BF Oktober 2016
Har gjort de... Bm skulle prata med läkaren och återkomma... Enkel väg är 11 mil ...
Har gjort de... Bm skulle prata med läkaren och återkomma... Enkel väg är 11 mil ...
Jag har sån bäckenbottensuppluckring (foglossning) att jag stundvis inte kan gå :(
Igår var det enda som hjälpte att ligga på rygg med benen i vinkel - men då åkte innehållet i min magsäck sakta uppåt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till eller varför vissa dagar är värre än andra. I lördags var jag nära att kräkas av smärta och grät hejdlöst några gånger men jag gjorde inget speciellt då eller i fredags - jag är ju ordinerad vila! :/
Just det ang foglossning så finns det även de som får magen tejpad med medicintejp. Tror också det är en sjukgymnast som ordnar det.
Låter verkligen skit med sån smärta! Hoppas det kan bli bättre! För mig brukar det gå över om jag vilar på rätt sätt...
Någon mer som mår illa nu i slutet av graviditeten? Jag har senaste dagarna mått illa efter middagen och även när jag ligger och ska sova.
Vad tänker ni mest på inför förlossningen?
Jag har sen kl 18 haft en riktig jobbig mensvärk som inte försvinner av varken vetekudde eller varmt bad. Bör jag va orolig eller är det fler som känt av detta?
Själv oroar jag mig lite att bebisen inte ska vända sig rätt. Han har legat med huvudet upp eller på sidan de senaste 10 veckorna och jag skulle gärna undvika ks om jag kan..
Ja jag tänker också på själva ta sig till sjukhusfasen. Väljer ystad så att sambo ska få vara med hela vägen in till bb. Och vattenfödsel och annat visserligen. Men att få en så smidig och avslappnad resa dit samtidigt som att barnvakt ska fungera och typ introduktion mellan bäbis och sonen. Ser fram emot själva förlossningen! Bara lite stressad över resan dit så att säga
Orzia1 - nej det är jag inte! Men jag är gärna det! Hur hittar jag er? :)
Mabo90 - låter verkligen skitdumt att vänta. Bb finns till för våra och våra barns bästa. Kräv att de ger dig den tiden du behöver. Ring och be om att få komma in att bli kollad helt enkelt! Det är för tidigt för att föda nu! Även fast det ibland känns som att man inte vill annat än att inte vara gravid längre! Så är det inget emot att få ett barn för tidigt, det finns mycket risker trots välutvecklad vård!
Med min dotter gick mitt vatten under en hostning i vecka 33+2. Det kändes "fel" på något vis, som om jag kissat på mig men ändå inte, och sedan rann det lite vatten i ca en timme. I de kommande två dygnen rann det mest som när man har mens och binda.
Igår rann det, vad jag trodde, megamycket flytningar när vi var ute i lekparken. Trosorna var dock dyngsura och byxorna genomblöta. Väl inne tog jag på en binda och fyllde den till "rinna över"-gränsen på 1h. 1h senare var nästa fylld så att det plaskade om den. Klar, sötluktande vätska.
Inte alls samma mängder som med dottern men mina känslor är utanpå kroppen. Idag är 33+4, dagen när dottern föddes. Inbillar jag mig, kissade jag på mig eller- horror horror - gick mina hinnor igår? Flödet har lugnat sig men huvudet täpper ju oftast till efter en stund.