• Carina86

BF Oktober 2016

Motorsmatte skrev 2016-08-09 19:42:00 följande:

Här är en ifrån Strängnäs!

Jag med! Har precis börjat läsa tråden, finns det flera?
  • Carina86
    LisenB skrev 2016-10-27 19:57:52 följande:

... Jag känner efter att träffat en femmånaders och en treåring nu dessa dagar att jag vill inte ens veta att det kommer fortsätta. Jag tycker att det är jobbigt nu och vill inte veta att detta kommer pågå i månader och år.. Jag vet - det är så det är att ha barn. Men tanken att "vad har vi gjort" blir starkare...

Åh det blir bättre, jag lovar, lovar, lovar! Jag tyckte att de första tre månaderna var svinjobbiga, men det blir verkligen bättre (och roligare!) när de blir större. Sen får de lite faser emellanåt när det blir jobbigt igen, men de blir lättare och kortare och mindre frekventa ju äldre de blir. Betänk att det kan ju faktiskt bli bra också, det är långt ifrån alla som inte får sova en hel natt på x antal år. Sen runt 3 år så kan de äta, klä på sig själva, leka med kompisar och på det stora hela sköta sig själva hyfsat bra. Det gyllene mantrat med barn är "Inget varar för evigt". Tatuera det på hornhinnan!
  • Carina86
    LisenB skrev 2016-11-04 10:33:46 följande:

Tack så himla mycket!! Även fast man på något sätt vet hur det är så vill och behöver man höra det där. Det är jobbigt nu men man hoppas ju att man får tillbaka mer och mer :)

Varsågod Det är verkligen jättesvårt att ha perspektiv när man är mitt uppe i eländet. Nu har det gått några dagar, hur mår ni?
Svar på tråden BF Oktober 2016