• Filli89

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hej tjejer hoppar in här

Börjar behandling imorgon kväll. Puregon i 5 dagar sedan orgalutran tillsammans med puregon. Har gjort ivf utomlands förut och då gick allt bra blev gravid men slutade i kemiskgraviditet. Orolig denna gång hur allt kommer gå men det återstår att se. Hur går det för er ?

• Filli89
    Mariana79 skrev 2016-02-12 11:55:27 följande:

Det är över.... det är tomt.... det är tyst

10 ägg och inget befruktades inget!

De kunde inte ge mig ett svar varför, de blev förvånade då allt såg bra ut.... Äggen mognade inte tillräckligt.....

Vad gör vi nu? Miljoner tankar snurrar i mitt huvud, ge upp? Försöka igen... inse att vi är körda eller fortsätta hoppas.... jag vet inte... just nu är det bara så tomt.... så tyst.... och det gör så jävla förbannade ont..........

Näe är det sant? Fick ont i magen av ditt inlägg så kände nästan att jag ville svara. Gud vad tråkigt förstår din rädsla. Att man inte orkar mer. Ge inte upp vännen. Ni behöver inte vara körda, för vissa tar det bara längre tid. Var själv på äggplock idag de fick ut 11 men nu efter att ha läst ditt inlägg så kan man ju aldrig känna sig riktigt säkert oavsett hur många de är. Jag känner verkligen med dig vännen. Styrke kramar till dig . Kram.
  • Filli89

Hej tjejer hoppas ruvningen går bra för er

Är på ruvar dag 3 om man räknar bort et. Och jag undrar om ni upplever detta pinsamma som jag ska dela med er. Först och främst har jag fått orgasmer i sömnen varje kväll sen insättningen och inte bara på kvällen även när jag sovit en stund mitt på dagen. Första två dagarna var det skönt så klart men sen börjar de sköna ändras till kramp dvs av sammandragningarna. Jag ringde till kliniken i panik och frågade om detta kan påverka och hon sa att det inte gör det speciellt om kroppen framkallar det av sig själv. Idag drömde jag om en paprika och fick en orgasm (asså vem gör de) hur skumt som helst.

Sen undrar jag hur mkt mensvärk era lutinus ger er idag har jag världens mensvärk asså precis som vid mens inget mer lr mindre. Hur mkt värk känner ni av? är detta normalt har jag kanske fått infektion eller kanske blivit överstimulerad. Har hjärtat i halsen känns som mensen kommer när som helst. Någon som man säga något lugnande vill ringa kliniken stup i kvarten.

• Filli89
    engsan skrev 2016-02-20 15:44:46 följande:

Ni är nära era testdagar nu, känns som att det är en evighet till min! Kommer inte testa före, det har jag bestämt mig för, men att ha TD 20 dagar från ET känns länge! Men jag ska vänta!

Vi har test dag ungefär samtidigt har min 2/3 när har du? Kommer nog testa tidigare typ 14 dagar efter ÄP tänkte jag.
  • Filli89
    engsan skrev 2016-02-20 21:25:42 följande:

Jag har TD 1/3 men kommer inte kolla före det!

Aha okee. Dagarna går så sagt känns d som. Känner du av något. Förra gången det blev pluss (missfall sen) fick jag illamående tidigt som kom o gick trodde ja inbillade mig men sen även värmevallingar som kom med jämna mellanrum. Blev blöt i pannan av att inte göra något, redan på test dagen höll ja på spy. Men denna gång känner ja inte så mkt förutom mensvärk som kan beror på lutinusen frustrerande jämför med förra gången hela tiden och de känns som de inte blir nått denna gång.
  • Filli89

Började blöda imorse. StorbölaDe redan igår kväll visste att den skulle komma. Långt innan td och 13 dagae efter Äp. Borde ju vara 14 dagar. Äh jag orkar inte mer känner jag. Allt känns så hopplöst vill bara stirra in i en vit vägg typ hela dagen. O min man e på trösthumör blir iritetad av att bli tröstade tom. Vet att han endast vill väl och vill stötta.

• Filli89
    engsan skrev 2016-02-25 12:54:08 följande:

Tråkigt! Blöder du rikligt eller?

Jag har någon liten blödning men är säker att jag skulle blöda rikligt om jag slutade med lutinus! Håller med dig att det känns hopplöst och tröstlöst! Jag grät hela dagen i går, mina ögon såg helt galna ut på kvällen efter jobbet! Det är grymt detta vi får stå ut med!

Jag blöder inte rikligt nej kom lite blod sen nu är det rosa. Men utgår ifrån att det är mens orkar inte hålla hoppet uppe om jag ska vara ärlig. Hellre att mensen kommer igång än att dra ut på det O bara hoppas. Känns hopplöst, och det gör mer ont psykiskt.
  • Filli89
    Mariana79 skrev 2016-02-25 13:06:17 följande:

Men neeeeeej! Ska du testa nu då eller vänta till TD? Man kan ju blöda vid graviditet sägs det ju <3

Kram!!

Hon på kliniken sa att de behöver inte vara mens och att jag ska fortsätta med Lutinus. Men sa till henne att jag känner min kropp. Kände att mensen var på väg redan igår. Mina bröst slutade ömma och då visste jag för det brukar hända när progesteronet sjunker för mig och jag får mens. Hon sa vill inte tvinga dig till något du vet bäst men vi brukar råd ge att man fortsätter till td. Har en vecka till td har ingen lust att bara dra ut på mensen i onödan. För ju längre ja tar de desto längre tid för mensen att sätta igång.

Äh vill bara ge upp. Två et och en fet redan vet inte hur länge till jag orkar och jag blir bara skrämd när ja läser om hur många försök folk gör. Har en blastocyst i frysen men gud vet hur den klarar upptiningen.
  • Filli89
    Cia33 skrev 2016-02-25 18:52:37 följande:

Känner igen mig. Började själv blöda i måndags på ruvardag 12, sen har det blött mer och mer och jag har en mensvärk från helvetet. Ringde rmc som bekräftade att det är en bortfalls blödning. Så surt att börja blöda en vecka innan testdag. Eftersom vi inte fick något till frusen måste jag börja spruta igen. Hoppas få göra det vid nästa mens.

Aha vad är en bortfallsblödning? Har inte blödit mer idag men de är nog progesteronet som håller tillbaka. Kliniken sa att ja ska ta test i helgen iaf men tänkte ta ett på morgonen. Är det negativt vilket det förmodligen är så slutar jag med vaggisarna så mensen kan sätta igång.
  • Filli89

Test från i morse visar plus. om det inte blir starkare har jag fått en kemisk som sist. Blir det starkare är det bara att tacka och ta emot.
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?