Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

BF Oktober 2016

Lilla Luna skrev 2016-04-02 13:27:10 följande:

Vecka 11 idag. 10+0, mår utmärkt. Det får gärna fortsätta så.

Börjat pyssla lite åt bebis. Ska bli så mysigt!

Vad ska du pyssla med för något?
  • Anonym (orolig)
    Lilla Luna skrev 2016-04-03 16:28:33 följande:

Stickar en bebisfilt. Ska lära mig sticka sockor. Så tänkte jag ge mig på att sy ett babynest.

Låter spännande. Hoppas det går bra
  • Anonym (orolig)
    eagle87 skrev 2016-04-03 19:39:10 följande:

Väger mig en gång i veckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

Som ngn skrev, det är olika från person till person.. tror du kan bara lugn så länge du inte kräker
  • Anonym (orolig)
    eagle87 skrev 2016-04-03 19:39:10 följande:

Väger mig en gång i veckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

Som ngn skrev, det är olika från person till person.. tror du kan bara lugn så länge du inte kräker
  • Anonym (orolig)
    Babymoque skrev 2016-04-04 11:01:33 följande:

Hej! Hoppar in här, men blev så nyfiken. Jag går in i v 12 idag och hade inskrivning förra veckan, då sa dom att man absolut inte skulle ta cellprov när man var gravid, jag hade funderingar på att göra det då jag aldrig gjort det innan (riktigt dåligt av mig) men fick det svaret. Så jag undrar mest vad dom sagt till dig, eller gör du det av någon speciell anledning? Grattis till bebis också förresten! :)

Så har de sagt åt mig med, men jag har haft många mf så kanske därför.. vet att det skrivits om det tidigare i tråden.. så de är nog väldigt olika.
  • Anonym (orolig)

Idag får jag permission från sjukhuset. Får se hur allt går när jag är hemma i em, kväll. Så himla skönt att få komma hem, även om det bara blir för ngr timmar

• Anonym (orolig)
    ett skrev 2016-04-04 13:13:09 följande:

Vad skönt att få komma hem lite. Mår du bättre? Vilken v är du i nu och var bor du nånstans?

Ja lite bättre är det. Men blir fortfarande yr och svimfärdig när jag går upp på toa. Har lågt blodtryck i grunden och det blir inte bättre nu när jag är gravid och illamående. Igår innan blodtransfusionen så var det riktigt lågt 73/30.. det har ökat något nu igen. Dock fortfarande lågt. Vägdes idag och nu är den totala viktminskningen nästan 10 kg på en vecka.. men jag hoppas att kanske hemma miljön ska få mig lite bättre. Sjukskriven på heltid månaden ut.
  • Anonym (orolig)
    ett skrev 2016-04-04 13:13:09 följande:

Vad skönt att få komma hem lite. Mår du bättre? Vilken v är du i nu och var bor du nånstans?

Är i v 13+1 och bor i södra skåne
  • Anonym (orolig)
    trex2013 skrev 2016-04-04 14:20:51 följande:

skönt att få komma hem lite. krya nu på dig jag hoppas det går åt rätt håll nu! kram

Tack ska bli skönt att få komma hem o gosa lite med katterna o dottern
  • Anonym (orolig)
    Ggrahnen skrev 2016-04-05 07:05:09 följande:

Min anställning går ut sista augusti..passande, haha! Tänkte absolut ta ut min semester, vi ska bland annat passa på att åka utomlands i maj och sen tar jag nog resten mitt i sommaren nån gång..

Tänk på att man måste ha anställning fram till beräknad födelse, annars kan det bli strul med SGI. Min ena anställning går ut i juli, ska försöka få det förlängt så ja kan ta ut komp o sem aug plus lite i sept. Och sen försöka få heltid på min andra tjänst i ca 1-1,5 månad.
Svar på tråden BF Oktober 2016