• ivfbullen

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Ccilla skrev 2016-04-08 07:25:04 följande:

Så jobbigt!! Jag ska på ultraljud idag och kolla äggblåsor :) Känns i kroppen med alla hormoner..
    Lycka till idag! Vi håller tummar och tår!! :D
  • ivfbullen
    Ccilla skrev 2016-04-08 14:15:59 följande:

Tack tjejer! Det var några äggblåsor så nu ökas dosen på sprutorna så det blir några fler :) Får se hur detta blir. Dubbla dosen mot vad jag startade med förra gången.

Vad härligt!
    Himla spännande :)

• ivfbullen
    engsan skrev 2016-04-11 13:23:38 följande:
    Ja väntan är man ju van vid vid det här laget!
    Men fick som inget svar på min fundering ang sparsam blödning. Hon liksom bolla tillbaka frågan till mig. Och sa bara att: ja men du har ju börjat med letrozol igår så nu är det bara och köra på det! ?? Hm....
    Och blir det omslag på äl Stickan på en måndag så kan vi inte göra återföringen denna gång för dom gör det inte på söndagar! Känns ju åxå lite nervöst. Med vår tur hittills så blir det väl så. Nääää nu måste jag försöka börja tänka positivt igen men det är så svårt......
    Ja IVF tar verkligen på krafterna och man förändras. Jag har alltid varit den mest positiva människan i min krets. Alltid tänkt; det är väl klart det går osv. Nu efter IVF så ställer jag bara in mig på att det inte kommer att ske något positivt. Det gör mig extrem ledsen då jag inte känner igen mig själv... ibland kommer det en röst inom mig om att det visst kommer att gå denna gången, men denna tystas snabbt ner av den negativa känslan.. jobbigt.
  • ivfbullen

Hej tjejer!
    Här går det dåligt. Eller ja... vi har hittat en medicin som gör att min man inte längre har torra orgasmer. Men vi blir ändå inte gravida... 
    Är i kö i mitt nya län då vi gjorde misstaget att flytta och vi lär bli kallade tidigast sept/oktober. Mår skit över att inte ha en liten bebis i magen Saknar den jag hade en kort tid förra hösten innan jag fick MA i december.

• ivfbullen

Vad skönt att du får börja med provera Engsan!
    MoM11, låter spännande det med Aten! Är det förresten dyrt där? Håller tummarna för er!

Här har det hänt lite saker sedan jag skrev sist den 22a aug. Efter att ha googlat runt så började jag inse att jag har PCO? Ringde en gynekolog och fick tid på mensdag 5. Efter lite prat, genomgång av IVF journalerna och en gynekologisk undersökning så sa han; yes, du har PCO. Det är därför du har så många ägg och därför du blev gravid så lätt på första IVF försöket och sedan på FET 2. 

Har fått Pergotime utskrivet för 6 månader och jag tog första tabletten samma dag jag var hos gyn. Nu väntar vi på ägglossningen och tabletterna verkar ha gjort det de skulle. Innan hade jag LH höjning i typ 9 dagar men inte nu längre. Men det känns som om något sker därnere. Så nu hoppas vi på att kanske kunna få en graviditet själva under tiden vi väntar på vår tur i IVF-listan.

• ivfbullen
    MoM11 skrev 2016-09-09 20:16:12 följande:

Engsan, skönt att du snart kommer igång igen!
    Filli89 hoppas det går bättre denna gång, har ni många i frysen?
    Ivfbullen - bra att du fick en diagnos och pergotime har hjälpt många med pco, hoppad det funkar för dig också.

I Aten är det mer individanpassat. Jag upplever att jag fått mer standardbehandling i Sverige. Dessutom har jag alltid fått höga doser, nu fick jag mycket lägre doser och då fick jag faktiskt fler blastocyster.
    Jag går där främst pga att jag misstänker immunologiska problem, som jag får hjälp att behandla där. Själva behandlingen är inte så dyr men det blir dyrt iom resor (som ofta måste bokas med kort varsel) och att man får betala medicinerna själv.

Ok ja jag känner också att det är en standardbehandling i Sverige. Irriterande! huff, ja en resa dit på kort varsel kan inte vara billig. Men helt klart värt det tror jag när man väl sitter där med lille bebisen <3
  • ivfbullen

Hej på er!
    Tittade in här igen då jag ska börja nu igen med IVF i februari.

Är så glad för er som lyckats och nu har små bebisar i magen!
    Lider med er, som jag, inte har lyckats :(

Skickar er alla fina en stor kram! 

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?