• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • misslina
    Symetrical skrev 2016-01-24 08:18:52 följande:
    Ja, i början är man ju verkligen bara allmänt "tarmsvullen" Nu börjar det mer synas som en bebisbula. Undrar också vart detta skall sluta, då jag såg ut såhär typ i v 18-19 med sonen.

Uvi bör du kolla upp inom en vecka som gravid. Jag fick det under förra graviditeten och fick reda på det när vi var i Turkiet på semester, vilket gjorde att jag inte kunde börja med antibiotikan förrän några dagar senare när vi kommit hem. Min bm sa att det absolut inte var någon fara, men tipsade om att dricka tranbärsjuice så länge.
    Jo det kan vara stor skillnad mellan 1:an och 2:an, hur snabbt magen visar sig! Jag hade ungefär som du! Att magen visade sig mycket tidigare med andra!
    Men det är mysigt :)
  • Ankissen

Jag hoppar gärna in här med! Jag har tagit en paus från tempandet och fl över jul och nyår. Du blev jag, tydligen, gravid. :D Varken jag eller mannen har fattat än. :)

• misslina
    Ankissen skrev 2016-01-24 08:45:01 följande:

Jag hoppar gärna in här med! Jag har tagit en paus från tempandet och fl över jul och nyår. Du blev jag, tydligen, gravid. :D Varken jag eller mannen har fattat än. :)

Åh vad kul! Grattis!

Det var ett tag sedan man såg dig!
    Välkommen hit!

Vad är du i för vecka?
  • Ankissen
    misslina skrev 2016-01-24 09:11:18 följande:

Åh vad kul! Grattis!

Det var ett tag sedan man såg dig!

Välkommen hit!

Vad är du i för vecka?

Bim idag så jag tror att jag har v.5 från och med i morgon.
  • Symetrical
    Ankissen skrev 2016-01-24 08:45:01 följande:

Stort grattis och välkommen!
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-01-24 08:38:44 följande:

Tack :)

Jag är i vecka 5 ( 4+2)

Alltså det kommer ta måååånga dagar och veckor innan jag har greppat det här;)

Hur tänker ni det här kring att berätta för nära och kära :)

Vi berättade ganska tidigt för de närmsta och sen för resterande lite pö om pö nu allt eftersom vi träffar dem. Kändes relativt säkert efter att vi sett hjärtat slå på vul i v 7+6.
  • Ankissen

Jag har tänkt få ett tidigt Vul i vecka 7 för att se att allt är som det ska. Visserligen har jag berättat för min bästa vän, min syster och en av mina närmaste kollegor men på direkt fråga från mamma idag sa jag nej. ;) Jag hade ett mf i oktober och då lovade mvc att jag skulle erbjudas vul vid en eventuell graviditet . Jag har haft två mf innan första barnet med så min statistik är minst sagt halvdan, två barn på fem graviditeter.

• sagoskog
    misslina skrev 2016-01-25 17:19:42 följande:

Hej! Har ni ringt bm? Och när ska ni dit på inskrivningssamtal?

Jag har inte ringt än. Måste byta vc först. Men försökte ringa den nya vc utan att komma fram idag.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-01-25 17:19:42 följande:

Hej! Har ni ringt bm? Och när ska ni dit på inskrivningssamtal?

Japp, vankas inskrivning imorgon kl. 13:30. Ser verkligen fram emot det.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend