• HCS

BF Oktober 2016

Hej!
    Hoppar gärna med här! Plussade igår. Bf blir 30e oktober, men blir snittad så runt veckan innan senast blir det. :)

32 år och fjärde barnet. 3 pojkar. Har lätt att blitt gravid men denna gång har vi kämpat ett år inkluderat ett mf och ett ma i v 15 i somras. Cytotec/Skrapning, det jävligaste jag varit med om. Nu hoppas vi denna lilla vill stanna <3

• HCS

Åh så kul att se dig här! En tröttnos till här! Bim igår. Finns tyvärr inte då mycket att göra, trösten är väl att det blir bättre framåt maj för vår del :)

Villhabarn29 skrev 2016-02-21 07:40:53 följande:

Wow, vilken extrem trötthet jag känner. BIM idag så jag är ju nyplussad:) Trött kl. 20 och trött när jag vaknar :) Fler tröttnosar? Man kan inte göra något va?

• HCS

Kul att vi är så många med samma Bf datum!

Än så länge känner jag mest trötthet (är dock rejält förkyld också)illamående av och till och lite molvärk. Brösten känns av och till. Vad har ni för symtom?

• HCS

Går och ler här också.. helt virrig också! Lade bort 20 saker igår tror jag. Familjen tyckte inte jag gjorde annat än letade! ;)

Julia79 skrev 2016-02-21 00:29:20 följande:

God kväll :)

Alltså jag kan inte sluta leeeeeee :) Känns så overkligt, sen vet jag ju att illamående from hell kommer men just nu går jag runt och ler och känns som hela världen stirrar och tycker jag är knäpp som ler typ :)))) <3 Sån härlig känsla!!

Jag glömde skriva igår att jag gärna oxå går med i FB gruppen om jag får?!

• HCS
    Villhabarn29 skrev 2016-02-21 08:51:53 följande:

Detsamma! :) Okej. Hoppas man kan fokusera någorlunda på jobbet ändå. Kaffet kommer inte heller att tas till eftersom intaget nu ska minska (!). :) Får väl sova direkt efter jobbet typ;)

Men hellre trötthet än illamående. Jag blev gravid när jag var 17 och gjorde abort. Jag kunde nästan inte äta på 3 v. Så håller tummarna för att det inte blir så. Är det ditt första barn?

4e barnet. Har tre pojkar 10, 8, och 2 :) Ja hellre trött än illamående. Jag brukar dock råka ut för båda! Aldrig spytt dock men jävligt ändå. Hoppas vi kommer undan lindrigt. Har lergigan comp som jag tar och de funkar för mig. Köpte även sea band som jag ska testa när illamåendet kommer smygande.
  • HCS

Åh så underbart! <3

Ggrahnen skrev 2016-02-24 19:10:30 följande:

Var på VUL idag pga misstänkt MA. HJÄRTAT SLOG!!!!! Åh vad jag grinade av lycka! Var häftigare än att hoppa fallskärm!! 7+2 BF 10/10 <3 <3 <3

• HCS
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-03-01 11:47:35 följande:

Mitt test visar negativt så fick nog MF när jag blödde för 10dahar sedan:(

Nej vå tråkgit! Styrkekram!
  • HCS

Jag har också haft det i ett par dagar tidigare i veckan. Men jag har alla symtom kvar så jag känner mig rätt lugn nu. Ska på koll om tre veckor. Är i v 8+4 idag. Vid mina mf/ma har symtomen försvunnit och el minskat samt att jag fått kraftig mensvärk. Dessutom har blödningen bara tilltagit då. Håller tummarna för att det är som det ska!

Louise_86 skrev 2016-03-25 18:17:33 följande:

Jag har haft bruna och ljust rosa flytningar (mycket sparsamma) de senaste dagarna, är i vecka 9+3 nu.. Nån annan som också upplevt det? Man blir ju så orolig! Har läst att det behöver inte betyda att det går fel.. Det är idag fjärde dagen med detta, det har minskat nu och är nästan ingenting. Har inte ont och har inte haft nått rött blod.. Ska till läkaren på tisdag, hoppas hon kan lugna mig då!!!

• HCS
    Lilla Luna skrev 2016-03-27 10:55:16 följande:

Smyger mig in här. Enligt sista mensen är jag i v.10 nu, 9+1 idag. BF 28/10. Hänger även i novembertråden då jag tror jag hade sen äl. Men jag utgår ändå från sista mensen så får vi se efter RUL.

Inga direkta symtom direkt. Lite växtvärk, smått ömma bröst och lätt illamående om det dröjer länge mellan måltiderna. Brösten har blivit lite större. Så nu är de ivägen då jag ska sova, haha! Alltid haft små bröst. Lyxproblem? ;)

Grattis! Då ligger vi ungefär lika. :) Jag har bf 28-30 oktober broende på uträkning. Idag är det 10+0 för mig när jag går efter äl.
  • HCS
    Alvsten skrev 2016-04-11 06:44:10 följande:

Vecka 12 idag :)

Håller tummarna för att den här veckan ska gå bra så att man kan andas ut snart. Längtar efter kub så att jag får se bebisen!

v 12 här med idag! Ska på koll på fredag så hoppas man får positivt besked då! :)
  • HCS
    Anonym (Lyckorus) skrev 2016-04-09 16:31:10 följande:

Hej allihopa.

Efter besöket på akuten i natt blev jag inlagd.

Den läkaren jag träffade där kunde konstatera pågående missfall. Det verkar vara ett MA då bebisen motsvarade v 6 av mätningarna. Ligger på gyn och får hjälp att stöta bort min lilla "groda" har svimmat då och då. Inget kul detta.

Förstår inte tanken om jag får yttra mig gyn delas med BB på detta kassa sjukhus. Har inte hört mer än små spädbarn som gråter när jag ska ut på toa, det tar lite emot. Svärmor var här på besök hon jobbar själv på detta sjukhus och sa att de bara för någon dag sen hade en diskussion om att de var dum planering att dela två sådana avdelningar. Förlåt rastlös här och har knappt fått sova.

Kram på er!!!

Var med om det i somras, för mig upptäcktes det i v 15. Hade avstannat v 11. Blev också inlagd på cytotek. Värsta jag varit med om. Skickar en stor styrkekram!<3
  • HCS
    Ggrahnen skrev 2016-04-16 23:58:21 följande:
    15+5 och valde att offentliggöra det hela via sociala medier idag. Såhär valde vi att berätta :)
    Så fint! :)
  • HCS
    eagle87 skrev 2016-08-16 19:56:35 följande:

Vecka 30+0 idag O sååååå sjukt trött orkar ingenting O sover inte speciellt bra. Verkl trött på O vara gravid just nu. Ngn som känner likadant?

Jo då samma här! Sjukt trött och 29+2 för mig idag. Får sammandragningar så fort jag gör något som dagmmsuga el liknande.
  • HCS
    orzia1 skrev 2016-08-17 13:18:23 följande:

Har ni ordnat allt inför bebisens ankomst?

Vi är inte klara än, ska köpa skydd till vaggan, o amningskudde och ett till påslakan. Och nästa v har vi tänkt köpa blöjor. Inväntar lev av skötväska också

Mysigt att börja fixa! Jag har fått hem spjälskydd m.m. Ska försöka mig på att sy ett babynest som jag dock inte har kommit mig för att börja med ännu. V 30 nu så har förhoppningsvis några veckor på mig iaf
  • HCS

Spännande att det börjar komma bebisar i gruppen!

Här är det bf första november. Gick in i v 36 idag. Känner av ganska mycket sammandragningar, vissa gör ont. Planerat snitt om en knapp månad, hoppas något händer innan dess!

Hoppas ni andra mår bra!

Svar på tråden BF Oktober 2016