer än jag älskar honom, det om något borde väl tyda på att jag kommer att känna likadant för lillebror?

Men det är nog så enkelt som att det här är vårt sista barn, och jag har från att jag var riktigt liten föreställt mig den dotter jag en dag skulle få. Har liksom sett henne framför mig så länge att det nu kändes som om jag förlorade henne, att ett verkligt barn togs ifrån mig.

Framåt eftermiddagen råkade jag hitta ett pojknamn som kändes HELT rätt, och plötsligt tog bilden av lillebror form inne i huvudet. Allt började kännas så himla mycket bättre. Både maken och sonen tyckte som tur är också om namnet - så nu väntar vi med spänning och glädje på att få träffa lillebror Edison i höst!

Grattis till en liten kille till! Grabbar är ju huuuur mysiga som helst! Tror det är jättevanligt att man blir besviken om man hoppats eller ställt in sig på ett visst kön så det är ju inget att skämmas för.

Kul att ni kom på ett jättebra namn också, bebisen känns lite mer verklig då. :)
  • Anonym (Maria)
    Ggrahnen skrev 2016-05-17 12:31:06 följande:

En felfri liten tjej väntar vi!! Så jävla chockade. Var 100 på att det var en grabb! Min sambo kände sig lurad haha!! Vi var chockade ett par timmar och "sörjde" lite den "förlorade sonen". Sen jävlar jublade vi av glädje att vi plötsligt vunnit en dotter!!! Och flicknamn hade vi ju redan klart!

Har känt sparkar sen v.14.

Gårdagskvällen låg min sambo bara och pratade med vår dotter! På grekiska dessutom så jag har ingen aning om vad han sa. Haha! Fy fan vad lycklig man är nu!

Stort grattis till er! Haha minns att du skrev att du skulle äta upp dina blommor om det var en tjej :p
  • Anonym (Maria)
    LisenB skrev 2016-05-17 16:40:25 följande:

Ja jag längtar till sista maj då vi har rul!! Spännande att se hen igen.

Någon mer som får typ krampkänningar runt om livmodern, som muskelkramp. Hade jätteont igår kväll runt om magen och känner av i dag lite längre ner. Kan jag ha skadat något när jag styrketränade igår? Tog i för mycket med magen eller lyft för mycket. Någon med erfarenhet?

Det är sammandragningar, det har jag också nästan varje dag. Det är helt normalt men de ska inte göra ont. Minns inte om jag hade det såhär tidigt med sonen men nu har jag haft såna sedan typ vecka 16. Är i vecka 19 nu. Livmodern tränar sig:)
  • Anonym (Maria)

Var på RUL idag på förmiddagen och fick se våran lilla dotter! Hon såg frisk och fin ut och det var så mysigt :) Aldrig har man väl hoppats att sommaren ska gå så fort som möjligt så det blir oktober :D

• Anonym (Maria)
    TredjeBullen skrev 2016-05-19 16:13:37 följande:

Inne i magen växer där en liten kille!! Jag o sambon e överlyckliga. Helt fantastiskt! Lyckan e total!! :)

Åh så fin bild ni fick, så gullig liten kille!
  • Anonym (Maria)
    Sbfaa skrev 2016-05-20 02:03:51 följande:

Åh tjejer!! Jag har mitt ultra ljud om 9 timmar.. Kan inte ens sova känner mig så himla lycklig och glad hih.

Känndes som denna dag va en evighet bort när jag fick tiden för två månader sen.

Lycka till idag! :)
  • Anonym (Maria)
    Alvsten skrev 2016-07-10 23:54:29 följande:

Ja antagligen sprutar det hormoner ur öronen på mig... Men säger man "Hej tjockis!" till en när man är gravid? Och jag är inte tjock, men visst har jag såklart fått en ganska stor bebismage. Blev så jävla sur..

Förstår att du blev sur! Vissa människor är riktigt oförskämda! Svara tillbaka att det minsann inte bara är jag som verkat gå upp i vikt såhär i sommar och titta på personens mage.... Och detta tafsande på magen sen! Det är mitt värsta problem. Min svärmor är nästan värst, slet upp min tröja i helgen när vi var på tivoli för att klappa på lilla barnbarnet. Nästa gång tror jag att hon får en smäll *arg*
  • Anonym (Maria)
    Lilla Luna skrev 2016-07-11 17:16:51 följande:

Höll på att klappa till pappa i ansiktet då han skulle röra magen. Inte okej! Sambon får, det är en sak. Men alla andra? Varför? Så obehagligt bara.

Jag förstår inte heller varför så många tar sig friheten att klappa, stryka och hålla på. Det är ju fortfarande min kropp liksom! Tycker det är så sjukt respektlös så jag bara ryser i hela kroppen. Och vad hände med att fråga om man får känna först? Har råkat ut för detta typ 7 gånger nu men blir det en till så kommer jag säga ifrån. Tydligen behöver folk uppfostras...
  • Anonym (Maria)

Min tjej har också haft väldigt mycket gaser och magknip. Tillslut en kväll provade vi windi pysventilen som var med i påsen från BB. Det var första natten hon sov lugnt. Använde den varje kväll ca en vecka och det kom ut hur mycket gaser och bajs som helst! Nu har hennes mage börjat fungera bättre (är fem veckor nu) Kan verkligen rekommendera att prova det.

Svar på tråden BF Oktober 2016