Inlägg från: Villhabarn29 |Visa alla inlägg
  • Villhabarn29

BF Oktober 2016

MissH81 skrev 2016-02-23 14:37:57 följande:

Hej! Hoppar gärna in i denna tråden. Är i vecka 6 (5+5), har BF 19/10. Mitt andra barn men första med min nuvarande sambo. Jag/vi har svårt för att känna glädje för vi har fått 2 missfall redan (första började jag blöda v 9 men hade avstannat redan v 5, andra började jag blöda redan i v 5-6 och jag sökte aldrig då). Jag är så nervös att det inte ska gå vägen denna gången heller.

Det är många som skriver här att de är inbokade för VUL. Jag har försökt få detta men inte lyckats. BM hade inte den utrustningen och sa att sjukhuset inte heller gjorde det. Sa att jag skulle vända mig privat. Jag går till privat gynekolog och ringde dit. Men "de gjorde inte heller detta". Jag fick tid 29/3 för nytt cellprov och då skulle de även göra VUL. Känns sååå långt dit, jag blir galen. Har ni några tips till mig? 

Suck vad snålt av dem!! Du kanske kan boka privat hos närliggande stad?
  • Villhabarn29
    Vanja skrev 2016-02-23 17:21:39 följande:

Fråga din bm lr googla runt lite själv på vilka privata gyn-motagningar som gör vul, det är ju inte alla som gör det tyvärr.. O sen sätter du dig och ringer runt! :) vill dom inte göra vul så ljug! Säga att du inte vet hur långt gången du är tex. Det är en giltig orsak till att få göra ett. Säg att du är osäker med flera veckor lr ett par månader! :) då ska det nog gå!

Hihi "månader:. Jag har också lärt mig att alltid överdriva i vården om man ska få något. "Jag kan inte ens sova på natten" är också bra:)
  • Villhabarn29

Idag höll jag i en kollegas bebis. Snacka om overklig känsla. "Om 8 månader är det jag. "

• Villhabarn29

Första samtalet avklarat hos bm. Jag är ju bara i 4+2 men ville kolla av frågor om träning etc. Gud vad overkligt det kändes där inne. Jag ville typ fnittra eftersom det kändes på låtsas :) Hon ratade Nipt - test för att det diskuteras så mycket om det och kan vara svårt att tyda. . Och nub gör man inte i Sundsvall längre. Bara kub (för 2500 kr). Spännande. .

• Villhabarn29
    Oktbebis skrev 2016-02-24 16:24:18 följande:

Hur mycket kannan träna nu? Började träna på gym en månad innan jag blev gravid. Nu har det liksom stannat av :p

Mycket finns att läsa på 1177 tror jag hon sa :) Lagom mängd. Man ska göra det som känns bra. Inga supertunga lyft (jag kör exempelvis marklyyft och tunga benböj med stång - det lägger jag av med). Lätt jogging, promenad. . Sen tyckte hon jag kunde prata med pt om upplägg. Hennes torde ha stött på frågan förr:) Fråga gärna din bm med om du blir osäker :)
  • Villhabarn29
    Estelloh skrev 2016-02-24 18:22:48 följande:

När och var ringer man är 4+2 nu ingen koll tacksam om någon har lite svar till mig

Ring Mödravården i din stad:) Var bor du?
  • Villhabarn29
    Ggrahnen skrev 2016-02-24 19:10:30 följande:

Var på VUL idag pga misstänkt MA. HJÄRTAT SLOG!!!!! Åh vad jag grinade av lycka! Var häftigare än att hoppa fallskärm!! 7+2 BF 10/10 <3 <3 <3

Åh vad skönt <3
  • Villhabarn29
    Anonym (Test) skrev 2016-02-26 18:20:56 följande:

Ni som är yngre än 35 där det inte erbjuds gratis KUB test: Kommer ni göra det ändå? 

Japp. För 2500 kr.
  • Villhabarn29
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-03-02 13:04:26 följande:

Kommer lämna gruppen men kommer försöka med ny bäbis så småningom kram på er alla å lycka till

Lycka till med allt!
  • Villhabarn29

Visst är det en märklig känsla med en liten inneboende? Lycka blandat med en enorm rädsla för vad som komma skall.

Jag tog ett till test igår och fick såklart ett starkt rött streck. Det var mest för att förstå. RFSU'S tydliga streck som man tidigare fått glo ihjäl sig efter. Jag går nu in i vecka 6.

Hormonerna som alla pratar om har också börjat infinna sig ordentligt. Sur och vresig, ledsen omvartannat. Någon som känner igen sig?

Går ni på rosa moln eller känner ni lite som mig?

• Villhabarn29

Jag har en extrem craving efter sushi och jag har googlat som en tok. Nu går jag och köper sushi! Äter ni sushi? ;)

• Villhabarn29
    Louise_86 skrev 2016-03-19 18:39:23 följande:

Jag har haft det jag med de senaste två veckorna, men ännu inte fått köpt mig det. Men efter vad jag funnit på nätet så kan man äta sushi men man ska undgå de med tonfisk..

Ggrahnen skrev 2016-03-19 18:58:22 följande:

Jag äter mammasushi. Undviker det råa för säkerhets skull.. Så det blir vegetariskt och räkor. Men kan äta misosoppa flera gånger om dagen!! Stort craving av misosoppa!!

Jag har också läst mig till att om den är nytillagad är det ok bara man undviker tonfisk. Mitt sushiställe har stor omsättning och känns fräscha. Det var så otroligt gott! Jag föredrar lax, avokado och rullar (fast pillar bort den falska krabban). Misosoppan är också underbar :)
  • Villhabarn29
    Decibel84 skrev 2016-03-20 18:20:59 följande:

Jag känner att jag har varit lite lost vad gäller VUL och RUL.

Jag gjorde ju ett VUL förra veckan och trodde jag skulle göra ett till nu vid min inskrivning..Men fick sen höra att nej det gör man inte, man gör det i v18

WHAT 18?!

Det är ju JÄTTE långt kvar

Menar dom att vanliga människor(som inte bokar in privat) väntar till v18?

Japp! Visst är det jättekonstigt? Så himla sent.
  • Villhabarn29

Någon mer i vecka 9 som känner lite diffus molvärk och stick?

• Villhabarn29

KUB avklarad idag. Min app säger 11+4,bm 12+3. Men det är för svårt att datera än.

Provet visade låg risk (Trisomi-21: 1:3312 och 18+13: 1:8440). Vet att fel kan uppstå ändå men vilken lättnad! Det var värt 2500 kr för en noja som mig.

Tänk att det var någon där inne ändå... :)

• Villhabarn29

Alltså. .Jag var överviktig innan graviditeten och har gått upp ett kilo. Men jag känner mig stor för v. 15 plus nånting. Mer sallad;)

• Villhabarn29
    Ggrahnen skrev 2016-05-25 23:35:27 följande:

Vattenmelon. Minst en om dagen. Igår tog min sambo en bit av den och skar upp till sig själv. Då började jag gråta i panik!!! Hahahaha!!! Det är VERKLIGEN spännande hur kroppen ter sig.

Vi har samma craving! Det är så gott. Äter det med sallad nästan varje lunch. Äcklas av kött och fågel så det blir mest sallad med pastöriserad salladsost. Mums! Sen älskar jag även lite småsyrliga juicer och saltgurka.
  • Villhabarn29
    JagOchKulan skrev 2016-05-27 15:45:28 följande:

Vattenmelon och jordgubbar är cravings här, har svårt för kött och varm mat...

Typ enda sug för vanlig mat e typ sushi..

^^

Jag åt vegetarisk sushi häromdagen. Så gott!
  • Villhabarn29

BF 24 eller 25 oktober. Pojke. Eventuellt får han heta Sixten. :) Vi var på RUL igår. Där inne låg han och sprattlade och drack fostervatten. :) 1.9 dm lång. 300 gram.

• Villhabarn29
    eagle87 skrev 2016-06-07 12:23:51 följande:

Va på rul idag, frisk pojke bf 25/10,,

Vi har samma bf. 300 g. 2 dm lång. :)
Svar på tråden BF Oktober 2016