någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?
Så jobbigt!! Jag ska på ultraljud idag och kolla äggblåsor :) Känns i kroppen med alla hormoner..
Tack tjejer! Det var några äggblåsor så nu ökas dosen på sprutorna så det blir några fler :) Får se hur detta blir. Dubbla dosen mot vad jag startade med förra gången.
15 fina äggblåsor varav den ena 18 mm. Äggplock blir på onsdag 8.30 :)
Hej tjejer!
Här går det dåligt. Eller ja... vi har hittat en medicin som gör att min man inte längre har torra orgasmer. Men vi blir ändå inte gravida...
Är i kö i mitt nya län då vi gjorde misstaget att flytta och vi lär bli kallade tidigast sept/oktober. Mår skit över att inte ha en liten bebis i magen Saknar den jag hade en kort tid förra hösten innan jag fick MA i december.
Vad skönt att du får börja med provera Engsan!
MoM11, låter spännande det med Aten! Är det förresten dyrt där? Håller tummarna för er!
Här har det hänt lite saker sedan jag skrev sist den 22a aug. Efter att ha googlat runt så började jag inse att jag har PCO? Ringde en gynekolog och fick tid på mensdag 5. Efter lite prat, genomgång av IVF journalerna och en gynekologisk undersökning så sa han; yes, du har PCO. Det är därför du har så många ägg och därför du blev gravid så lätt på första IVF försöket och sedan på FET 2.
Har fått Pergotime utskrivet för 6 månader och jag tog första tabletten samma dag jag var hos gyn. Nu väntar vi på ägglossningen och tabletterna verkar ha gjort det de skulle. Innan hade jag LH höjning i typ 9 dagar men inte nu längre. Men det känns som om något sker därnere. Så nu hoppas vi på att kanske kunna få en graviditet själva under tiden vi väntar på vår tur i IVF-listan.
Engsan, skönt att du snart kommer igång igen!
Filli89 hoppas det går bättre denna gång, har ni många i frysen?
Ivfbullen - bra att du fick en diagnos och pergotime har hjälpt många med pco, hoppad det funkar för dig också.
I Aten är det mer individanpassat. Jag upplever att jag fått mer standardbehandling i Sverige. Dessutom har jag alltid fått höga doser, nu fick jag mycket lägre doser och då fick jag faktiskt fler blastocyster.
Jag går där främst pga att jag misstänker immunologiska problem, som jag får hjälp att behandla där. Själva behandlingen är inte så dyr men det blir dyrt iom resor (som ofta måste bokas med kort varsel) och att man får betala medicinerna själv.
Hej på er!
Tittade in här igen då jag ska börja nu igen med IVF i februari.
Är så glad för er som lyckats och nu har små bebisar i magen!
Lider med er, som jag, inte har lyckats :(
Skickar er alla fina en stor kram!
Engsan! Grattis till graviditeten!
Vilken kämpe du är och jag är glad att operationen gick bra.
Krya på dig och sköt om dig <3