• LisenB

BF Oktober 2016

Eili skrev 2016-08-01 12:23:52 följande:

Här är det blandat med rörelser. Lunga vissa dagar och mer liv andra. Känner ofta hur han rör sig. Han ligger gärna med ryggen utåt så antar att det blir en hel del sparkar inåt som jag inte känner av så mycket.

Var på TUL idag och allt så bra ut. Lillen ligger precis i mitten på normalkurvan

Skönt att höra att flera har varierande rörelser. Jag va faktiskt inne på sjukhuset för att jag var orolig för att det hade förändrats så mycket men allt såg bra ut. Han låg då med ryggen utåt. Nu känner jag typ mindre än då men har bestämt mig för att inte noja. Men samtidigt svårt då man ju faktiskt ska reagera på sånt...
  • LisenB
    Hpe skrev 2016-08-03 20:45:37 följande:

Någon här som är från sydnärke? :)

Jag bor i Örebro!
    vilken vecka är du i? Jag kan inte riktigt fatta att det är v 30 nästa vecka! Känns så himla nära då på något sätt..
  • LisenB

Hur tänker ni med föräldrapenning? Vi läste igår att efter barnet fyllt ett år så måste man ta ut fem dagar i veckan annars förlorar man sin sgi. Min man kommer vara hemma då och vi hade tänkt ta ut 4dagar i veckan hela våra ledigheter. Ni får vi kanske tänka om och ta tre dagar under min ledighet och fem dagar under hans så han får behålla sin sgi.. Har ni planerat med det och på vilket sätt?

• LisenB
    Lilla Luna skrev 2016-08-12 13:11:59 följande:
    Kommer börja jobba 50% då bebis är 1år. Sambon jobbar bara 50% så då jobbar jag när han är hemma och resterande tid tar jag ut föräldradagar. Så blir ett snitt på 2,5dagar/v då för att inte förlora min sgi. Vet dock inte hur det blir då sambon ska vara hemma ett halvår senare. Då han bara har en anställning på 50%, måste han ändå ta ut fullt med dagar? Alltså ta ut på dagar som han ändå är ledig?
    Ja det är inte helt lätt att reda ut. Vi har försökt läsa på idag, men vi får nog ringa till FK och fråga hur det påverkar just oss. Känns lättast.
    Din sambo borde ju få ta färre dagar om han bara jobbar halvtid?
  • LisenB
    orzia1 skrev 2016-08-17 13:18:23 följande:

Har ni ordnat allt inför bebisens ankomst?

Vi är inte klara än, ska köpa skydd till vaggan, o amningskudde och ett till påslakan. Och nästa v har vi tänkt köpa blöjor. Inväntar lev av skötväska också

Oj oj nä vi har bara köpt lite kläder, en säng och en vagn. Men babyskydd vore fint att köpa snart, känns som att man behöver det iaf..
  • LisenB
    orzia1 skrev 2016-08-17 18:11:05 följande:
    Ja babyskydd är nog bra att skaffa snart. Ibland är det leverans tider på de med.
    Ja säkert ... Får beställa i helgen! Vi har funderat på att hyra babyskydd första 9månaderna. Det kostar typ 800kr. Så kan man köpa ett nytt sen som barnet kan ha upp till tre år.
  • LisenB
    Lilla Luna skrev 2016-08-20 07:17:05 följande:

Då min garderob ekar tomt och jag sen innan var i behov av lite nya kläder så tänkte jag nu börja köpa på mig lite amningsvänliga plagg. Blir väl några linnen att ha under en kofta eller så men jag skulle även vilja hitta en fin tröja och något som passar för mer uppklädda tillfällen. Tips på vart jag ska leta?

Jag tycker ju om klänningar så det har jag sett att det finns på flera olika sidor. Heter ofta gravid/amningsklänning. Kul att du vill köpa några fina plagg!

Idag ska jag och min man handla saker till ankomsten. Ska bli skönt att få lite grejer klara!

Jag har också fått världens halsbränna de senaste dagarna. Den börjar på em och håller i sig tills jag ska sova. Så drygt! Någon mer som har det? Tips?
  • LisenB
    Biggan74 skrev 2016-08-20 23:19:22 följande:
    Har också hemsk halsbränna. Äta små portioner ofta istället för stora hjälper lite tycker jag.
    Tack för tips!
  • LisenB
    orzia1 skrev 2016-08-20 23:46:32 följande:
    Omeprazol är min räddning.. Finns både receptfritt och med recept

Tack för tipset! Får köpa det om det blir outhärdligt. Igår fick jag inget, jag äter nog mindre och mer sällan på helgen så det kanske är det.,
  • LisenB
    orzia1 skrev 2016-08-20 23:53:06 följande:

Var och träffade dr och gjorde ul i fredags, fortsatt lite fostervatten men ändå inom gränsen, får fortsatt dropp hela graviditeten ut, de kommer stoppa mina värkar i a 2-3 veckor till sen är det fritt fram för henne att komma, och har hon inte kommit innan ett visst datum i slutet av sept så kommer de sätta igng mig,

Är ju inte så roligt ang fostervattnet men är nöjd med att ha ett slutdatum att se framemot, och hoppas så att hon blir ett sept barn så jag kan å tillbaka mitt gamla jag

Skönt för dig att de håller koll och du får hjälp! Håller tummarna för att allt går så bra som det kan :)
Svar på tråden BF Oktober 2016