• Josefinefl

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Hej! Är gärna med på denna tråd!

För ca en månad sedan började vi med hormonbehandling inför ett första IVF försök. I onsdags var det ägg-plock. 10 ägg plockades ut och vi var förväntansfulla inför fredagen då ET skulle ske. 1,5 timme innan vi skulle åka till kliniken ringde som och sa att det bara var 1 ägg av dessa 10 som hade blivit befruktat. Och detta hade inte delat sig än. Vi fick en ny tid nu på måndag men chansen att det blir något känns inte så stor.
  • Josefinefl

Vad spännande! Hoppas allt går bra för er!

Tack så mycket för stödet, så skönt att inte vara ensam om detta! Lätt att ge upp hoppet även om jag vet att man inte får deppa ihop. Bara så jobbigt när man försökt så länge och sen blir det äntligen dags för IVF och så fungerar det inte som man trodde. Men nu fick jag hopp igen! Och inte ge upp. Hoppas att vi kan få svar på varför så få ägg blev befruktade (om det inte blir ET av detta ägg). Har redan börjat tänka i banorna med äggdonation osv Skäms

Igen, tack för stödet!

• Josefinefl
    Mariana79 skrev 2016-02-21 14:11:16 följande:

Suck....

Igår kändes allt så bra, positiv och glad.

Idag helt tvärtom det känns som det är kört och jag är hel less och det känns hopplöst.

Jag hoppas att denna känsla försvinner och den braiga och positiva kommer tillbaka igen!

Jag lovade mig själv att ta ruvningen med ro, ta en dag i taget och leva här och nu. Men så har det inte blivit, tankarna far och flänger allt ifrån köp av ny vagn till ja jag vet inte vad...

Suck..

Hej! Har det hänt något eller är det bara en känsla du har? Försök verkligen leva i nuet, även om det är svårt. Du kan ändå inte påverka något just nu, det bästa är att försöka vara lugn. Testat meditation? Det hjälper för mig, fast det är extra svårt att slappna av när tankarna snurrar. Finns många bra övningar på youtube i mindfulness.
  • Josefinefl

Blev ingen ET för oss denna gång, vårt första försök. Ägget överlevde inte helgen. Supermånga och pigga spermier och 8 mogna ägg. 1 befruktat men inte delat som det skulle. Nästa gång kommer dom göra mikroinjektion. Får ladda batterierna i 6 veckor nu sen på't igen. Skönt att sluta med Lutinus iaf. Och skönt att få veta, ovissheten är jobbig.

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?