BF Oktober 2016
![](http://www.familjeliv.se/gallery/image/5280255/full_600/phpvXSuI314864.jpg)
Någon annan med uppsvälld mage? Är bara i v 8
Ska tillägga att jag har gjort en ivf och har fått två embryon tillbaka :)
När kommer ni berätta för "alla" att ni är gravida? Någon som har berättat redan nu för närmaste osv ? :)
Min var 1.58 cm :)
Någon av er som har hört något om "soft marks"?
Fick fara in på en extra kontroll pga starka förvärvar bm sa att tappen var nästan 2cm o mjuk är i v 33+4 nu.... Någon annan som har fått sin tapp kollad?
[quote=76924759][quote-nick]orzia1 skrev 2016-08-29 19:43:53 följande:[/quote-nick]Jag får min kollad hela tiden pga mina prematura värkar. Om den är ca 2 cm o mjuk så bör du vila mkt så det inte drar igång för tidigt. Den kan öka på o bli längre om man vilar o tar det lugnt...[/
Oki ja hon sa bara att jag skulle vila men hon sa som inget mer... Berättade att slemproppen har nog börjat att lossna (det har den gjort i några veckor) de kommer sega vita/genomskinliga grejer då o då spec efter sd ... Frågade inte heller om de var normalt att tappen ska vara mindre än 2 cm ... Hur går de för dig?
Varit på kontroll hos bm nyss tappen är mjuk och framåtriktad nu... Den är knappt 2cm ännu... Fick bricanyl o en sovdos med mig hem.. Mina andra förlossningar har tagit kring 1timme till 2 timmar
Inget kortison känns inte som att bm tar en på allvar riktigt mitt blodtryck var högt oxå...
Har haft onda sammandragningar heeeeela dagen :( gör ont i ljumskarna som mensvärk blir galen får inte tag på någon bm heller
Har gjort de... Bm skulle prata med läkaren och återkomma... Enkel väg är 11 mil ...