• MissP

BF Oktober 2016

Hoppar in här! Plussade bim -1 och är nu enligt app i v 8 (7+2) Mår bra, bara jäkligt trött precis hela tiden. Och så har magen redan börjat puta!! Läste nånstans att den kan svullna i början av hormonerna för att sen gå ner något igen i v12-13 typ. Är det någon som känner igen detta?

• MissP
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-21 18:24:06 följande:

Min mage är jätte svullen. Men har fått tidig mage alla gånger jag passerat v 10... även om jag vet att det inte är bebis som är så stor än... men som sagt jag svullnar suck..

Har det då sen gått ner lite igen, stannat av lite eller har du sett gravid ut från vecka 10? Undrar mest för att jag måste fundera ut hur länge jag ska försöka hålla det hemligt på jobbet. Vill inte outa för tidigt.... Grattis till plusset förresten! :D
  • MissP
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-23 08:02:14 följande:

Jag vill inte heller berätta på jobb. Jag har köpt en poncho i mest svart, har den över min klänning. Tycker ändå den döljer magen rätt bra. Magen har sett mer el mindre gravid ut sen v 10. Och innan har det inte varit något problem då jag inte behövt hålla det hemligt på jobb... dock har den gått ner lite i svullnad mellan v 10-14

Ja vi får väl se. Får rota lite i garderoben efter bra kläder som döljer utan att det blir för tydligt... ????
  • MissP

Hej! Hoppar också in rätt sent här även om jag varit inne och tjuvläst en hel del ;)

Väntar första barnet som beräknas födas 6/10, men jag har en känsla av att h*n kommer vilja komma ut tidigare :D

Jag har mått toppen hela graviditeten, förutom lite sura uppstötningar i vecka 30-35 typ, men det kan man kan leva med känner jag! Galet att det är så nära ändå tills vi får se vår bebis <3

LovisaC: hoppas att ni mår bra och att ni snart får åka hem med er nya lilla familjemedlem!

• MissP
    LovisaC skrev 2016-09-19 04:11:21 följande:

Vi mår jättebra! Hon hade en riktigt tuff start utan andning och utan reaktion på stimulans nen dygn 3 bara vände allt. Ingen andningshjälp, ingen mer solning, vaken korta stunder. Ska inte amma men jag pumpar min mjölk (som nu!) och hon får bara den sedan dygn 2 och då slutade hennes viktnedgång :D. -3.8% (-10% anses normalt för alla bebisar) vilket är helt otroligt! Hon är så duktig <3

Vi ligger fortfarande på IVA men kommer nog här ifrån idag. Det kom trillingar i natt (!!!) som behöver personalens hjälp mer än hon!

Skönt att höra! Heja lilltjejen! Å trillingarna. Herregud... Vilken grej :)
Svar på tråden BF Oktober 2016