• K_84

BF Oktober 2016

Annajessicandersson skrev 2016-05-19 08:36:56 följande:

Hej alla gravida! Ny i tråden, gravid i vecka 21 (20+4). Vi har ett litet "dilemma" här

Hemma.. Sambon lever lite i en värld där han inte riktigt har insett att det är en liten bebis i min mage. Han vill inte att jag köper kläder, möbler, inredning osv till lillkillen.. "Vad som helst kan ju hända" säger han.. Men jag vill ju själv börja köpa på mig lite saker, så vi kan börja förbereda oss på att det kommer en liten bebis i början på oktober! Hur har ni det, har ni börjat handla det mesta, är det någon som har en sambo som tänker likadant?

Hej.

Jag e gravid i v.19 (18+4). Innan ul ville jag vänta lite med att köpa saker men nu efteråt tycker jag att man kan börja planera och köpa det man vill och behöver. Min sambo är lite som din. Han avvaktar och tänker väl lite åxå så att vad som helst kan hända. Han är jätteglad och förväntansfull såklart men lite försiktig kan man säga. Det blir lite tokigt när jag vill sätta fart så man inte står där i slutet och har massor kvar att fixa. Man vill kunna "ta det lugnt" och vila då.

Det är väl lättare för oss som bär på barnet och känner allt att förstå vad som verkligen är på gång men jag känner samma som dig :)
  • K_84
    JagOchKulan skrev 2016-07-27 09:22:14 följande:

69 dagar kvar tills hon kommer, nu börjar jobbet kännas otroligt kämpande med stressen och alla lyft..

Jag skäms för att jag blev igår och idsg tvungen och stanna hemma pga ömmande höfter och blixtrande känsla i benen...

Och händerna domnar bort och gör ont eftrr en dags arbete...

Och idag bad jag om att resten av veckan att få jobba kortare dagar, jobbar mer än heltid annars, vilket har fungerat tills nu, efter 6h så är ryggen ond och fötterna är som att man har stått på en smal pinne hela dagen... Hehe

Men visst, alla lyft på 30 kg, och mängder av flak som ska packas på pall och dra runt minst 900 kg på hand truck kansle inte de härligaste för en gravid kropp :)

Gravidtets penningen är godkänd, går hem om 2v, därför känns de skit dumt att man inte klarar av jobba helt nu längre, är de onormalt, som sagt skäms över mig själv...

Svamlar, yrar i denna text, men mkt tankar i huvudet..

Lite nervös för allt

Du ska absolut inte skämmas!!! Antar att du jobbar på lager? Det gör jag med och har fått anpassa mina arbetsuppgifter efter vad jag orkar med. Jag har olika kompetenser (får köra olika truckar). Blir endel lyft ändå men betydligt färre än jag brukar. Du sks absolut inte lyfta så tungt och så mycket som du gör nu om du får så ont! Har du inte gått igenom en "gravid-plan" med din chef?

Skönt att du fått graviditetspenning iaf :) Jag jobbar ca 2,5 veckor till sen är jag hemma två månader innan bf. Ska bli så skönt att få vara hemma och vila lite innan allt börjar :)

Ta det lugnt på jobbet nu och ta hand om dig.
  • K_84
    JagOchKulan skrev 2016-07-27 11:34:53 följande:

Aaa det är lager/butik :)

Tyvärr inget truck kort så jag får köra allt manuellt ^_^

Jobbar du heltid än?

Njae de har vi inte gjort, utan vi har mer bara kommit överens att jag gör så gott jag kan då de "inte" går och undvika vissa arbetsuppgifter.

Har varit så inställd på att klara av allt, men denna veckan har varit tvärt om, då man förra veckan kände av sammandragningar ofta, och jobbade närmare 50h och denna vecka helt slut i psyket och ömmande höfter..

Det e nog bara jag som tänker för mkt på vad andra tycker.. Märks att de finns de som inte kan jobba 3mån innan, och har blivit haft sjukskriva redan tidigt...

Så ska nog inte känna någon ånger...

Men har alltid varit en person som vill prestarera högt och bakgrund från fitness tävling sä är man en kämpar skalle som inte vill vara dålig, hehe.

Jag jobbar heltid och kommer göra det resten av tiden som är kvar om inget annat händer. Jag jobbar på ackord så det är ju samtidigt stressigt.

Jag förstår dig verkligen. Man vill prestera hela tiden men hälsan och barnet måste komma i första hand nu.

Jag fick också massa sammandragningar innan jag drog ner på tempot och anpassade mina arbetsuppgifter. Nu är det mest tungt att bara vara haha. Jag går hem fredag v.32 så det är inte så lång tid kvar :)

Jag e likadan, bryr mig alldeles för mycket om vad andra tycker och tänker. Har mått dåligt många ggr för att jag bryr mig men som sagt, det är hälsan och barnet först! De som inte har förståelse och är rent ut sagt dumma i huvudet får man bara skit i.

Jag tycker att du ska ta det mer lugnt, inte lyfta så mycket som du gör. Finns det verkligen ingenting annat du kan göra? Då skulle jag gå ner i tid eller sjukskriva mig. Prata med dig chef om hur du känner och mår.
  • K_84

Är det någon som vet vart man får tag i små galgar till bebiskläder? Vet att man ibland får med sig galgarna, som kläderna hänger på i affären, men de mindre butikerna brukar vilja ha kvar sina.

De på Ikea är så stora till små bodysar tycker jag. Tar tacksamt emot tips! :)

• K_84
    Lilla Luna skrev 2016-07-31 08:03:29 följande:

Jag har köpt på Mio. Små trägalgar. :)

Oki tack, då ska jag kika där :)
  • K_84

Är det nån mer som har börjat snarka så in i h******?!!! Tar tacksamt emot tips på hur jag kan lindra det på bästa sätt, nåt som verkligen funkar! Tycker synd om min sambo :( å min sömn drabbas ju åxå såklart! :/

Svar på tråden BF Oktober 2016