Inlägg från: aperfectsonnet |Visa alla inlägg
  • aperfectsonnet
    orzia1 skrev 2016-04-07 19:31:55 följande:

Sådär.. nu är allt offentligt på jobben och på f.b så jag släpper min anonymitet här också. Det är jag som haft signatur orolig.

I 30% av fallen går det över v 16 men har man otur varar det hela graviditeten

Åh, får jag säga att jag blev så ofattbart glad över det här? Jag har följt dig på avstånd väldigt väldigt länge på fl och bloggen och tänkt mycket på hur du har det nu. Jag hoppas innerligt att du är en av de 30% som slipper det överjävliga illamåendet snart och får fokusera på din graviditet! Kram!
  • aperfectsonnet
    Ggrahnen skrev 2016-04-11 21:10:17 följande:

15+0 sambon vill inte gå ut offentligt än. Jag säger att det går nog inte att hålla hemligt så länge till hahaha!

Hehehe, nä, då får du ha RIKTIGT bylsiga kläder!!!
  • aperfectsonnet
    Soncabaret skrev 2016-04-12 20:40:59 följande:

Någon annan med hjärtrusningar?! Bör man vara orolig? Är jävligt andfådd jämt också.

Förövrigt blir jag lite stressad av era magar. HUUUUUR kan ni har fått så fina bebisbulor redan?! Galet. Jag ser bara fläskig ut när jag står och när jag ligger syns bara en litenliten bula.... Blir orolig att mitt pyre kanske avstannat i utvecklingen eller är det möjligt att ha såhär liten mage i v15??!! Kan tillägga att jag har en framåtlutad livmoder så det borde synas tidigt på mig.

Ojdå, ingen aning varför bilden blev stående. Orginalet är liggande.

För det första så är det ju extremt individuellt när magen börjar synas - för mig har det gått mycket fortare den här gången än under min första graviditet. Och för det andra - det går ju inte att jämföra en bild där man står upp med en där man ligger ner! Bifogar bild på hur min ser ut liggande. Jag är i v 16 idag.

• aperfectsonnet

Har någon annan fått dålig hy under graviditeten? Jag brukar inte ha några hudproblem, och minns inte att jag hade det förra gravditeten heller, men det absolut första gravidsymptomet den här gången var att jag fick fullt av vätskande, variga "småsår" i ansiktet. Mest på hakan men också pannan, kinderna och ner på halsen. De känns inte som vanliga finnar för de är liksom "ytliga" och de hade inte gått att "klämma" även om man hade velat, de är just snarare sår. Och jag vet att jag inte borde klaga, men det känns så deppigt att jag inte kan känna mig snygg ens ibland - de går inte att sminka över eftersom de vätskar, och de är illröda så de syns på långt håll. Haft exakt lika mycket i två och en halv månad nu. 

• aperfectsonnet
    orzia1 skrev 2016-04-15 09:54:53 följande:

Hur tänker ni här i gruppen, kommer ni ta reda på könet innan bebisen föds?

Jag vill väldigt gärna veta vilket biologiskt kön min bebis ser ut att ha. Jag tror för egen del på kompensatoriskt föräldraskap - jag uppmuntrar delvis andra saker hos min son än jag gjort om han varit flicka, eftersom resten av samhället gör så gott de kan för att stöpa honom i "pojk-formen". Under förra graviditeten fick vi veta att vi väntade en pojke, och jag fick en möjlighet att tänka mycket på hur jag på bästa sätt kan vara mamma åt en son. 
  • aperfectsonnet
    Ggrahnen skrev 2016-04-15 19:18:37 följande:

Vi kommer kolla. Har tjejnamn klart men kan inte komma överens om ett enda pojknamn!! Så om vi får veta att det är en tjej så behöver vi inte fundera nå mer, haha!

Hahaha - PRECIS samma situation här!
  • aperfectsonnet
    Sbfaa skrev 2016-04-16 07:40:11 följande:

Tycker det ska va en överaskning och känns som jag skulle förstöra om jag tog reda på det..men jag vet inte tror det kommer hända att jag ta reda på det men inte säga till min omgivning..för att varför de vill veta kön är så dem kan köpa "rätt" färg på kläderna..(???)

Vilket jag tycker är fel och vill inte att mitt barn ska växa upp på de viset..

Helt seriöst vore det ju just därför lite roligt att säga till släkten att det blir en pojke om man väntar en flicka och tvärtom ;)
  • aperfectsonnet
    höstsolen skrev 2016-04-16 13:03:11 följande:

(Näää, 15+6 är jag, inte 16+6! Mvh Förvirrad)

Jag är 15+4 idag och min hud är värre än någonsin. :'( Massor av knallröda utslag som svider, kliar och vätskar. Åååh vad jag hoppas att det vill ge sig snart!!
  • aperfectsonnet
    Alvsten skrev 2016-05-04 05:24:58 följande:

Ursäkta röran på bilden, vi håller på att flytta :)

Jag måste typ gått upp mest härinne känns det som, +4 kg och är i vecka 15. Mår fortfarande illa och spydde för bara några minuter sen men går uppåt i alla fall. Är stor skillnad på magen från innan graviditeten.

Hehe, NÄÄÄEDU. Jag har gått upp nio kilo. Är i vecka 19.
  • aperfectsonnet
    Dani84KR skrev 2016-05-11 10:36:42 följande:

så det häda något skrämande idag.

sitter och dricker min kopp kaffe, när jag känner att jag har ont i ögon sedan när jag ställer mig upp känner jag stickningar i fingrarna på båda händerna och sedan i ansiktet, speciellt i munnen och tungan. som när man e bedövad hos tandläkaren.

GU så rädd jag blev nu har det mer eller mindre gått över men är det någon annan som har haft liknande eller vet vad det kan vara?

kanske borde man ringa 1177?

Jag har haft samma!!! Eller i munnen och underläppen ner i hakan. Det gick över efter någon vecka men HJÄLP vad nervös jag var! Hoppas att det försvinner för dig också!
  • aperfectsonnet

Jag hade RUL i torsdags morse och allt såg bra ut, men FRUKTANSVÄRT nog så hade jag mage att bli besviken över att det är ytterligare en liten pojke där inne. Jag grät hela dagen, inte över min lille son där inne utan över att jag skämdes så fruktansvärt mycket: HUR kunde jag tycka att det spelar någon roll?! Jag har den absolut ljuvligaste, underbaraste tvååriga pojken hemma och skulle inte kunna älska någon mer än jag älskar honom, det om något borde väl tyda på att jag kommer att känna likadant för lillebror?

Men det är nog så enkelt som att det här är vårt sista barn, och jag har från att jag var riktigt liten föreställt mig den dotter jag en dag skulle få. Har liksom sett henne framför mig så länge att det nu kändes som om jag förlorade henne, att ett verkligt barn togs ifrån mig.

Framåt eftermiddagen råkade jag hitta ett pojknamn som kändes HELT rätt, och plötsligt tog bilden av lillebror form inne i huvudet. Allt började kännas så himla mycket bättre. Både maken och sonen tyckte som tur är också om namnet - så nu väntar vi med spänning och glädje på att få träffa lillebror Edison i höst!

• aperfectsonnet

TUSEN tack till alla er som kommenterade så fint efter mitt RUL! Jag tror att jag mest skämdes eftersom jag ser mig som en väääldigt genusmedveten person och att det hår med att "önska sig" ett visst kön inte alls går ihop med min självbild... Men vi människor är komplexa varelser och känslor är inte direkt lätta att styra. Nu har det gått en vecka och jag är sååå glad över lillebror Edison. Om fyra månader får jag äntligen pussa honom! Det blir fyra långa månader eftersom jag är sängliggande nu, men sen ska han ju vara med oss alltid, så det är en himla kort tid sett ur det perspektivet.

Grattis till alla fina RUL med glada nyheter!

• aperfectsonnet
    TredjeBullen skrev 2016-06-05 15:01:23 följande:

Milde jösses!! :) ställde mig på vågen idag, tror jag dog lite. Hahahahahaha!! +8kg!! Var ska detta sluta?! Är i vecka 21 (20+2). Hur ser det ut för er andra? ;)

Eftersom det är så extremt individuellt hur mycket man går upp och hur snabbt man går ner igen kan jag tycka att jämförelser är lite onödiga. Kan bli lite ledsen av tanken på om någon halvvägs in i graviditeten hunnit gå upp betydligt mer än åtta kilo (som verkligen inte är mycket i mina ögon) och så läser hon "tror jag dog lite. Hahahahahaha!! +8kg!! Var ska detta sluta?!".
  • aperfectsonnet
    Mabo90 skrev 2016-07-24 21:16:21 följande:

Flera gånger om dagen så tänker jag tankar om att bebisen i magen är sjuk på något sett. Kromosomfel, missbildningar, eller andra skador. Jag oroar mig för det hela tiden och drömmer om det. Det har tagit bort en stor del av njutningen i att vänta barn och det påverkar mitt inre enormt. Är jag helt ensam?

Åh så tungt. :( Jag har som tur är sluppit den sortens tankar den här graviditeten, men förra gången hade jag enormt mycket katastroftankar och ångest. Om jag vore du skulle jag be barnmorskan om en psykologtid. Sådär ska du inte behöva må, särskilt inte utan någon att prata med!
  • aperfectsonnet
    orzia1 skrev 2016-08-02 15:45:56 följande:

Ska vi som bor i och omkring Malmö /lund/Ystad starta en fika grupp på f.b ?

Vill jättegärna vara med i så fall!
Svar på tråden BF Oktober 2016