BF Oktober 2016
Hej alla gravida! Ny i tråden, gravid i vecka 21 (20+4). Vi har ett litet "dilemma" här
Hemma.. Sambon lever lite i en värld där han inte riktigt har insett att det är en liten bebis i min mage. Han vill inte att jag köper kläder, möbler, inredning osv till lillkillen.. "Vad som helst kan ju hända" säger han.. Men jag vill ju själv börja köpa på mig lite saker, så vi kan börja förbereda oss på att det kommer en liten bebis i början på oktober! Hur har ni det, har ni börjat handla det mesta, är det någon som har en sambo som tänker likadant?
Jag e gravid i v.19 (18+4). Innan ul ville jag vänta lite med att köpa saker men nu efteråt tycker jag att man kan börja planera och köpa det man vill och behöver. Min sambo är lite som din. Han avvaktar och tänker väl lite åxå så att vad som helst kan hända. Han är jätteglad och förväntansfull såklart men lite försiktig kan man säga. Det blir lite tokigt när jag vill sätta fart så man inte står där i slutet och har massor kvar att fixa. Man vill kunna "ta det lugnt" och vila då.
Det är väl lättare för oss som bär på barnet och känner allt att förstå vad som verkligen är på gång men jag känner samma som dig :)