Inlägg från: TredjeBullen |Visa alla inlägg
  • TredjeBullen

BF Oktober 2016

Hej! Har smygit runt på denna sidan nu ett tag o läst alla era intressanta inlägg. :) Stort härligt grattis till er alla som plussat o väntar smått! :) Jag har gått in i v 10+0 idag. Bf 16/10. Otroligt spännande o fortfarande känns allt helt overkligt för mig. Har två barn sen innan, en 14 åring o en 9 åring. Blivande sambon har också två barn sen innan (9 o 6 år). Så känns lite som att börja helt om på nytt. :) Än så länge har vi inte sagt nåt till kidsen men lär nog få göra det snart då jag tycker att magen redan börjat synas. Jösses! Nån mer som väntar sladdis? ;) Fick köpa mig ett par mammabrallor igår då mina vanliga inte går att knäppa mer. ;)

Har ni förresten sagt nåt på era jobb än? Jag går o funderar när jag ska göra det. Har ingen aning.

Ha en fin dag allihopa!! :)

• TredjeBullen

Hej!

Gjorde kub igår. Allt såg jätte bra ut o fick finfina resultat. Så lättade vi blev. Så otroligt härligt att få se vildingen igen. Är i v 13 (12+5) o magen går snart inte att dölja längre. Hihi! Mammabrallorna e såååå sköna. Dom vanliga byxorna går inte att knäppa längre.

Har ni förresten berättat för chef o kolleger än? Jag har inte sagt nåt än, vet inte riktigt när jag ska göra det heller. ;)

• TredjeBullen

Är det bara jag, men varför är det så otroligt svårt att hitta fina gravidkläder till någorlunda billiga priser?? Jag har ingen större lust att slänga en massa pengar på kläder som bara används under en liten period.

O nu är magen så pass så att vanliga tröjor inte passar längre. Nån som har tips på vart jag kan hitta billiga o bra gravidkläder?

• TredjeBullen

V 15! O det känns så skönt nu när vi gått ut med nyheten. Behöver inte dölja denna Bullen längre. ;)

• TredjeBullen

Det här är så mäktigt!! V 16 o Jag kan känna bebisen när den sparkar nu...som fladder! Heeeelt jäkla otroligt! :) Haha! Underbart! 9år sen jag va gravid sist så lite så jag glömt hur allt känns. ;) Nån mer än jag som kan känna av fladder/sparkar?

En annan fråga.. Under mina andra två grav mådde jag som en prinsessa. Inga som helst problem. Men nuuuuu!! Nu har jag fått uppleva allt o lite till o tyvärr dyker nu även foglossningen upp. :/ Har inte känt av foglossning tidigare, så vad o kan man gör nåt som mildrar detta??

• TredjeBullen

Vecka 18 idag! :) mår så fantastiskt bra nu förutom att foglosaningen gör sig mer o mer påmind. :/ +5kg på vågen. Hur mår ni andra?
  • TredjeBullen

Denna huvudvärk!!!! :( Var o varannan dag får jag sprängande huvudvärk o jag e konstant trött. Fruktansvärt! Nån som plågas av samma?

• TredjeBullen

Wow!! Nu e här en hel del som gått på rul o säkerligen många som snart ska gå. Jag e en av dom som går o längtar till rul. På torsdag e det dags för oss. Längtar ihjäl mig! Haha! Vill verkligen se vår vilding! :)

Grattis till er som sett era småttingar!

• TredjeBullen

Sambon ringde mig på jobbet ikväll o sa att han beställt vagn nu. Blev en svart/orange Crecent Classic. Sååå galet fin! Nu vill jag bara ha hem den. Haha!!

Har ni andra bestämt er för vagn än? Vi kikade på vagnar igår o vi båda fastnade för denna direkt. :)

• TredjeBullen

Stora dagen är här!! :) RUL idag kl 11.15. Vi ska få se vår vilding igen. Äntligen!! :) Hoppas så innerligt att vi har turen med oss...vill så gärna veta om det e en påg eller tös där inne. :)

• TredjeBullen

Inne i magen växer där en liten kille!! Jag o sambon e överlyckliga. Helt fantastiskt! Lyckan e total!! :)

• TredjeBullen

Jaaa... Dom lyckades verkligen fånga en superfin bild på honom. ;)

Anonym (Maria) skrev 2016-05-19 18:46:00 följande:

Åh så fin bild ni fick, så gullig liten kille!

• TredjeBullen

Alltså det här med pojknamn... ;) Hur svårt kan det vara?! Har ni andra kommit fram till namn till era små killar?

• TredjeBullen

Milde jösses!! :) ställde mig på vågen idag, tror jag dog lite. Hahahahahaha!! +8kg!! Var ska detta sluta?! Är i vecka 21 (20+2). Hur ser det ut för er andra? ;)

• TredjeBullen

Nu var det inte alls min mening att nån skulle ta illa vid sig med mitt inlägg. :/ Det e bara så jag uttrycker mig o det var så jag reagerade när jag tittade på vågen. Tyckte det va komiskt att se vikten. Därav mitt skratt också. ;) självklart är det individuellt hur mkt man går upp. Det var ren o skär nyfikenhet från min sida bara. Sen om man går upp 3kg eller 33kg...vad spelar det för roll?! ;) Så länge man mår bra o bebis mår bra. Jag är inte ett dugg viktfixerad. Tanken var inte att jämföra. Det handlade som sagt endast om ren o skär nyfikenhet. O dom som vill svara på frågan gör det o dom som inte vill svarar helt enkelt inte.

aperfectsonnet skrev 2016-06-06 13:02:52 följande:

Eftersom det är så extremt individuellt hur mycket man går upp och hur snabbt man går ner igen kan jag tycka att jämförelser är lite onödiga. Kan bli lite ledsen av tanken på om någon halvvägs in i graviditeten hunnit gå upp betydligt mer än åtta kilo (som verkligen inte är mycket i mina ögon) och så läser hon "tror jag dog lite. Hahahahahaha!! +8kg!! Var ska detta sluta?!".

• TredjeBullen

Har lite funderingar då jag inte varit med om detta under mina två andra graviditeter...

Igår kväll hade jag (tror jag) rejäla sammandragningar, magen blev hård o smärtade lite o som strålade bak i ryggen ner i svanken. Gjorde faktiskt lite ont. Detta kom o gick under nån timmes tid. Är detta nåt som e vanligt? Jag är i vecka 23 (22+5).

• TredjeBullen

Detta lär bli ett klagoinlägg tyvärr... Men fyyyy... Jag kan inte njuta av graviditeten längre... Foglossning från helvetet känns det som. Jag sover knappt nåt längre, så fort jag rör mig i sängen så gör det ont...sitter jag för länge så gör det ont...rör jag mig för länge så gör det ont...vilar jag för länge så gör det ont... Så i princip så gör det ont hela tiden. Foglossningsbältet gör varken från eller till. Det enda som mildrar smärtan litegrann är en varm vetekudde.

Nån grav penning fick jag inte pga mitt jobb inte anses vara tillräckligt tungt. Som tur e; jag går på 5v semester nu. Jag kan ta dagarna i den takt jag mäktar med.

I mitten på augusti blir det läkarbesök o förhoppningsvis sjukskrivning resten av graviditeten.

Svar på tråden BF Oktober 2016