• Mollan79

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Jag :)
    Jag väntar på mensen som ska komma inom ett par dagar..Ska göra kort protokoll med menopur, vårat 6:e försök men har bara fått återföring 3 ggr. 2:a försöket för ett år sedan blev jag gravid men fick missfall i v 7.
    Dom försök som kommit så lång som till äggplock har vi fått mellan 10-6 ägg med ungefär hälfen befruktade men bara ett embryo åter. Nu ska vi sätta in 2 om det blir såpass många.
    Jag är 37 i år..

• Mollan79

Va kul att vi ligger så lika och kan följas åt :)
    Då ska jag hålla tummarna för oss att 2016 blir vårat år!

• Mollan79

Kul att vi blir fler i tråden som kan följas åt :)
    Vår barnlöshet beror på att jag är steriliserad. Det var ett dåligt beslut av mig som deprimerad 26-åring, jag levde i ett destruktivt äktenskap med min ungdomskärlek. Jag har barn med denne man men inte med min nuvarande sambo. Jag skulle ge vad som helst för att göra detta ogjort! Annars är det inget fel på mig och sambon har jättebra spermier så jag hoppas det funkar till slut.
    Jag har haft mensvärk i 2 dagar nu så den kommer väl när som helst ..

• Mollan79

Hej på er allaihop
    Vi börjar bli många kämpare här inne :)
    Jag fick mensen igår så ikväll ska jag ta 1:a sprutan. Mina försök kan gå hur som helst, ibland får jag för få blåsor så det avbryts och som bäst fick jag 10 ägg och blev gravid med missfall. Jag vet inte nåt innan första vul.. Nervös och förhoppningsfull :D

• Mollan79

Grattis Ccilla till lyckat äggplock :)
    Jag lämnade blodprov imorse och ska nu höja dosen fr 400 till 450 menopur, lite nervös att det inte händer nåt och att de ber oss avbryta efter vul på fredag..
    Att jag ska vara så svårstimulerad :(
    Hur går det för er andra, vi är ju ganska många som sprutar för fullt :)
    Kram på er!

• Mollan79

Ccilla, det blir lite tokiga inlägg ibland haha
    Ja, det är en hög dos så jag hoppas det gör susen :)
    Tack för tummarna, jag vet inte hur fort fertiliteten försvinner men för 1år sedan hade jag en dos på 300 och fick ut 10 ägg, 5 befruktade och jag blev gravid men tyvärr missfall. Då hade jag ett AMH på 1,0..
    Hade det inte funkat då kanske vi gett upp innan men jag vet ju att det KAN gå :)
    Denna gång är vi lovade att sätta in 2 embryon om vi kommer så långt :)
    Men jag vet ju mer på fredag varthän det lutar..

• Mollan79

engsan, då håller jag tummarna för våra vul på fredag då och hoppas på fina och lagom många blåsor! :D

• Mollan79
    Ccilla skrev 2016-02-04 16:49:27 följande:

Idag ringde dom från kliniken och sa att alla 5 äggen har blivit befruktade :) Dom vill odla vidare och blir insättning på måndag istället för imorgon.

Drömscenario ju!
    Vad kul med så gott resultat :)
  • Mollan79

Det blir äggplock för mig oxå på tisdag, dom såg 5 större äggblåsor och nån mindre. Jag får ju inte så många så jag är nöjd. Hoppas det är ägg i dom bara..
    Ska ta otrivillen på söndag men glömde om jag skulle ta de andra sprutorna på söndag.. Hur gör ni andra?

• Mollan79

Jag skulle ta sprutan kl 22.00 :)
    Jag hoppas såå att vi får två befruktade som vi kan få tillbaka. Vad kul att vi är så lika :)

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?