• orzia1

BF Oktober 2016

Ggrahnen skrev 2016-05-10 04:30:07 följande:

Är det fler som blir sjuk ofta? Jag brukar annars aldrig vara sjuk och blir jag mot förmodan sjuk så håller det inte länge.. Men denna vår är jag sjuk flera dagar i månaden. Ligger nu hemma med magsjuka(/matförgiftning ev.) igen! Och feber..alltid denna feber.. Jag började mitt jobb i januari och de måste ju tro att jag är värsta skolkaren!

Man får ner sätt immunförsvar som gravid
  • orzia1
    Alvsten skrev 2016-05-10 10:13:23 följande:

Måste få gnälla av mig lite xD

Jag är så jäääävla trött på illamåendet. Har seriöst mått illa i 16 veckor nu. Jag längtar tills jag kan äta mat igen och inte bara spy hela tiden! Är så sjukt trött också och det är väl inte jättekonstigt eftersom jag typ inte äter... God help me!

Får du i dig något? Får du ngn medicin? testat postafen och åksjukeband? Försök hitta saker som funkar, kall mat, fruktsoppa, nyponsoppa, glass, isglass, gör olika smoothie.. det hjälper mig att jag dricker med sugrör.

Jag har ju h.g (hypermesis gravidarium) av kraftigt illamående. Man kan ha olika grader av den, och det finns medicin du kan få. Hur ofta kräker du per dag?

Till mig har de sagt att 30% blir av med det v 20 o resten får ha det hela graviditeten. Nu är ju mitt såpass svårt med inläggning på sjukhus och nu de senaste 3 v får jag dropp 2-3 ggr per v. Jag är inställd på att ha det hela graviditeten... som sagt kräker du ofta och ej får behålla mat så borde du kunna få utskrivet medicin
  • orzia1
    Alvsten skrev 2016-05-10 13:40:19 följande:

Usch stackare som har så kraftigt illamående :(

Jag får vara glad att jag ändå lyckas klara mig så pass bra som jag gör. Vill gärna undvika tabletter om det inte är absolut nödvändigt. Har haft åksjukeband mycket och de fungerar rätt så bra, men nu när det är så varmt blir det olidligt att ha dem på sig.

Har blivit otroligt värmekänslig sedan jag blev gravid.

JO senna värme är inte rolig, jag hoppas det blir en bra sommar för dotterns skull men jag har gärna sådär 10 grader hela sommaren för min egen skull... ska i alla fall iväg o köpa en riktigt ordentlig golvfläkt att ha i sovrummet...
  • orzia1
    bpumpkin skrev 2016-05-12 08:37:05 följande:

Då har vi varit på RUL och sett att allt såg "perfekt" ut, hurra! Kan man vara lugn nu att allt är bra med bebis eller kan det komma fosterskador efter vecka 19?

Vi fick även se könet så nu vet vi att det är en liten pojke som kommer. Jag har bara systrar så det känns som att jag, och min mamma, vet väldigt lite om hur det är leva med små pojkar... Men det ska bli så spännande.

Till mig har de sagt att man inte kan se allt på ul och att man aldrig kan vara garanterad en frisk bebis. Men att risken är väldigt liten. Tror inte man ska oroa sig... grattis till lyckat ul
  • orzia1
    Mabo90 skrev 2016-05-13 23:12:32 följande:

Det gick inte bra alls och nu känner jag mig helt tom och vill inte ens tillbaka efter mammaledigheten:( har mått riktigt kasst och gråtit mellan kunderna idag. Jag va väldigt orolig över hur det skulle gå men det gick så mycket sämre än jag kunde anat.

Usch vad tråkigt.. du kanske kan söka andra tjänster under din ledighet...kram
  • orzia1
    S765 skrev 2016-05-16 08:03:49 följande:

Ja det ska vi! Så hoppas dom kan se :)

Jag sitter i väntrummet nu, mår så illa av nervositet....

Hoppas allt gick bra, vi ska på rul kl 16, jag var säker det var kl 11 men hade sett fel... är olidligt att vänta. Bebis ville ju ej visa i onsdags, vad den är för ngt så vi hoppas den vill nu
  • orzia1
    S765 skrev 2016-05-16 10:51:19 följande:

Jättebra! En frisk och väldigt vild liten kille! :D Han ville inte vara still en sekund... 

Stort Grattis...
  • orzia1

Tack alla. Jag är både spänd och nervös, trots vi har varit på en del ul redan...

• orzia1
    Josber skrev 2016-05-16 15:12:54 följande:

Idag gjorde jag rul och allting var jätte fint! Så himla häftigt! Gäspade, kliade sig mm. Så himla söt! BF 8 oktober! Började känna förra veckan lite bubbel i magen och nu när jag ligger ner oftast känner jag tydliga små buffar där inne! ?

Grattis .. då är vi en del som har rul idag
  • orzia1

Allt gick bra förutom att de ville flytta mig 10 dagar.. så ist för den 8 så den 18.. vilket är helt omöjligt. Då hade jag blivit gravid dagen innan jag börja må illa, och testat plus 3 dagar efter befruktning. Vi är oroliga att den ej får tillräckligt med näring pga mitt illamående.. men vi har ett ul den 31 maj med en dr för att kolla moderkakan så då ska vi prata mer kring detta..

Det såg bra ut osv så det är huvudsaken. Och det är en flicka, så min dotter är så glad för lillasyster

Svar på tråden BF Oktober 2016