Inlägg från: Anonym (Uh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uh)

BF Oktober 2016

Är det någon mer än mig som känner mindre sexlust efter att ni har plussat?
    Vi försökte länge och det blev ju såklart rätt "mekaniskt" ett tag för att man bara ville lyckas.
    Jag har en gravidapp och i nån vecka(minns ej vilken) så kunde man läsa"nu får många kvinnor tillbaka sin sexlust", så kanske är detta normalt..med lusten?

Vi har bara haft sex en gång sedan vi plussade och jag kunde inte slappna av, tyckte det gjorde lite ont och jag spände mig hela tiden.
    Tyckte också att det kändes annorlunda, kanske är det så eller pga att jag spände mig.. :/

• Anonym (Uh)

Är det någon som ska ha barn med en man som kanske inte är den ultimata?

Min pojkvän är underbar på alla sätt och behandlar mig som en prinsessa men han har inget jobb, och det stressar mig något så otroligt.
    Han är inte berättigad a-kassa så han har alltså soc.
    Jag känner mig stressad och blir så arg och ledsen för jag vill kunna njuta av denna graviditet som jag kämpat för så länge.
    Min pojkvän sa att vi skulle vänta med att bli med barn, men jag kände att åren gick och vi märkte att jag hade svårt att bli med barn(tog oss tre år).
    Någon som är i samma sits eller som kan hjälpa mig hur jag ska hantera detta??

• Anonym (Uh)
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-13 08:48:17 följande:
    Jag har ej de så, men kan förstå din känsla. Söker han jobb? Och i så fall söker han alla jobb? Dvs även sådana som inte kräver urbildning,

Om inte så tycker jag gott du kan ställa krav på det. Bor ni ihop?
    Vi bodde isär och han bodde hos en vän, men sen funkade det inte med kompisen och han flyttade hit..Bodde här i nån vecka och jag blev gravid:)
    Jo han söker jobb
    Jag ställer krav och han svarar oftast"men jag söker ju jobb"
    det är som att vi inte talar samma språk.
    Jag ber  honom söka jobb och han säger"men jag gör ju det?"
  • Anonym (Uh)
    höstsolen skrev 2016-03-13 11:27:51 följande:
    Han verkar ju vara en härlig kille vilket glädjer mig!
    Men... Säg åt honom att nu MÅSTE han ta sig i kragen för nu kommer det ett barn och barn är inte gratis. Barn ska (så gott det går) försörjas av föräldrarna.
    Nu vet jag ju inte vad det är för jobb han söker, hur länge han gått arbetslös eller var ni bor.,. Kanske finns det noll jobb? Gå runt med CVn i butiker och restauranger?
    Se till att han sänker kraven. Just nu kanske städjobb är det han får ta. Se också till att han har ett bra skrivet CV, att han skriver olika personliga brev till varje jobb (riktat till just det företag han söker på), samt att han vet hur han ska bete sig på en intervju. Då fixar han det! ;) Lycka till :)

/personalvetaren
    tack för peppen  men samtidigt tänker jag...
    är det verkligen JAG som ska se till allt detta?
    jag har givetvis sagt flera gg att han ska söka jobb, ALLA jobb, jag har frågat om hans CV och hur det går..Men jag känner  lite att jag ger upp nu.
    Han säger att han söker allt, jag blir galen för att han inte verkar veta allvaret med att vi ska ha barn, han är ju inte dum i huvudet liksom
  • Anonym (Uh)

tjatade mig till att få läsa hans CV. såg att det låg på datorn och klickade upp det
    alltså...HAHA
    min pojkvän har verkligen ingen talang för att skriva, jisses..hoppas han inte skickat just denna CV till flera.
    nu har jag skrivit några ändringar i hans CV få se va han säger sen när han kommer hem.

• Anonym (Uh)
    Bbekz skrev 2016-03-22 15:38:48 följande:

Jag har skapat en grupp på Fb för oss blivande hösmammor. PM Heidi Rebecka KloVland Mårtens för att få inbjudan. Välkomna

ska skicka pm:)
  • Anonym (Uh)
    Blåkorn skrev 2016-04-02 11:01:24 följande:

Hej! Jag skulle vilja gå med i en följas åt grupp Bf oktober 16 , har ni några tips på grupper? Kram

testa skicka mail till Anna flugan gandsjö, hon är admin i en hemlig oktober mammor grupp
  • Anonym (Uh)

Jag var så inne på att ta ett KUB test, ville ju få se bebis igen(fick ett tidigt vul i v 7)
    Men sen tänkte jag om.
    Jag är otroligt nojjig som person, och min tanke var direkt...tänk om testet visar en avvikelse, då kommer jag gå o vara super orolig från v 11 tills jag föder...Det skulle bli en enorm stress och press för mig och det är inte värt.
    Dessutom kan ju oron vara helt obefogad då vissa får avvikelser men föder friska barn.

Så jag fick en tid, tog blodprov men ska nu kommande vecka ringa och avboka det.
    Om det är något så får jag veta det på RUL eller när bebis föds.
    Jag har det tillräckligt med oro redan jag klarar inte mer.
    Bokade in ett privat UL, så jag får nu se bebis.
    Men jag är så otroligt otroligt rädd...men inte många dagar kvar.

• Anonym (Uh)

Jag får seriöst panik.
    Min partner lyckas inte hitta något jobb och får därför socialbidrag.
    Jag kommer att få ut ca 11.000 när jag är föräldraledig.
    Med hyra och utgifter så finns det inget kvar..herregud hur ska vi göra?!

Ska jag be min partner flytta ut så att jag kan ta ut bostadsbidrag , FAN det vill jag ju inte:(

• Anonym (Uh)
    orzia1 skrev 2016-07-05 12:07:15 följande:
    Det låter fruktansvärt jobbigt, har du räknat med att ni även får barnbidrag? Inte så mkt men ändå 1000 kr. Sökee han alla jobb som går att söka? Även sådana med pendlingsavstånd? Kräver ju dock kommunala kommunikationer eller körkort.
    Nej har inte räknat med barnbidrag men ja 1050 kr till.
    Han söker alla jobb och har så gjort i flera år...inget lossnar:(
  • Anonym (Uh)
    Lilla Luna skrev 2016-07-05 18:44:11 följande:
    Sådär såg vår situation ut förut. Nu har sambon äntligen fått jobb men bara 50% så vi får inte ihop ekonomin under föräldraledigheten.. :(
    Jag måste kolla om vi kanske kan få bostadsbidrag, min partner är inte skriven hos mig ännu men så ska det bli..Bostadsbidrag kan iaf ge någon tusenlapp mer och det gör ju saken bättre
Svar på tråden BF Oktober 2016