Inlägg från: Soncabaret |Visa alla inlägg
  • Soncabaret

BF Oktober 2016

Det är så himla konstigt att man måste vänta på ultraljud/vul så sjukt länge. Det känns ändå som om man vill veta om bebisen lever där inne.. Grattis till ak15, så kul att se ett tickande hjärta. 

• Soncabaret
    Ggrahnen skrev 2016-03-22 11:54:48 följande:
    GUD VAD MAGISKT! 11+1 och pyret var hur livlig som helst!! Var typ omöjligt att få en bra bild!! 4cm och mår prima!!!

Blödningen var ofarlig och där hade jag suttit i väntrummet och funderat om vi skulle bli tvugna att skrapa.

Fantastisk läkare, vi fick titta längelänge!!! Tack alla för ert stöd!

Åh vad härligt att höra! SUPERGRATTIS!! Var också på UL idag, men inte för att jag hade haft någon blödning, utan bara pga. dåligt tålamod och nyfikenhet (bokade privat), Men visst var det mäktigt!! Jag skrattade så mycket av lycka och kärlek att bilden försvann ibland, haha... att man kan älska något på 3,5cm så innerligt <3 Såhär ser vår böna ut! Också jättesprattlig och vinkade åt oss :,D

• Soncabaret
    Josber skrev 2016-03-22 20:23:14 följande:
    Åh va kul! Hur långt gången är du? Jag gjorde ul i v 9+6 men den låg nog och sov var helt still ????
    v11+3 är jag. Ja, det var jättekul, vad jag har förstår så är det lite 50/50 om man får se det sprattla, eftersom dom sover så mycket så tidigt. Huvudsaken hjärtat pickar på. Mäktig upplevelse. Första barnet är det också, så det var väldigt speciellt.
  • Soncabaret
    LisenB skrev 2016-03-22 22:07:09 följande:
    Va härligt det låter med ultraljud! Hoppas vårt barn är friskt så kan kanske oron minska lite. Har ni gått på privat eller va det kub? I mitt landsting så får man inte förrän v18-19 om man inte tar kub.
    Ja man hoppas ju verkligen att barnet ska få vara friskt <3 Vi bokade privat eftersom vi är otåliga och inte vill vänta tills halva graviditeten har gått innan vi börjar förstå vad som händer. Vi ska inte ta kub heller så det hade varit jättelång väntetid annars.Tycker verkligen att det borde ingå ett tidigt ultraljud i landstinget som standard, menmen.
  • Soncabaret
    Josber skrev 2016-03-23 16:57:49 följande:
    Ja precis tror inte man ska vara orolig men så skönt att ha sett den lilla och huvudsaken är ju att hjärtat slår ? ja samma här så himla roligt jag gjorde VUL 9+6 men min var 3.5cm också så blev framflyttad 10+3 när jag var där- de tackar man ju väldigt mycket förr när man är i dessa veckor. Aldrig känt mig så lugn och avslappnad nu när man sett att allt är okej med den lilla så häftigt! Hur gammal är du?
    Ja det lugnade ner faktiskt något otroligt. Särskilt en sådan som mig som i perioder haft googlemani pga. nojjat över precis allt. Har känt att jag har mått för bra (förutom den utomjordiska tröttheten och ömma bröst) och nojjat över det. Lyxproblem! Jag är 25! Äntligen lyckats bli gravid efter 1,5år. Jag och sambon bestämde oss för att börja då jag fick diagnosen PCO/S, och det är första gången vi lyckades nu. Vi skulle just börja få hjälp från en fertilitetsklinik men innan de hann sätta igång med något så lyckades vi äntligen på egen hand! Hur gammal är du?
  • Soncabaret
    Josber skrev 2016-03-24 21:46:07 följande:
    Åh ja det är inte helt lätt de där vi försökte några månader (4 ) och blev gravida men tyvärr blev det missfall sen hade jag bara en mens emellan så blev jag gravid nu i januari och det kändes skönt och framförallt nu när man sett att det är bra med allt. Snacka om oogle mani här med går ju inte hålla sig haha. Jag är också 25 år :)
    :/ beklagar, verkar inte vara en rolig upplevelse. Jadu, verkar verkligen som att de flesta har sina kamper. Så härligt att det gått bra tillslut! Haha ja undra om google-manin beror på någon slags mamma-gen :D haha.. Lite har man lugnat sig, men nog pirrar det till fortfarande i googlefingrarna ibland. Känns som oron kommer följa med en även tills barnet är ute, men byts då ut till en annan oro.
  • Soncabaret
    Hpe skrev 2016-03-25 10:59:39 följande:

Går in i vecka 11 idag! Första barnet och är 22 år, har inte fått någon tid för UL än, ska göra kub test och ska in och ta proverna i början av april, är det sent? :o BM räknar med att jag är en vecka tidigare än vad diverse appar visar och om man räknar från sista mensens första dag. :)

Tror det är normalt. Man brukar ta kub mellan v.11-14 så det lär ju stämma för dig. :)
  • Soncabaret

v14 (13+3) nu. Blev lite orolig igår pga. inte känt symtom på typ 2v.. inge molvärk eller någonting. Men imorse kom spyan efter morgonmackan! Att man kan bli så glad/lättad av en spya! Haha..

• Soncabaret
    Eili skrev 2016-04-04 20:31:55 följande:
    Jag har inte haft särskilt mycket symtom alls under min graviditet. Jag har humörsvängningar som heter duga sen är jag väldigt öm i brösten efter en hel dag i bh. Tidigare i graviditeten gick det inte ens att ta på dem, kunde knappt ha en slapp t-shirt på dem för det gjorde så sjukt ont. Nu är jag tacksam för minsta lilla symtom för jag har egentligen aldrig känt mig riktigt gravid och har fortfarande väldigt svårt att tro att det är sant :P 
    Men så känner jag med! Det är bara tuttarna som är mitt symtom då det är ett fruktansvärt straff att ta på sig BH under vardagarna och till och med en vindpust kan smärta, annars så har allt bara flytit på. Lyxproblem, men det blir som sagt att det är svårare att förstå att det är sant... Spydde en gång i v9 och nu en gång i v14.. båda gångerna helt plötsligt och nu sist så mådde jag inte ens illa, det bara kom.. Vilken vecka är du i?
  • Soncabaret

FYYYYYYYYYYYYYYYYYYY, VAD VATTEN HAR BÖRJAT SMAKA ILLA..... Smakar jäkla surgamm-mjölk :'( Hört att det ska börja smaka järn, men mjölksmak var ju något nytt.... 

Svar på tråden BF Oktober 2016