• Vanja

BF Oktober 2016

Alvsten skrev 2016-05-08 19:37:15 följande:

Vad fina magar ni har allihopa!

Jag håller på att ladda inför att berätta för chefen, tänkte berätta på fredag. Tycker att det känns lite jobbigt faktiskt. Hoppas att hon tar det bra.

Har inte heller sagt nåt till chefen än och går in i v 18 på måndag. Känns jättedumt att jag inte sagt nåt än men jag har inte haft möjlighet att träffa henne sen i mars och vill inte gärna ta det på telefonen..
  • Vanja

Det kanske inte är så ovanligt att berätta lite senare då! Trodde jag var extrem men vi verkar ju vara fler.. :)

• Vanja
    Alvsten skrev 2016-05-09 10:00:46 följande:

Ja vi verkar vara ett par stycken iaf :) huuu fasar lite faktiskt.

Har precis skrivit ett meddelande till min chef om att jag vill träffa henne imorgon.. Vill ju inte ta det över telefonen gärna. Men då vi ses en gång i månaden på APT och inte ens så ofta många gånger då det ofta blir inställt så måste jag "boka" möte för o berätta. (jobbar som personlig assistent)
  • Vanja
    Alvsten skrev 2016-05-09 13:36:13 följande:

Usch det blir ju ännu mer formellt då. Du får meddela hur det går imorgon. Fick reda på idag att en annan tjej här på jobbet redan berättat att hon ska vara mammaledig i februari så nu har jag ännu mer dåligt samvete..

Nja, kanske men jag ska ändå lämna in min semesteransökan så jag använde den som ursäkt. :) men jag är riktigt nervös! Haha som ett litet barn. Vet inte varför, vad ska hända lixom? Återkommer imorgon om hur det gick! :) ska va där kl 14. Hua!
  • Vanja
    Ggrahnen skrev 2016-05-10 04:30:07 följande:

Är det fler som blir sjuk ofta? Jag brukar annars aldrig vara sjuk och blir jag mot förmodan sjuk så håller det inte länge.. Men denna vår är jag sjuk flera dagar i månaden. Ligger nu hemma med magsjuka(/matförgiftning ev.) igen! Och feber..alltid denna feber.. Jag började mitt jobb i januari och de måste ju tro att jag är värsta skolkaren!

Än så länge har jag bara varit förkyld två vändor men jag brukar typ Aldrig bli sjuk annars, o blir jag det så brukar det inte vara värre än lite snorig näsa men dessa gånger har jag varit riktigt dålig o sängligandes.. Måste vara nå knas med immunförsvaret just nu.
  • Vanja
    Alvsten skrev 2016-05-10 10:13:23 följande:

Måste få gnälla av mig lite xD

Jag är så jäääävla trött på illamåendet. Har seriöst mått illa i 16 veckor nu. Jag längtar tills jag kan äta mat igen och inte bara spy hela tiden! Är så sjukt trött också och det är väl inte jättekonstigt eftersom jag typ inte äter... God help me!

Fy så jobbigt! Mitt illamående började först i v13 och var livrädd för att det skulle hålla i sig till slutet men tack o lov så varade det bara två-veckor. Hoppas det går över snart! Är inte lätt att njuta av varken graviditet lr sommaren om man ska gå o må dåligt.. :(
  • Vanja

Berättade för chefen idag, äntligen! Hon blev jätteglad och grattade så mycket. Hon skulle tom försöka få till en fast tjänst under min föräldraledighet! :)

• Vanja
    Ggrahnen skrev 2016-05-11 00:05:37 följande:

Åh vad skönt! Nåt sånt hade ju varit drömmen!! Men min chef är TF så det bli någon ny under sommar/höst..ganska lagom tills jag försvinner tänker jag. Och hon som tf kommer inte anställa någon :(

Men du, stort grattis!! Bra chef!

Min chef är inte heller ordinarie, bara vikarie för min mammalediga chef. Men hon hinner inte komma tillbaka innan dess. Men så fick jag höra igår att dom är väldigt goda vänner även privat så kanske inte gått så illa iaf. Har hört om många som har haft chefer som betett sig illa när nyheten kommer fram, blivit sura och sagt dumma grejer men även sämre chefer som helt plötsligt blivit jättegulliga och omhändertagande så det kan nog gå hur som helst tyvärr. Men jag hoppas att majoriteten av chefer faktiskt är bra och att det bara är så att det är dom sämre man hör om. Man borde ju inte behöva vara Rädd/nervös för att berätta om nånting så naturligt..oftast så har ju chefen barn familj alt. Kommer att skaffa så lite förståelse borde dom ju ha.
  • Vanja

Har också fått problem med huvudvärk. Så gott som varje dag om kvällarna.. :(

• Vanja
    Alvsten skrev 2016-05-12 16:09:02 följande:

Måste få berätta :) jag har börjat känna bebisen! Först var jag osäker men nu är jag helt säker att det är den. Helt sjukt!!! :)

Visst är det härligt!! Jag har gått och nojjat länge nu över att jag inte känt nånting säkert men idag så satte han igång ordentligt! <3 17+3
Svar på tråden BF Oktober 2016