• Mariana79

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Ber allt vad jag kan att det är sköra slemhinnor som spökar! Stor kram!!

• Mariana79
    Ccilla skrev 2016-11-15 17:25:03 följande:

När beräknar du komma igång igen mariana79?

Jag vet faktiskt inte.. det beror på vad läkaren säger gällande min vikt. Tänkte ringa nästa vecka och boka in en träff igen för att se vad jag måste göra för att komma vidare.. hur står du själv i processen?
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-11-15 18:25:15 följande:

Men har dom sagt att du måste gå ner i vikt? Vad ska man ligga på för vikt för att dom ska vara nöjda? Jag ligger på fetma enligt BMI..

De har inte sagt att jag måste gå ner till nästa försök, utan jag antar det för vikten kommer alltid upp. Och jag gick upp 7 kg på hormonbehandlingen på förra ivfen så därför sa de att det egentligen inte va ok att göra ivf. Fast när de satte tillbaka det befruktade ägget hade jag gått ner 4 kg av 7.. det var mycket vätska som jag gick upp därför gick jag ner det på bara 5 dagar mellan äggplock och återinsättning. Men jag fick höra att den dåliga befruktbingen 5-10 varav endast 1 blev blastocyst var pågrund av min övervikt.. jag har bmi fetma inte sjuklig fetma...

Jag blir alltid bemött av sjukvården att jag är för tjock ovsett vad jag söker hjälp för. Så därför ställer jag in mig på att det kommer att vara ett problem även denna gång...
  • Mariana79
    MoM11 skrev 2016-11-15 18:52:19 följande:

Jag ska förhoppningsvis göra FET precis innan jul... oroar mig lite för att något ska strula, har fått prel datum 22 dec i Aten...

Oj du kör på utlandshjälp nu alltså, har du gjort försök där förrut?
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-11-15 20:45:40 följande:

Det är ju det att man vill ju att det ska bli ett bra resultat. Men förbaskat svårt att gå ner i vikt. Jag som går hemma och är sjukskriven.. Rör mig inte alls så mycket som när jag jobbar. Får försöka gå ner några kg till nästa försök som troligtvis är vårt sista..

Jo det är ju det. Jag har bytt jobb nu från rörligt till stillasittande. Men jag försöker ta en 30 min prom på lunchen iallafall de dagar det går. Det är het enkelt bara att kämpa på :) Lycka till du med :)
  • Mariana79
    Ccilla skrev 2016-11-15 21:19:03 följande:

Tack detsamma:) Man får inte ha nåt lockande gott hemma..

Ha ha ha nej så är det verkligen :)
  • Mariana79
    engsan skrev 2016-11-15 22:07:16 följande:

Nej det har inte kommit nå mer! Bara vänta och se!

Så ljuvligt att höra <3
  • Mariana79
    Mollan79 skrev 2016-11-16 07:52:25 följande:

Hej tjejer

Jag läser fortfarande tråden ibland och vill bara säga grattis engsan! Jag förstår din oro men hoppas det går vägen nu.

Jag fick mina två barn för en månad sen och är såå tacksam för att det gick vägen till slut efter alla år av misslyckande. Jag vill sprida lite hopp och önska er alla lycka till. Kämpa på oc kram allihop <3

Stort Grattis! Så underbart, all lycka i framtiden <3
  • Mariana79

Här är läget lite knepigt.. testade ett gravtest igår (billiga tester) och fick ett uber svagt streck.. det syns men ändå inte.. alltså mega svagt.. men jag testade gravsticka idag som man har i fertlitetsmonitorn och den sa inte gravid... jag har även fått lite blod på pappret vid ett tillfälle i går och idag... jag har haft lite ont i brösten fram till igår.. så det är kanske ett tidig mf igen eller så visar det billiga gravtestet fel... det återstår att se vad det blir av detta... men faan så jobbigt det är denna kamp mellan hopp och förtvivlan hela tiden!

Engsan, hur går det för dig?

• Mariana79

En uppdatering från mig.. gjorde ett gravtest till I fredags och där fanns ett svagt tunt streck.. Fick igång blödningen rejält i lördags med stark smärta, värken gav med sig under dagen och har kommit och gått sen dess. Blödningen börjar nu avta.. så jag tror och känner att det var ett tidigt MF...

Idag ringde jag min läkare och ska dit 8/12 för att köra igång ivf'n igen. Om jag får grönt ljus gällande vikten så sätter vi igång i januari igen...

Tills dess blir det full fokus på träning & kost.

Hoppas det inte var kräksjuka engsan och att du mår bra!

Kram!

• Mariana79
    engsan skrev 2016-11-21 13:07:03 följande:

Oj då, så tråkigt om det blev så! Men för att se något positivt så blev du ju spontant gravid i så fall!

Hoppas ni får komma igång med ivf snart!

Verkar inte vara någon kräksjuka. Inte heller fler blödningar. Så jag helt enkelt hoppas på att det har med graviditeten att göra. Mått illa idag på förmiddagen igen, men vet inte om det känns som graviditetsillamående! Men det lär väl visa sig! Magen är fortfarande orolig, gasig och illaluktande! Huh! Men nu är det bara att stå ut och vänta till nästa måndag! Då får vi förhoppningsvis se ett litet pickande hjärta! Men vågar knappt hoppas! Så nervös så jag börjar må illa av att bara tänka på det. Så orolig att det ska visa MA som dom två ggr vi upplevt det förut!

Ja jag ser det faktiskt så också.. körde progesteronkräm denna månaden så det kanske var den som gjorde det.. det känns fruktansvärt tråkigt men samtidigt så händer det ju nått iallafall.

Tack engsan och mom

Ta hand om er!
  • Mariana79
    engsan skrev 2016-11-28 11:01:11 följande:

Då har vi vart på vul!

Jag svävar på moln, där i magen fans en liten böna på 12 mm med ett fint tickande hjärta!

Några kritiska veckor till att härda ut!

Wooow! Herrejösses så underbart att höra! Nu kommer allt gå bra <3 jätte mega stort grattis! ! !
  • Mariana79
    engsan skrev 2017-01-07 14:59:24 följande:

Igår på morgonen hade vi samlag för första gången på väldigt länge då jag mått så dåligt så det har inte vart aktuellt förän nu!

Sent på kvällen fick jag en liten blödning i trosskydd. kommer inget nu. Kanske lite svagt svagt svagt brunt på pappret när jag går på toa.

Inte mer ont i magen än vanligt.

Borde jag ringa och få detta uppkallat eller ska jag anta att det beror på sköra slemhinnor/livmodertappen som började blöda när vi inte haft sex sen typ början på november? Blir ju lite orolig! Tacksam för råd

Det är med största sannolikhet ingen fara alls. Bara för att ändå lugna nerverna så hade jag ringt och prata med ngn. Det där hände mig när jag var i v17.. livrädd åkte jag in. Men det var ingen fara. De kunde inte se vart blödningen kom ifrån. Kram på dig!
  • Mariana79
    engsan skrev 2017-01-07 19:35:18 följande:

Tack för svar :)

Det har inte kommit nå mer idag så jag avvaktar och ringer på måndag till min bm. Om det inte kommer mer tills dess.

Var det efter samlag för dig också?

Nej jag hade int gjort något "avvikande" utan jag fick en liten blödning bara så där. Kom som en fem krona i trosa typ och sedan på pappret några gånger efter det. Skönt att det avtagit, det är säkert så som du säger att det är - sköra slemhinnor. :)
  • Mariana79

Men herregud engsan! Vilken fruktansvärd läsning! Jag ber verkligen för digår att allt ska gå bra! Stor kram till dig!

• Mariana79
    engsan skrev 2017-02-17 22:14:48 följande:

Operation blir v 9, känns fruktansvärt skrämmande!

Ni får hålla tummarna för mig!

Kram

Självklart! Håll oss underrättade. Lycka till nu!
  • Mariana79
    engsan skrev 2017-07-20 23:35:32 följande:

Kl 19.17 tisdag 18/7 föddes en frisk vacker pojke på 53 cm och 3860gr!

Är så otroligt tacksam över att äntligen fått bli mamma för andra gången. Det har ju vart långt ifrån enkelt och självklart! Många år av kämpande för att få barn är över, men nu väntar kampen mot cancern istället. Ta hand om er, var rädd om er och ta vara på dagarna! Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet!

Kram

Från botten av mitt hjärta - enormt stort grattis till underverket! Jag önskar dig all lycka i framtiden och hoppas att du blir frisk från cancern! Kram Mariana
  • Mariana79
    MoM11 skrev 2017-07-22 00:32:45 följande:

Grattis engsan vilka härliga nyheter! Önskar dig all lycka med din behandling. Hoppas du får vara frisk och att hela familjen kan njuta av att vara tillsammans.

Själv kämpar jag fortfarande med att få ett andra barn, snart 5,5 år. Blev gravid i februari men fick missfall. Blir ytterligare ivf i september som det ser ut nu.

Beklagar ditt missfall :(

Jag kämpar med vikten ff ca 10 kilo minus iallafall. Kommer inte lyckas gå ner de 20 kilo som min gyn rekommenderade. Men hoppas på 4-5 kilo till denna månaden iallafall. Så vi tänker köra vår 2:a IVF oxå i september. Hoppas det blir en bra månad för oss!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?