Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BF Oktober 2016

aperfectsonnet skrev 2016-04-15 14:27:31 följande:

Har någon annan fått dålig hy under graviditeten? Jag brukar inte ha några hudproblem, och minns inte att jag hade det förra gravditeten heller, men det absolut första gravidsymptomet den här gången var att jag fick fullt av vätskande, variga "småsår" i ansiktet. Mest på hakan men också pannan, kinderna och ner på halsen. De känns inte som vanliga finnar för de är liksom "ytliga" och de hade inte gått att "klämma" även om man hade velat, de är just snarare sår. Och jag vet att jag inte borde klaga, men det känns så deppigt att jag inte kan känna mig snygg ens ibland - de går inte att sminka över eftersom de vätskar, och de är illröda så de syns på långt håll. Haft exakt lika mycket i två och en halv månad nu. 

Hemsk hy. Hoppas det avtar snart för jag känner mig äcklig med alla "finnar".
  • Lilla Luna
    orzia1 skrev 2016-04-15 09:54:53 följande:

Hur tänker ni här i gruppen, kommer ni ta reda på könet innan bebisen föds?

Nej. Varken jag eller sambon vill det. Det blir en överraskning och vi kommer köra en gissningslek med datum och kön när det närmar sig. Har redan några pojknamn och ett nästan solklart flicknamn.

Sambons syster väntar en pojke som beräknas i augusti. Hon stal ett av namnen. I princip bara pojkar bland hans syskonbarn,en flicka och nu 6 pojkar. På min sida finns enbart en flicka. Vi båda tror på en pojke, det bara känns så. ;) to soon to tell, är i v.13 idag (12+0).
  • Lilla Luna
    Ggrahnen skrev 2016-04-16 09:36:58 följande:

Hahaha fy fan vad smart! Jag vill inte heller att de ska veta..blir sånt jävla hysteri. Men jag är 100 på att det är en pojke. Förra graviditeten (som inte gick bra) var jag 100 på att det var en tjej. Alltså jag äter upp mina blommor om de säger att det är en tjej!! Känner ni andra av något liknande?

Tror jag väntar en pojke. Bara känns så. Sambon tror också pojke, det tror även de två vänner som vet om min graviditet.
  • Lilla Luna
    höstsolen skrev 2016-04-16 12:57:02 följande:

Jag 16+6 och för någon vecka sen försvann alla mina finnar! So hang in there, det finns hopp

Längtar! Vecka 13 (12+0) idag.
  • Lilla Luna

Är ganska platt i vanliga fall. Ätit mycket eller är det kanske magen som vill visa sig lite? Är mer på kvällarna som det syns. Men tycker det blir mer och mer. Sakta men säkert.
  • Lilla Luna

Mina föräldrar fick veta nyheten i lördags. Mamma ringde direkt till min moster som i sin tur smsade om att hon ska spara undan kläder och sånt åt oss. Hon har tre småbarn varav yngsta är 1,5år. Känns lite lyxigt. Brorsan har ju redan hunnit sno åt sig av alla andra då han blev pappa i somras.

Har mest stora tröjor så min mage lär vara dold länge. Har förhoppningar om att kunna dölja magen till efter ul i vecka 19. Vill gärna avslöja för kollegorna med en ul-bild.

• Lilla Luna

Ni som har barn sen innan, när under graviditeten börjar man gå upp i vikt ungefär? Jag känner mig dubbelt så stor åt alla håll och kanter. Känner mig äcklig för jag har ätit onyttigt på senare tid, men vikten går bara upp och ner hela tiden. Skiljer typ 1kg från startvikten. Är i vecka 14 nu. Känns som att det kanske ska hända något med vikten snart?

• Lilla Luna

Jag har köpt tre boddys i olika storlekar, ett par byxor och två par strumpor. Gjorde ett paket av dem till sambon tillsammans med det positiva testet. Mer än så har vi inte köpt än. Lutar åt att vi börjar handla efter rul, 1/6, om jag kan hålla mig nu då lönen kommer.

Själ då, shoppat något?

Oktbebis skrev 2016-04-25 09:24:04 följande:

Har ni börjat handla något till bebis än? :)

• Lilla Luna
    orzia1 skrev 2016-04-28 14:31:19 följande:

Du har inget jobb som är fysiskt ansträngande så du kan få gravidpenning? Ja det suger en del med ersättning från f.k.. min man är en sk höginkomsttagare,, så vi kommer förlora närmre 1500 kr per dag de dagar han ska ta ut föräldrapeng. Så vi är också i valet och kvalet hur vi ska lägga vår föräldraledighet. Och som du skriver, man vill ju gärna ta ut så få dagar som möjligt så man kan vara hemma lite längre. Om vi har möjlighet så kommer vi försöka vara hemma tills bebisen är 1.5 år...

Om jag hade varit som dig hade jag nog lagt semestern i anslutning med b.f och bitit ihop på jobb under sommaren. Men det beror ju på vad ni tänker. Osv.. har en kompis som ville vara hemma i nästan 2 år, hon hade en del sem o komp så hon klarade det.

Oj! Nu får jag ångest. Önskat tre veckor semester i sommar. Alltstå har jag en vecka kvar efter sommaren. Sambon har ingen värsting lön då han går på timmar och jobbar 50%. Vi har inte gemensam ekonomi, då det inte funkar för oss. Men självklart delar vi på alla kostnader som hör ihop med att leva tillsammans. Bara det att det jag får över kan gå till mina intressen eller önskemål och hans kan gå till det han vill utan att den andra kan ha några invändningar. Så har vi gemensamt sparande. Ska jag ändra och spara semester eller hur ska jag göra?

Jobbar i förskola, på en småbarnsavdelning. Är väldigt påfrestande för kroppen. Men hur tidigt och hur länge kan man få gravidpenning? Vill inte förlora allt för mycket på att gå hemma heller..
Svar på tråden BF Oktober 2016