Inlägg från: Anonymm29 |Visa alla inlägg
  • Anonymm29

BF Oktober 2016

Det är helt olika hur mkt man går upp i vikt. Jag startade min graviditet med 72 kg och gick upp 25 kg, åt 1 gång per dag och rörde mig knappt, blev akut kejsarsnitt och ammade ej så hann inte gå ner mkt i vikt. Blev gravid 3 mån efter förlossningen och startvikten var då 86 och vägde lika mkt för 1 vecka sedan trots att min mage växt på sig ordentligt. Går in i vecka 22 på fredag.

• Anonymm29

Jag är också sugen på Emmaljunga fast (double viking 735). Hört att de är av bra kvalitet. Någon som

har den? Har brio smile i dagsläget och den är jag faktiskt nöjd med, men 20:e oktober blir det två minisar som måste få plats.

Fick förslaget att köpa efter sommaren då dem rear ut emmaljunga vagnar när 2016 modellerna kommer in :)

• Anonymm29

Precis, vi har ju gott om tid på oss :)

Det var de sa på babyproffsen iaf så hoppas att det stämmer.

• Anonymm29

Jag har bf 20:e oktober och kommer inte behöva vagnen de närmaste dagarna efter förlossningen ändå, så för mig går det bra att vänta. Jag provade syskonvagnen, då jag kommer att ha pseudotvillingar. Vagnen kändes stabil och av bra kvalitet. Jag är ifs 168 cm lång, tänkte inte alls på det du sa. Men man måste ju hitta en vagn som känns bekväm för en själv. Finns stort utbud av vagnar så man får vara aktiv med letandet så man hittar rätt.

Lycka till :)

• Anonymm29

Meen stackarn! Var inte orolig det kommer förhoppningsvis snart! Min första graviditet (förra våren) kände jag inget förrens vecka 24-25. Och genom hela graviditeten kände jag aldrig hårda sparkar eller kunde tyda om det var foten, handen eller hur han låg i magen (Till skillnad från många av mina vänner). Det kan vara jätte olika hur man känner och när man börjar att känna något. Beror även på hur moderkakan ligger. Nu denna graviditet har jag precis nu vecka 22 börjat känna lite små mjuka rörelser ibland, fastän jag hade fått höra att man skulle känna mkt tidigare med nr 2.

Om du känner dig orolig så boka en tid hos din barnmorska så att ni kan försöka lyssna på hjärtat, gjorde jag första graviditeten ofta när jag var orolig :) det lugnade mig lite. Tålamod och ta det lungt så kommer allt förhoppningsvis relativt snart.

Svar på tråden BF Oktober 2016