Inlägg från: Satelliten |Visa alla inlägg
  • Satelliten

BF Oktober 2016

Hej alla! Hur mår ni?

Hur länge kommer ni vara lediga innan beräknad bf?

Särskilt ni med kontorsjobb.

Ni med mer fysiskt krävande jobb behöver säkert sluta jobba tidigare.

• Satelliten

Å orzia, hoppas hon stannar i magen så länge hon behöver det!

Förstår att det är sjukt tråkigt att bara va hemma, särskilt som du måste ta det lugnt också antar jag.

Kram till dig

• Satelliten

JagochKulan: vilka fina bilder!
    Var gjorde du dem och vad kostar det?

Spännande (och skönt skulle jag tycka) att det verkar som att du är nästan två veckor före det din BM sa.

Jag blev tillbakaflyttad en vecka på RUL, men jag tycker inte att det stämmer med vare sig mens eller när jag först kände mig gravid. Jag hoppas att de har fel, och jag tänker vara förberedd (det tidigare) datum som min app räknat fram. Kanske skulle ett 3D-ultraljud ge ledning?

Fast viktigare för dig att få det rätt, med tungt arbete och behov av föräldrapenning innan förlossningen!

• Satelliten
    orzia1 skrev 2016-08-21 21:11:21 följande:
    Min slempropp släppte tidigt, men det bildades en ny, vet inte om delar av den släppte för ngn v sen. Tycker att jag har så grymt slemmiga o äckliga flytningar hela tiden...

Vi beställde det sista hoppas jag igår så nu väntar vi på amningskudde o spjälskydd till vaggan, sen kan vi börja bädda

Har oxå massor av kläder sen dottern var lite, har redan tvättat det mesta men har en del kvar
    Hur vet man om den släpper? Har mkt flytningar, är  v. 31...
  • Satelliten
    LisenB skrev 2016-10-16 20:19:06 följande:
    Jag har förstått att fler känner som jag, skulle nog behövt någon att dela det med tidigare i graviditeten då jag tyckt det varit jobbigt med alla som tycker det är så fantastiskt och roligt när jag själv inte känt så mycket..
    Tror det är anknytningspersonen från min egen familj också.. Hittar kanske inte känslorna, då jag inte riktigt känt det sedan tidiga tonåren.

Imorgon är det dags! Jag skriver när vi är ute på andra sidan :) Håll tummarna för att allt går bra!

Känner igen mycket av det som du skriver. Graviditeten har varit tufft för mig också.  Jag har dock fått bra hjälp av en terapeut och insett att det för mig haft att göra mer med min egen barndom. Jag har på slutet kunnat känna mycket mer glädje och kärlek till barnet som ligger därinne. Sen är jag asnervös för förlossningen då jag har väldiga problem med att känna mig så utelämnad åt andra, svårt att känslomässigt lita på att personalen kommer anstränga sig för att göra det bästa för mig.

Vid det här laget har du kanske redan din lilla son i famnen, hoppas allt har gått bra!!

• Satelliten
    LisenB skrev 2016-10-21 14:36:39 följande:
    Inga speciella humörsvängningar men gråt när det ska ammas. Han tar jättebra men der sticker och svider så! Der har blivit bättre nu när han faktiskt får i sig något. Nu är det inte lika hårt sugande gissar jag. Brösten gör ont men jag hoppas det snart reder upp sig och blir mindre i brösten. När brukar det ske tror ni?

Grattis och välkommen till världen Tage!

Hur känns det i snittet, är det jobbigt? Finns risk för att det blir snitt för mig också, de ska pröva att vända...

Svar på tråden BF Oktober 2016