• GästenT

BF Oktober 2016

Alvsten skrev 2016-04-27 14:23:02 följande:

Allt gick jättebra! Var så häftigt att få se lilla bebisen sprattla runt :) Väldigt bra resultat från kub så nu kan jag verkligen börja få njuta över att vara gravid och våga tro på att det faktiskt är en liten bebis. Vi fick behålla vårt tidigare datum 30/10 :)

Ursäkta att jag kapar tråden!! Såg att du gjort kub på akademiska, ska dit i veckan. :) Hur var dom där? Får man en liten bild med sig hem? :) vi verkar ligga rätt lika i tiden, jag har rul 8 juni på akademiska. Tyckte det var lite kul så kände att jag ville skriva. :)
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-04-27 20:49:12 följande:

Åh så roligt med en till Uppsaling så nära i tid :) Vi måste ju hålla kontakten!

Hon som jag hade var jätterar och duktig. Noggrann och tyckte att det var roligt att få visa oss allt på bebisen, förklarade hela tiden vad hon mätte och vad det innebar. Kände mig väldigt trygg.

Japp vi fick 3 st bilder :) kostade 50kr.

När ska du dit?

Ja men verkligen!! Jag hänger inte riktigt i dom här trådarna utan gick mest in för skoj skull och läste och såg din bild och text! Super kul!!

Vi ska dit på fredag! Hoppas jag får en lika gullig bm som dig! Haha man är ju sååå nervös. Går jag efter senaste ultraljudet jag gjorde så har jag bf 31oktober, såg att dom sagt 30 för dig! Kul och se om dom flyttar det något på fredag. :) annars kanske vi möts på BB. ;)

Tyckte jag läste att det var ditt första barn? Mitt första iaf! Fyller 26 iår!
  • GästenT
    Ggrahnen skrev 2016-04-27 22:52:11 följande:

Finns ett gäng fler uppsalingar i den här gruppen! :D Jag gick med i en facebookgrupp. Uppsala mammor bf 2016 :)

Jaha!! Va kul! :)

Jag har tyvärr inte Facebook så sånna grupper blir svårt att gå med i. Va synd!
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-04-28 10:52:38 följande:

Förstår att du är nervös! Kunde knappt andas när vi satt i väntrummet och sen kom ingen och hämtade oss förrän 20 minuter efter utsatt tid, höll ju på att dö! Men det kommer gå bra ska du se.

Haha du måste säga sen vad du fick för datum! Tänk om vi hamnar på förlossningen samtidigt :)

Ja precis det är första barnet, jag är 29 år. Så allt är nytt och otroligt spännande.

Så jäklans typiskt när man sitter där nervös och så får man vänta 20min på att få bli uppropad! xD

Haha jaa! Sen går man väl säkert över tiden eftersom att det är första barnet, verkar vara vanligt. :)
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-04-29 05:21:56 följande:

Ja det var väldigt jobbigt haha! Stackars sambon var nog lite rädd att jag höll på att förvandlas till en mänsklig drake när vi satt i väntrummet xD

Lycka till idag <3

Då var det klart! 31oktober som jag misstänkte!! Fick lägsta risk på kub!! Känner mig helt snurrig av glädje. :)
  • GästenT
    orzia1 skrev 2016-04-29 19:26:31 följande:

Vad underbart, grattis till bra resultat

Tack!! Känns så skönt att ha avklarat och supermysigt att få se en sån sprattelmänniska!! Haha. :)
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-06-03 09:42:23 följande:

Tack!

Vi hann ta oss dit båda två som tur var. En söt liten bebis med bf 30/10.

Vilken fin bild!! Skönt att allt såg bra ut!! :) visst var det på fostermedicinska på ackis man gör rul? Jag har mitt imorgon!! Huuh.
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-06-07 11:55:21 följande:

Tack! Kan inte låta bli att sitta och titta på bilden titt som tätt :)

Ja precis det är på fostermedicinska du ska. Samma som för kubtest. Åh så spännande!! Håller mina tummar!

Jag förstår det! Va mysigt det måste kännas! På något vis så känns rul som en viktig milstolpe.

Kanon! Tack då vet jag! :) Är verkligen supernervös! Vi har en jättesen tid 20.00. Haha kändes "smart" när jag bokade den, men nu känns det jävligt oplanerat. xD
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-06-08 11:20:42 följande:

Lycka till idag :) Vilken plåga att vänta ändå till ikväll!

Huuh allt såg bra ut!!! En frisk liten bäbis!!

• GästenT
    Alvsten skrev 2016-06-08 21:43:46 följande:

Åh så skönt att allt såg bra ut! Och vilken fin bild ni fick! När blev bf?

Ja verkligen! Hon frågade vilket bf vi fick på kub och sa sen "den växer fint efter det" så jag antar att jag blev kvar på 31 oktober? Haha. :)
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-06-08 21:53:50 följande:

Då är vi verkligen dagarna efter varandra :) Vi måste ju ta en kaffe ihop någon dag!

Haha jaa super kul att vi ligger så nära varandra. :)

Det tycker jag absolut att vi gör! :)
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-07-10 23:54:29 följande:

Ja antagligen sprutar det hormoner ur öronen på mig... Men säger man "Hej tjockis!" till en när man är gravid? Och jag är inte tjock, men visst har jag såklart fått en ganska stor bebismage. Blev så jävla sur..

Jag har också fått dom kommentarerna och det känns som om folk som tidigare alltid har kommenterat att man är smal nu MÅSTE poängtera att man är "tjock". Jävla oförskämt. Ditt svar var dock heeeeeelt klockrent!! Hahah!!
  • GästenT
    Alvsten skrev 2016-08-04 16:03:14 följande:

Finns det någon facebookgrupp för oss i Uppsala?

Är det några fler från Uppsalatrakten förutom du och jag? :)
Svar på tråden BF Oktober 2016