Inlägg från: Decibel84 |Visa alla inlägg
  • Decibel84

BF Oktober 2016

nepe skrev 2016-03-13 14:21:16 följande:
    De är i riskgrupp men alla blir erbjudna :)

jaha jag har läst att inte alla blir erbjudna:)

men vi får väl se, tror inte vi gör ett iaf:)

• Decibel84

UL på tisdag, är i vecka 8+3.
    Vill så gärna lägga upp ett fint foto som jag meckat ihop där det visar att vi blir 3 i oktober.
    Men samtidigt som jag vill dela med mig till ALLA på min facebook. Så är jag rädd.
    Tänk om jag lägger upp bilden, får massa respons och sen går inte graviditeten hela vägen?

Då ska jag sitta och förklara för alla "nä är inte gravid"
    Hur resonerar ni?
    Det gör mig lite ledsen att gå och hålla detta "hemligt", vill så gärna dela med mig till kollegor och vänner och också på så sätt inse att detta är verkligt:)

• Decibel84
    JennyNG skrev 2016-03-14 18:30:38 följande:
    Hej! Jag känner precis som du om jag jag vill lägga ut och bara berätta för alla. Vi fick veta i V 6 och gick ju inte hålla för mamma å ena syster. Men vi beslöt oss att berätta för föräldrar och syskon. Och nu när vi paserar v 12 nästa vecka så ska vi ev berätta för övrig släkt innan Facebook. ???? men de e svårt å hålla sig. Vi jobbar på att fortsätta Hålla ett tag till xD
    Jag hoppas verkligen allt går bra imorgon...vad gör man annars!??!?!

Jag vill berätta för hela världen såklart, för detta har vi väntat på..Men nu lutar det åt de närmaste vännerna iaf sen "hela massan" senare.
  • Decibel84

VUL idag, allt såg bra ut!!!!!
    När jag frågade läkaren om man "vågade berätta för folk nu" så sa han.
    Den är i rätt storlek för veckan, hjärtat tickar och den ligger bra i livmodern, så nu är  missfallsrisken väldigt låg...så du kan säga till hela världen om du vill tycker jag:D

• Decibel84
    pandoraDiem skrev 2016-03-15 19:06:47 följande:
    Härligt! Nu är det bara att skrika ut sin lycka till hela världen :) vilken vecka är du i och hur stor var den lilla om man får fråga :)
    jag är i vecka 7+3/7+4
    jag vetinte hur stor, fick bild men han nämnde aldrig några mm tror jag...jag låg och bet mig själv i tröjan o tårarna rann.
    enligt min app är bebis 1.6 cm
  • Decibel84

Vi har gjort utredning på en fertilitetsklinik så jag testade och frågade om jag fick komma på VUL och det var det ingen tvekan om.
    31 mars har jag inskrivning och då ett nytt VUL så det känns som en "Okej" tid att vänta. Är mycket lugnare nu och jag tycker det är ett jätte bra val att göra ultraljudet tidigt så man är lugn.

Jag mår väldigt bra, ömma bröst är väl "allt"

• Decibel84
    eagle87 skrev 2016-03-16 21:48:17 följande:
    Har du skrivit på fb nu att ni är gravida? Ja tänkte de efter kub den 7/4 men vet inte hur vill typ göra ngt unikt
    Nej..tvekar på det...har gjort en bild som ska symbolisera att vi väntar bebis,  för två år sedan tänkte jag redan"sådär vill jag också berätta":)
    drömmen hur jag skulle berätta för syrran funkade inte, haha jag var för ivrig

Men i helgen berättar jag för pappa och de närmaste vännerna iaf.
    Känns som att världens största grej för mig vill jag inte hålla hemlig längre nu..Men några "random" på facebook kan jag dock vänta lite med:)
  • Decibel84
    eagle87 skrev 2016-03-16 22:03:53 följande:
    Åh kan jag intr få se den bilden?

Vi har oxå försökt länge O dagdrömt om när man kan dela de.. Våra familjer vet redan
    bilden är rätt privat eftersom jag inte ens delat med mig av den...:)
    men här kan du få se vart idén kom ifrån:)

Alltså INTE min bild:)

• Decibel84
    anna90 skrev 2016-03-17 15:35:39 följande:
    För mig stod det antal mm på bilden, gör det inte det för dig? :)
    jo jag såg att det stod 14.5 nu:)

Svar på tråden BF Oktober 2016