• Vanja

BF Oktober 2016

aperfectsonnet skrev 2016-05-17 08:47:24 följande:

Jag hade RUL i torsdags morse och allt såg bra ut, men FRUKTANSVÄRT nog så hade jag mage att bli besviken över att det är ytterligare en liten pojke där inne. Jag grät hela dagen, inte över min lille son där inne utan över att jag skämdes så fruktansvärt mycket: HUR kunde jag tycka att det spelar någon roll?! Jag har den absolut ljuvligaste, underbaraste tvååriga pojken hemma och skulle inte kunna älska någon mer än jag älskar honom, det om något borde väl tyda på att jag kommer att känna likadant för lillebror?

Men det är nog så enkelt som att det här är vårt sista barn, och jag har från att jag var riktigt liten föreställt mig den dotter jag en dag skulle få. Har liksom sett henne framför mig så länge att det nu kändes som om jag förlorade henne, att ett verkligt barn togs ifrån mig.

Framåt eftermiddagen råkade jag hitta ett pojknamn som kändes HELT rätt, och plötsligt tog bilden av lillebror form inne i huvudet. Allt började kännas så himla mycket bättre. Både maken och sonen tyckte som tur är också om namnet - så nu väntar vi med spänning och glädje på att få träffa lillebror Edison i höst!

Jag var lika besviken jag när jag fick beskedet om att jag väntade en flicka sist. Var så inställd på att det skulle bli en pojk så jag fick inte alls ihop det. Men är ganska säker på att det var mycket hormoner som spökade. Vi hittade dotterns namn bara nån timme efter ultraljudet och då vart det helt plötsligt nåt annat. Från att varit förkrossad över att inte få vår lillebror så gick jag till att bli överlycklig för vår lilla flicka på bara några timmar. Hormoner som sagt! :) Skäms inte! Du är bara människa och ibland så blir man lite knasig.. :) Ni kommer säkert få världens finaste lillebror! Och vilket härligt namn!! :)
  • Vanja
    aperfectsonnet skrev 2016-05-17 08:47:24 följande:

Jag hade RUL i torsdags morse och allt såg bra ut, men FRUKTANSVÄRT nog så hade jag mage att bli besviken över att det är ytterligare en liten pojke där inne. Jag grät hela dagen, inte över min lille son där inne utan över att jag skämdes så fruktansvärt mycket: HUR kunde jag tycka att det spelar någon roll?! Jag har den absolut ljuvligaste, underbaraste tvååriga pojken hemma och skulle inte kunna älska någon mer än jag älskar honom, det om något borde väl tyda på att jag kommer att känna likadant för lillebror?

Men det är nog så enkelt som att det här är vårt sista barn, och jag har från att jag var riktigt liten föreställt mig den dotter jag en dag skulle få. Har liksom sett henne framför mig så länge att det nu kändes som om jag förlorade henne, att ett verkligt barn togs ifrån mig.

Framåt eftermiddagen råkade jag hitta ett pojknamn som kändes HELT rätt, och plötsligt tog bilden av lillebror form inne i huvudet. Allt började kännas så himla mycket bättre. Både maken och sonen tyckte som tur är också om namnet - så nu väntar vi med spänning och glädje på att få träffa lillebror Edison i höst!

Och Grattis!!!
  • Vanja
    Ggrahnen skrev 2016-05-17 12:31:06 följande:

En felfri liten tjej väntar vi!! Så jävla chockade. Var 100 på att det var en grabb! Min sambo kände sig lurad haha!! Vi var chockade ett par timmar och "sörjde" lite den "förlorade sonen". Sen jävlar jublade vi av glädje att vi plötsligt vunnit en dotter!!! Och flicknamn hade vi ju redan klart!

Har känt sparkar sen v.14.

Gårdagskvällen låg min sambo bara och pratade med vår dotter! På grekiska dessutom så jag har ingen aning om vad han sa. Haha! Fy fan vad lycklig man är nu!

Vad härligt! Grattis!!
  • Vanja
    orzia1 skrev 2016-05-25 16:20:52 följande:

Grattis

Dani84KR skrev 2016-05-25 18:48:01 följande:

Grattis  

Tack snälla! :)
  • Vanja
    SvChris skrev 2016-05-25 20:24:08 följande:

Hej!

Har inte skrivit tidigare, men har följt er ett tag.

Vi var på rul i måndags och väntar en flicka, beräknad förlossning 17 oktober.

Grattis!! Vi har Samma bf!! :)
  • Vanja
    Alvsten skrev 2016-05-29 16:27:37 följande:

Grattis på mors dag allihopa :)

Desamma!!
  • Vanja
    GästenT skrev 2016-08-09 19:52:26 följande:

Är det några fler från Uppsalatrakten förutom du och jag? :)

Här är en till från Uppsala! :)
  • Vanja
    Sabinac skrev 2016-09-25 22:11:46 följande:

Är det bara jag som älskar att vara gravid så mycket att jag känner mig ledsen över att graviditeten snart är slut?

Självklart längtar jag jätte mycket efter den lilla i magen men om jag fick välja skulle jag vara gravid i minst två månader till. Känner inte att jag hinner med, tiden går så fort!

Idag har vi 3 veckor kvar till bf.

Känner detsamma! :) det är härligt att vara gravid om man får må bra. Kommer ihåg när sonen föddes, jag var såklart jätteglad att få honom men samtidigt så Saknade jag honom jättemycket! Haha :) han hörde ju hemma i min mage <3
  • Vanja
    KissMeQuick skrev 2016-09-27 23:01:36 följande:

Är det nån av er blivande oktobermammor som har planerat ks inbokat? Har själv 17 oktober men är beräknad 26;e. Ska snittas på Akademiska. Nån mer på samma ställe runt samma datum?

Ska inte snittas men är beräknad 17e :) Vi kanske ses där! :)
  • Vanja
    KissMeQuick skrev 2016-10-03 22:23:25 följande:

Halla där

Hur mår du? Är det ditt första barn :)

Avundan på många sätt ni som ska föda vaginalt. Det är så lång återhämtningstid efter snitt. Jag minns mitt förra snitt hur djävulskt ont man hade och det spände å drog i såret fortfaranden efter ett halvår. Du är rätt så trött på vara gravid nu då? Det är jag. Även om det är mindre än 2v kvar till snittet så känner jag att nu får det räcka. Har inte varit nån som gillat att vara gravid.

Blir miTT tredje barn och jag har väl aldrig varit så sjuk fysiskt och psykiskt och eländig tidigare. Blä. Sen blir de inga fler barn. Men det blir nåt otroligt vackert utav det.

Mitt tredje så jag känner mig ganska lugn faktiskt :) hoppas att denna förlossning ska gå lika bra som dom två tidigare. Har du lyssnat på att vara tjock? :) själv hat jag mått oförskämt bra faktiskt så jag har inge bråttom, känner mig tvärtom lite stressad. :) har så mycket här hemma jag vill få gjort innan lilla kommer. Hur mår du? <3
Svar på tråden BF Oktober 2016