Inlägg från: Oktoberbebis2016 |Visa alla inlägg
  • Oktoberbebis2016

BF Oktober 2016

Hej

Ny i tråden. Jättekul att läsa om era graviditeter och tankar omkring den. Grattis till er alla.

Själv väntar jag första barnet och går in i vecka 29 idag. Tycker det är spännande att se hur kroppen förändras och känna sparkarna.

Tänker precis som du Decibel84. Är sparkarna allt man kan gå efter? Jag är orolig att den lille fattas något eller inte har det tillräckligt bra.

Är ditt nästa UL något du bokat själv? Här nere i Skåne får man bara 1 och det är det omkring v 19.

För lite tycker jag.

Ha en fin söndag på er :)

• Oktoberbebis2016
    aperfectsonnet skrev 2016-07-26 18:17:51 följande:

Finns det fler Malmöbor i tråden?

Hej

Är från Malmö men bor nu i en by utanför lund.

Blir troligtvis förlossning i Lund. Är i v 30.

Spännande :)

Hade varit kul att träffa andra blivande mammor för en fika nu innan bebisarna kommer. Men även efter Med de små liven.
  • Oktoberbebis2016

[quote=76846269][quote-nick]Tyret1501 skrev 2016-08-01 19:00:21 följande:[/quote-nick]Jag är malmöbo! Jag åkte till Ystad förra gången och kommer göra det den här gången med! Kul att höra om vattenförlossning! Det kanske kan vara något! :) vi valde ystad då partners inte var välkomna i Malmö (efter förlossning skulle vanliga besökstider gälla) och det tycker vi är helt oacceptabelt. Dessutom har jag vänner som berättat hur de delat rum med 2 andra mammor efter förlossning som i sin tur inte mått bra. Jag blir både stressad och arg när jag tänker på Malmös förlossning. Dessutom får man åka taxi till Lund om man inte ville åka hem några timmar efter förlossning. När jag var nyfödd slutade jag andas ett dygn efter födsel och behövde intuberas. Så att bli hemtvingade efter några timmar känns inte alls bra. Ystad blev helt perfekt för oss! Vi fick tillochmed familjerum med dubbelsäng på BB. Hade samma barnmorska genom hela förlossningen och allt gick jättebra! Rekommenderar verkligen ystad! Om det var ett gäng malmöbor som ville fika så vill jag också! :)[/

Ja det får bli Ystad eller Lund här med. Har hört mycket dåligt om Malmö tyvärr.

Fika i Malmö är jag med intresserad av :)

• Oktoberbebis2016

Ja det får bli Ystad eller Lund här med. Har hört mycket dåligt om Malmö tyvärr.

Fika i Malmö är jag med intresserad av :)

Svar på tråden BF Oktober 2016