• Mabo90

BF Oktober 2016

Vaknade tidigt i morse med världens halsbränna som har hållt i sig sen dess. Med dottern hade jag halsbränna i princip hela graviditeten men nu kom det utan förvaning med all kraft. Har bara druckit ett par munnar kaffe i morse men inget sen dess. Någon med tips på lindring?

• Mabo90

Jag jobbar 2 veckor till innan jag går på semester 3 veckor och direkt efter det mammaledighet för min dotter på 1,5 år. Hon är hemma med sin pappa nu men han börjar jobba efter semestern så då går jag hem. Ska bli riktigt skönt då jag jobbade till ett par veckor innan bf med dottern och är så glad att jag har möjlighet att få lite ensamtid med henne innan bebis kommer i oktober ????

• Mabo90

Lite träning gör susen för fogarna tro mig. Jag har inte alls ont längre och det är för träningen skull. Det finns några lätta övningar man kan göra hemma på mattan just för foglossning och även om det känns under tiden så här det verkligen hjälpt mig. Innan var jag nervös över hur det skulle gå men nu känner jag ingen smärta alls

• Mabo90

Det blir oftast inte mer än 1-2 ggr i veckan tyvärr. Hoppas på att hinna mer nu på semestern. Men då kombinerar jag styrketräning med lättare övningar för bäcken. Ex stå på alla fyra och lyft vänster hand och höger ben osv. Och knäböj med lättare skivstång. Dessa två tycker jag har hjälpt mig jätte mycket

• Mabo90

Flera gånger om dagen så tänker jag tankar om att bebisen i magen är sjuk på något sett. Kromosomfel, missbildningar, eller andra skador. Jag oroar mig för det hela tiden och drömmer om det. Det har tagit bort en stor del av njutningen i att vänta barn och det påverkar mitt inre enormt. Är jag helt ensam?

• Mabo90

Någon mer där slemmisen börjat släppa? Vet att det kan dröja länge innan bebis kommer men det blev ändå en väckarklocka för mig och min man för vi har inte förberett något alls känns det som. Vi har ju allt sparat sen dottern så det ska bara tvättas och packas och framförallt letas fram från källaren. Igår hade jag ett sånt tryck neråt när jag skulle kissa att det helt enkelt inte gick. Kändes som om en boll var på väg ut. Vet inte om det har med varandra att göra men men. Får börja packa väska lite lätt och leta fram lite kläder i alla fall så jag kan slappna av lite.

• Mabo90
    eagle87 skrev 2016-08-23 22:17:58 följande:

Håller på bli galen har fått utslag över hela kroppen som kliar. Pågått ngr dagar. Nätterna e värst. Lagt salva O tagit antihistamin inget hjälper. Kroppen kokar spec fötterna. Sov nästan inget igår. Tagit blodprover men visa inget avikande. Ngn som har samma?

Ja jag har men trodde det va myggbett. Varken jag eller min man kunde komma på hur jag fått så många. Kliade en dag sen var det över. Konstigt..
  • Mabo90
    Meriall skrev 2016-08-26 10:24:54 följande:

Tack alla!! :D <3 Det går jättebra för henne och hon har kunnat äta ur nappflaska istället för sond idag så de tror att det räcker med en månad på neo istället för två :)

Stort grattis! Gick allt bra? Mår du bra? :)
  • Mabo90
    LisenB skrev 2016-09-09 18:55:32 följande:

Vad tänker ni mest på inför förlossningen?

Att min man inte ska få plats att sova kvar eller att jag kommer behöva föda själv för att barnvakt inte hinner fram. Är inte nervös över förlossningen i sig bara det runt omkring. Men det kommer säkert lösa sig och bli bra i slutändan.
  • Mabo90

Jag har sen kl 18 haft en riktig jobbig mensvärk som inte försvinner av varken vetekudde eller varmt bad. Bör jag va orolig eller är det fler som känt av detta?

• Mabo90
    orzia1 skrev 2016-09-10 22:40:28 följande:

Har du testat o tagit två Alvedon? Kan vara lite sammandragningar du har

Tog en alvedon och det hjälpte inte så efter en timma tog jag en till. Värken är fortfarande kvar och jag tog den andra för 1 timma sen. Ligger nu i sängen och hoppas det lugnar sig. Har sammandragningar ibland som jag känner så det kan inte vara det. Detta är ihållande.
  • Mabo90

Värken har suttit i hela natten och är gortfsrande kvar. Sitter både i ryggen och magen men känns ännu mer när jag ligger ner. Konstigt

• Mabo90
    LisenB skrev 2016-09-11 07:58:38 följande:

Ring till förlossningen och fråga?

Jag tänkte att jag skulle göra det om det inte går över i natt men ger det nån timma nu på morgonen. Ska se om det hjälper att gå upp och röra på sig lite. Dom har ju så mycket att göra på förlossningen så vill inte dit med dottern i onödan :/
  • Mabo90
    Tyret1501 skrev 2016-09-11 20:08:49 följande:

Orzia1

Mabo90 - låter verkligen skitdumt att vänta. Bb finns till för våra och våra barns bästa. Kräv att de ger dig den tiden du behöver. Ring och be om att få komma in att bli kollad helt enkelt! Det är för tidigt för att föda nu! Även fast det ibland känns som att man inte vill annat än att inte vara gravid längre! Så är det inget emot att få ett barn för tidigt, det finns mycket risker trots välutvecklad vård!

Jag kände att så länge inte värken eskalerar så är det ingen fara och det har den inte gjort. Hade det känts värre hade jag absolut ringt men nu kunde jag istället vila hela dagen så hoppas jag att det känns bättre i morgon:)
  • Mabo90
    LovisaC skrev 2016-09-19 04:11:21 följande:

Vi mår jättebra! Hon hade en riktigt tuff start utan andning och utan reaktion på stimulans nen dygn 3 bara vände allt. Ingen andningshjälp, ingen mer solning, vaken korta stunder. Ska inte amma men jag pumpar min mjölk (som nu!) och hon får bara den sedan dygn 2 och då slutade hennes viktnedgång :D. -3.8% (-10% anses normalt för alla bebisar) vilket är helt otroligt! Hon är så duktig <3

Vi ligger fortfarande på IVA men kommer nog här ifrån idag. Det kom trillingar i natt (!!!) som behöver personalens hjälp mer än hon!

VA skönt att allt gått så bra och att ni snart är hemma och myser:)
  • Mabo90

Natten till onsdag kom äntligen vår lilla flicka efter att vattnet gått i helgen. Blev igångsättning i tisdags då värkarna inte kom igång och allt gick super! 6 timmar av kraftiga värkar och 8 min krystvärkar. Gick lite fort på slutet då jag öppnade mig 6cm på 1.5h. Var öppen 5cm när vi rullades in i förlossnings rummet men hann precis in när krystvärkar na kom. Allt som allt gick det superbra och vi är hemma och myser

• Mabo90
    LisenB skrev 2016-10-27 18:29:13 följande:

Hur går det för er alla? Idag är pojken 10 dagar. Allt är oregelbundet och jag sover kanske sammanlagt 4 h per natt om jag har tur.. Hur sover era bebisar? Hur ammar de? På måndag börjar min man jobba igen.. Hur ska det gå?! :)

Min dotter är 8 dagar och jag tycker det går bra.vi har en till tjej på 20 månader som mannen går upp med på morgonen vid 07:30 så sover jag vidare till 8-9. Man får passa på att njuta innan han börjar jobba igen för sen är jag själv med båda. Än så länge sover vi bra. Oftast äter hon vid 23 sen igen kring 04 och sen vid 08 ungefär. Sen är hon vaken fram till 13-14 och ammar en hel del innan hon sover ett par timmar. Skriker er bebis mycket på nätterna eller vill han amma mycket under natten. Vad är anledningen till att ni inte får sova. Låter som om ni har fått en tuff start men det blir bättre. Ge det lite tid för rutinerna att infinna sig och försök vila så mycket ni kan under dagen.
Svar på tråden BF Oktober 2016