någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
Hej! Jag undrar om någon av er varit sjukskriven under era ivf försöök? Och isåfall under vilka veckor av processen?
Hej! Jag undrar om någon av er varit sjukskriven under era ivf försöök? Och isåfall under vilka veckor av processen?
Jag har gjort äggplock nu, men tyvärr blev inget ägg befruktat. Nu vill min läkare att jag ska ta progreston tabletter fram till mens. Jag gör min behandling utomlans och fick inte tag i min läkare här i sverige idag. Har ni tagit progreston tabletter? frågan är isf om dom går att köpa receptfritt eller om ni fått dom på recept?
Lompan, vad tråkigt.
Fick du inte lutinus (progesteron) eller annat utskrivet i samband med ivf? Det enda jag vet som är receptfritt är en créme som heter ProgesterAll som beställa online (googla).
Hej! Jag är inne på andra ivfen, jag skrev tidigare här inne om mitt misslyckade försök förra gången när inget ägg blev befruktat. Jag ska göra mitt nästa äggplock på fredag eller måndag efter. Under mitt vul i fredags var min slemhinna 10! Ingen aning vad det betyder!
Jag är jätte rädd att det inte ska funka denna gången heller, eller att det inte nånsin ska gå. Jag har tom börjat kolla på adoption... Någon fler som känner som jag?
Du är ABSOLUT inte ensam om den känslan. Vi har försökt i fem år nu, å kännt så varenda dag!!!!! Det tär på en nå fruktansvärt!
Vi gör äggplocket på vårt andra ivf försök i morgon. Förra gången blev det 4 befruktade varav ett blev färskåterföring och ett till frysen men det klarade inte upptiningen. Denna gång har vi kört hårdare medicinering och hoppas på fler befruktade ägg denna omgång!
Min slemhinna var i fredags 11mm. Jag har förstått som så att slemhinnan bör vara en viss tjocklek för att embryot ska kunna fästa. Första ivf:en var min bara 7 mm och när jag läser runt så verkar det vara väldigt tunn. Men nu var den ju tjockare denna gång så jag hoppas det är possitivt. Lycka till <3
Tack
Om två timmar är det dax! Fy mår illa är så nervös!!!!
Åh nej! Men man kan ju verkligen förstå hur pressat det ska kännas!!
Jag var på ultraljud idag och hade en jätte tjock slemhinna, 16,4 var den på. Och hade 10 ägg över 10mm. Ändå vill dom vänta med äggplock till måndag istället för nu på fredag. Någon som varit med om samma?
Jag hade blåsor som var allt från 10till 22 mm på fredagen och vi fick vänta till måndagen efter, tyckte mig höra då att största var 28 mm! Gick fin fint och alla min ägg var av så bra kvalité att dom gick att frysa! :)
Hej! Jag har lyckats bli gravid! Var glad i typ en dag sen kom oron för missfall å ma.
I vilken vecka upptäckte du ma mariana? Jag lider med dig, min största rädsla!
Jag har aldrig varit gravid förut, detta är första gången och dessutom med donator spermier för min man har inga. Är bara så orolig att råka ut för det nu när man betalat så mkt pengar och lyckats. Man är väl rädd att drömmen ska slås i bitar!
Kan du berätta hur dina graviditeter och ma gick till? Om du orkar! Jag kan absolut uppdatera hur det har gått längre fram!
Det där är min stora skräck, att få missfall är hemskt men att gå med tron att man ät gravid fast det har dött är typ det hemskaste jag kan tänka mig! Jag har trott att mitt illamående och molande varit ett kvitto på att allt är rätt där inne men ack så fel jag verkar ha eftersom de flesta ändå har symtom som vanligt trots ma!
Jag ska ringa bm imorgon och kolla om man får komma på extra vul för att kolla att det lever. Klarar inte vänta till v 10 eller 12.
Hur mår du? Tar man sig igenom det?
Vilken vecka är du i?
Ja det är fruktansvärt att gå igenom. Men vist tar man sig igenom det, man måste ju det. Jag grät i flera veckor, mådde dåligt och blev deprimerad. Men Viljan att få barn är större än rädslan att få missfall. Om du förstår hur jag menar. För mig i alla fall! Blir jag någonsin gravid igen, kommer det vara skräckfyllda veckor, och kommer gå privat och boka ultraljud med jämna mellanrum. Kommer aldrig vänta 10 veckor igen. Men samtidigt vill jag be dig försöka slappna av fast jag vet att det är svårt. Finns det inget som säger annat så är ju allt mest troligt bra! Boka in ett ultra så du kan lugna nerverna lite. Men tänk på att tidiga ultra kanske inte visar hjärtljud å så, så det kan bli stressande det å!