BF Oktober 2016
Hade på mig mina grav-jeans för första gången idag super go känsla
Idag går jag in i v 18 fortfarande liten mage och känner inget fladder! Någon mer än jag? Bara gått upp typ 1kg knappt det! På morgonen är jag typ platt.. så tråkigt! Haha
Väntar med spänning och oro till RUL 16/5
Detta är jag V17 (16+3)
Jag va överviktig när jag va yngre, 127kg, gick ner till runt 65kg, men inte helt säker hade inte jätte koll, idag vägde jag 67,5kg.
Tycker inte jag har en gravid-mage, tycker bara jag ser ut som jag går upp i vikt vilket är synd vill ha en fin rund gravid-mage.
Men vi är alla olika med olika kroppar så hoppas allt är ok känns så långt till RUL 25maj
Så jag tog mig i kragen och använde min doppler för första gången idag
Hörde hjärtljudet med än gång, Gu så skönt all min oro över att magen inte växt eller att jag inte gått upp i vikt bara släppte <3 nu e jag bara så lycklig och ska njuta av lång helg
Hoppas alla mår bra <3
Vad fina magar ni har allihopa!
Jag håller på att ladda inför att berätta för chefen, tänkte berätta på fredag. Tycker att det känns lite jobbigt faktiskt. Hoppas att hon tar det bra.
Tänkte kolla mer er, ursäkta om någon tycker detta e lite äckligt
Är i v 17+3, och på kvällarna är jag väldigt gasig och de luktar inte gott kan jag säga, gubben med för den delen som börjat "skämta" om att han ska sova på soffan för att undvika min gas attacker hi hi hi.
finns det något botmedel?
tack tjejer
Hemma från jobbet, snacket med chefen gick ok, vi har jobbat ihop länge och han vet om att vi har kämpat några år så han verkade glad för vår skull. Fast han påpekade att jag borde sagt till tidigare, är i v17.
Men sedan kom ju detta med lättare arbetsuppgifter , jag jobbar som bil montör i Göteborg, det e väldigt tunga lyft och jag har redan problem med ryggen vilket jag har varigt sjukskriven för många gånger, redan i mars sa jag till att jag inte klarar av mina arbetsuppgifter pågrund utav ryggen, och nu med graviditeten så vet de fan hur jag ska klara. Han sa att han skulle maila personalansvarig om graviditeten och att be om en tillfällig omplacering. och så tyckte han att vi skulle ansöka om havandeskapspenning 60dagar innan BF, vilket skulle betyda att efter semestern behöver jag inte återgå till arbete.
Det kändes väldigt skönt att äntligen få berätta och få bollen i rullning.
Nu e kl mycket och jag tänker sova
Kram på er tjejer
så det häda något skrämande idag.
sitter och dricker min kopp kaffe, när jag känner att jag har ont i ögon sedan när jag ställer mig upp känner jag stickningar i fingrarna på båda händerna och sedan i ansiktet, speciellt i munnen och tungan. som när man e bedövad hos tandläkaren.
GU så rädd jag blev nu har det mer eller mindre gått över men är det någon annan som har haft liknande eller vet vad det kan vara?
kanske borde man ringa 1177?
Måste få berätta :) jag har börjat känna bebisen! Först var jag osäker men nu är jag helt säker att det är den. Helt sjukt!!! :)