Inlägg från: JagOchKulan |Visa alla inlägg
  • JagOchKulan

BF Oktober 2016

Hej och hå :)

Följer tråden, då jag också ska ha barn i början av oktober, för någon anledning känner jag på mig att de blir slutet av september men vi får se ??????

En oväntad graviditet som man blev super glad över, skulle egentligen tävlat i år på fitness men kulan på magen fick en att ändra framtiden ??????

• JagOchKulan

Lilla bebben växer och är energisk i Magen...

På torsdag ska vi på ultraljud för att förhoppningsvis kunna se könet, inte för att de spelar någon roll Vad de blir :)

Hoppas på att lillen mår annars bra och även se hur de ser ut med födeselsedatumet..

Gjorde ett tidigt ultraljud för att se om man verkligen var gravid, då graviditeten inte var direkt planerad, då kom de fram till ett "ungefärligt" datum..

Dvs då är jag idag v.19 enligt deras beräkning då.

För någon anledning så känner jag på mig att jag är någon v mer än de sa, har mer symtom som i v21...

Men vi får se ^^

Barnrummet är nästan klar, enda som e kvar e tavlor:)

Barnvagnen blev beställd i förra veckan, och eftrr många tester så blev de får absoluta favorit:

Chassi som e anpassad till dessa delar: Super Viking liggdel, sittdel från super nitro.

Färg: mörkgrå

Tillbehör: myggnät, regnskydd, skötväska, sido korg till vårens picknick

Däck: luft däck

Annars då?

Jobbar med matgrossist affär som vikariat, de visste om graviditeten på intervju..

En butik som har alla saker i storpack, därav en del tunga lyft dagligen.

Vissa dagar är tuffa, men va ska man göra, man måste jobba..

Mest plock om dagarna, Men hellre lyft än att stå i kassa, märker att ryggen tar kål på en i kassan...

Någon mer som upplever att kassa arbete är besvärligt ?

Arbetet förväntar sig att jag ska jobba heltid fram till oktober, eller åtminstone till sep.

Jag är en typiskt person som inte

Vill vara dålig utan pushar mig mer än va jag borde göra...

Jag e dessutom vikariat för en annan som gick på mamma ledighet, dvs 2 mån tidigare hem pga arbetet.

Hon som gick hem hade truckkort, vilket underlättade för henne på slutet, men jag har inget så jag drar allt med handtruck. Hehe lite tungt ^^

Hur räknas egentligen mamma penningen?

Nu jobbar ja heltid, åtminstone till augusti, då har de gått 6 mån på arbetet, innan de så var jag arbetslös i 4-5 mån och innan de så arbetetade jag nästan 100% i 1 år...

Räknar de mån från denna tjänst eller räknar de från de gamla?

• JagOchKulan
    Alvsten skrev 2016-05-25 20:28:28 följande:

Har ni fått några cravings förresten?

Min är solklart lemonad :) kommer antagligen aldrig kunna dricka det efter graviditeten haha!

Vattenmelon och jordgubbar är cravings här, har svårt för kött och varm mat...

Typ enda sug för vanlig mat e typ sushi..

^^
  • JagOchKulan

V24 magen växer och lillan i magen har sparkat i mängder sen v19...

Ser tydligt på magen när kickarna kommer, så mysigt :)

Tryck mot revben har smått börjat komma men annars har man inte känt av någon foglossning,ryggvärk..

Jobbar i lager där de innebär tunga lyft dagligen, samt oerhört stressigt tempo ibland...

Men va gör man? :)

Någon mer som annars har upplevt sig själv känslig under graviditeten?

Innan grav så var jag en sprallig stresstålig tjej, men nu e de motsatsen....

Jag blir lätt ledsen, frustrerad och stressad..

På arbetet så jobbar man på rätt så hårt, och ofta är vi underbemannade (nej de anställer inte mer folk trots att man har påpekat)

Jag får tyvärr mkt och

Göra och stressar väldigt mkt, vi alla anställda gör de, vissa har gett upp...

Vet att barnet inte mår bra av stress ....

Jag måste även ta tag i när jag ska gå hem, chefen vill gärna att jag ska jobba till oktober (samma månad som barnet kommer, Bf 7 okt) , då vi är så underbemannade....

Är rädd för att ta upp de, dumma grav hjärna ...

• JagOchKulan

Okej nä men det e faktiskt sant de du skriver ...

Nu är det också att jag har bara jobbat där i snart 4 mån, de visste om graviditeten på intervju och jag vikarierar för en annan gravid.

På papperna så är viken fram till maj nästa år, men de visste att jag inte kommer att finnas tillgänglig året ut...

Var arbetslös 4 mån innan detta arbete, och innan de arbetet på ett annat ställe i 1 år och arbetet innan 2 år....

Men då jag har bara jobbat på detta ställe i 4 mån, har jag ens rätt till att söka grav peng?

vet måste ringa försäkrings kassan...

Dani84KR skrev 2016-06-13 09:29:28 följande:

Hej

Jag har oxå sådant tungt industri jobb. Bygger bilar här i Göteborg

Alltid varigt den som ställer upp men en arbetskompis sa till mig. "Ingen kommer någonsin tacka dig för att du sliter ut dig. Företaget bryr sig inte de ser bara siffror de e billigare att ha dig här än att anställa en vikarie."

Och de e sant

De bryr sig inte om mig

Vi har en laglig rätt att få ett avlastnings arbete under våran graviditet. Det står i arbetsmiljö lagen.

Och man kan söka havandeskaps penning vilket jag gjorde förra veckan. Så håller tummarna att FK godkänner.

Jag lider av ångest och en av mina grejer har alltid varigt att jag tror att folk ogillar mig så jag försöker alltid få alla att tycka om mig. Den har blivit värre nu med gravid hormonerna. Men man får ta ett djupt andetag och tänka att företaget bryr sig inte om oss de bryr sig om bokslutet och pengarna de kostar att ersätta oss.

Kram på dig

• JagOchKulan

Jag är inne på v25+5 ,känner av lillen flera gg om dagen..

Alltid vid 05:00, ibland vid 03:00 ...

Sedan vid 09:00-10.00, 13:30 och sedan då och då på eftermiddagen..

18:30 är hon igång en stund sedan lugnt till 22:00...

Har ett mönster med tiderna sen 1 mån tillbaka....

Verkar variera mkt mellan varje person :)

mttp skrev 2016-06-30 14:08:37 följande:

Hej tjejer. Är det fler som är inne på v 25+5 å där omkring.

Tänkt3 angående om foster rörelserna.. hur ofta ska man känna av det för att vara ok. Jag känner ca 1-2 ggr per dag. Låter ganska lite? Känner ni mkt? Verka som min gosse är väldigt lat hähä

• JagOchKulan

Hej på er alla:)

Hoppas att ni mår bra, här har graviditeten varit "lättsam", enda som har varit jobbigt är onda/ömma armar/fingrar under nätterna men annars varit väldigt lätt...

Jag var på 3D/4D URL som vi själva bokade in, är inne på v26, så de var bra tajming för de. En härlig upplevelse men lite besviken då lillan var så envis att hålla händerna framför ansiktet och vända sig in mot ryggen *skratt* men Gud vilken känsla att se hennes form på hela kroppen, långa fina ben, super söta öron, näsa, ögon och perfekt hjärna och aaaa allt såg sååå bra ut...

Men samtidigt så kom barnmorskan fram till att: du är inte inne på v26 utan du är fulla v27 och är inne på v28, då alla mått,vikt och utveckling på barnet var i de stadiet...

De komiska är att detta datumet hon sa var samma datum jag fick från mitt allra första vul, men såklart blev ändrad på UL, dock då när de ändrade på ul så sa jag till dem att de inte alls kan stämma pga hur jag och sambo hade legat...

( var inne på tävlings period för fitness därav så var tyvärr inte sexlivet så stor då)

Men de ignorerade mig då och höll sig på sina ord...

Samt barnmorskan som utförde ul var väldigt osäker under hela tiden, så hade intr varit förvånad ifall hon kollade fel...

Men att i alla fall få de bekräftat igen SAMMA datum som första gg måste ju plinga en klocka för dem samt att då när jag var så säker på min sak....

Ringde BM igår för att berätta om de nya uppgifterna från 3D ultraljudet, ( ul:ET utfördes vid en klinik mitt emot dem, då kvinnohålsovärden saknade 3D så fick boka in besöket hos ett annat företag)

Men i alla fall, ringde och sa som de, påpekade att datum är samma som första igen...

Men ändå säger de emot: ja men man ser oftast veckan när man är i V18, ...

Jag sa att: ni får faktiskt ringa till den andra barnmorskan för att få höra, jag tänker inte ge mig.

Min egna barnmorska skulle återkomma under dagarna, så får se va hon säger...

Men jag har kollat med försäkrings kassan och de går att ändra datumet med ett nytt intyg...

Anledningen varför jag e på dem e för att jag vill att de ska vara rätt, inte "tror" som barnmorskan vid ul körde med, samt att hon inte alls lyssnade på mig..

Och uppgifterna de fick fram i förrgår var betydligt såååå mkt tydligare, samt som sagt andra gången gillt med samma datum.

Sist och inte minst, jag har Ett väldigt tungt arbete, de börjar ta en på krafterna att orka en hel dag, jobbar mer än heltid flesta veckorna....

De med dålig sömn samt under halva dagen har man ömma höfter och ond rygg på jobbet på all lyft...

Arbetsgivarn går med på begäran av Gravidtets penning så därav vill jag att allt blir fixat ...

• JagOchKulan

Tack , det var en upplevelse att se henne i 3D då man såg former, när hon räckte ut tungan och sög på tummen...

Samt att man kunde se hjärnans alla delar osv, underbart <3

De gick på 1500 kr och fick en massa bilder med hem :) lätt värt kronorna :)

Okej, du också? Känns som att det är många som blir tillbaka dragna på RUL, för oss också var de att de inte gick ihop alls när vi hade samlag.

Då träningen inför tävlingarna gjorde att vi hade Max 1 gg i månaden så blev man väldigt bestämda över att de inte stämde...

Hehe... Men självklart ändrade de datumet ändå...

(Poängtera att vi har de mkt oftare nu ^_^ )

Så får se när bm ringer.,, ogilla när de säger emot en.

Och inte kan acceptera att man gjorde ett ytterligare besök för att få fram mer svar..

Hur mår du annars :)?

Satelliten skrev 2016-07-07 09:54:23 följande:

JagochKulan: vilka fina bilder!

Var gjorde du dem och vad kostar det?

Spännande (och skönt skulle jag tycka) att det verkar som att du är nästan två veckor före det din BM sa.

Jag blev tillbakaflyttad en vecka på RUL, men jag tycker inte att det stämmer med vare sig mens eller när jag först kände mig gravid. Jag hoppas att de har fel, och jag tänker vara förberedd (det tidigare) datum som min app räknat fram. Kanske skulle ett 3D-ultraljud ge ledning?

Fast viktigare för dig att få det rätt, med tungt arbete och behov av föräldrapenning innan förlossningen!

• JagOchKulan

79 dagar kvar, börjar bli såå nervös men samtidigt förväntansfull ...

Går på mamma ledighetet om 24 dagar....

Mår väldigt bra förutom händerna som jäklas under nattetid...

• JagOchKulan
    Mabo90 skrev 2016-07-24 21:16:21 följande:

Flera gånger om dagen så tänker jag tankar om att bebisen i magen är sjuk på något sett. Kromosomfel, missbildningar, eller andra skador. Jag oroar mig för det hela tiden och drömmer om det. Det har tagit bort en stor del av njutningen i att vänta barn och det påverkar mitt inre enormt. Är jag helt ensam?

Du är inte ensam, har också haft lustiga drömmar, samt tänker under dagen på vissa saker och ibland börjar man tvivla på sig själv om man verkligen e redo, kommer man att bli en bra mamma, tankarna forsar igenom en....

Nervös, orolig.... Men samtidigt förväntansfull, 71 dagar kvar .....

Typ 13 dagar kvar på jobbet...
  • JagOchKulan
    Lilla Luna skrev 2016-07-26 08:57:07 följande:

Vi har inte kollat kön men sambon är stensäker på pojke. Det är även mina föräldrar, redan innan rul. Min syster säger att det känns som att det ska vara en pojke bara. Samma sak sa min moster (fast hon la till att hon alltid har fel). De flesta tror pojke i dagsläget, några få tror flicka. Jag själv försöker att inte tro något men omedvetet vandrar tankarna in på pojke, så nu försöker jag medvetet ändra dem till flicka för att jämna ut lite. Kan tiden gå lite snabbare så vi får se vem det är? Är så sjukt nyfiken!

Alla i vår omgivning var stört säkra på att de var en pojke, alla var sååå säkra på de så att jag blev säker med... Men sedan så tog vi Reda på de och de visade sig att de var garanterat en flicka :)

Aaaaa tiden kan gå snabbare nu, längtar ihjäl mig :D
  • JagOchKulan

69 dagar kvar tills hon kommer, nu börjar jobbet kännas otroligt kämpande med stressen och alla lyft..

Jag skäms för att jag blev igår och idsg tvungen och stanna hemma pga ömmande höfter och blixtrande känsla i benen...

Och händerna domnar bort och gör ont eftrr en dags arbete...

Och idag bad jag om att resten av veckan att få jobba kortare dagar, jobbar mer än heltid annars, vilket har fungerat tills nu, efter 6h så är ryggen ond och fötterna är som att man har stått på en smal pinne hela dagen... Hehe

Men visst, alla lyft på 30 kg, och mängder av flak som ska packas på pall och dra runt minst 900 kg på hand truck kansle inte de härligaste för en gravid kropp :)

Gravidtets penningen är godkänd, går hem om 2v, därför känns de skit dumt att man inte klarar av jobba helt nu längre, är de onormalt, som sagt skäms över mig själv...

Svamlar, yrar i denna text, men mkt tankar i huvudet..

Lite nervös för allt

• JagOchKulan
    K_84 skrev 2016-07-27 09:43:06 följande:

Du ska absolut inte skämmas!!! Antar att du jobbar på lager? Det gör jag med och har fått anpassa mina arbetsuppgifter efter vad jag orkar med. Jag har olika kompetenser (får köra olika truckar). Blir endel lyft ändå men betydligt färre än jag brukar. Du sks absolut inte lyfta så tungt och så mycket som du gör nu om du får så ont! Har du inte gått igenom en "gravid-plan" med din chef?

Skönt att du fått graviditetspenning iaf :) Jag jobbar ca 2,5 veckor till sen är jag hemma två månader innan bf. Ska bli så skönt att få vara hemma och vila lite innan allt börjar :)

Ta det lugnt på jobbet nu och ta hand om dig.

Aaa det är lager/butik :)

Tyvärr inget truck kort så jag får köra allt manuellt ^_^

Jobbar du heltid än?

Njae de har vi inte gjort, utan vi har mer bara kommit överens att jag gör så gott jag kan då de "inte" går och undvika vissa arbetsuppgifter.

Har varit så inställd på att klara av allt, men denna veckan har varit tvärt om, då man förra veckan kände av sammandragningar ofta, och jobbade närmare 50h och denna vecka helt slut i psyket och ömmande höfter..

Det e nog bara jag som tänker för mkt på vad andra tycker.. Märks att de finns de som inte kan jobba 3mån innan, och har blivit haft sjukskriva redan tidigt...

Så ska nog inte känna någon ånger...

Men har alltid varit en person som vill prestarera högt och bakgrund från fitness tävling sä är man en kämpar skalle som inte vill vara dålig, hehe.
  • JagOchKulan

58 dagar kvar, de närmar sig sååå snabbt nu. längtar ihjäl Oss:)

Lillan är stark i sina sparkar, men förövrigt så har jag mått bra :)

Hur går de för er andra???

Svar på tråden BF Oktober 2016