• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Mariana79 skrev 2016-04-11 11:41:13 följande:
    Jag mår bra, trött hela tiden :) Har nedräkning, 2 veckor kvar till KUB-UL Nervöst!

Skönt att höra! Tänker på dig och ditt lilla mirakel :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-11 13:23:38 följande:
    Ja väntan är man ju van vid vid det här laget! Men fick som inget svar på min fundering ang sparsam blödning. Hon liksom bolla tillbaka frågan till mig. Och sa bara att: ja men du har ju börjat med letrozol igår så nu är det bara och köra på det! ?? Hm.... Och blir det omslag på äl Stickan på en måndag så kan vi inte göra återföringen denna gång för dom gör det inte på söndagar! Känns ju åxå lite nervöst. Med vår tur hittills så blir det väl så. Nääää nu måste jag försöka börja tänka positivt igen men det är så svårt......

Men det lät inte trevligt! Gå igenom så mycket för att sen kanske inte kunna för att det är helg! Hoppas verkligen att det går bra! Sån otur kan du inte ha! Kram
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-11 13:58:08 följande:

Ja det skulle ju som vara trist! Det borde ju inte bli så om jag på dag 14 gör vul och det är en torsdag. Så med stimulering borde jag väl få äl dag ca 12-16 eller? Fast mensen kom ju inte heller när den borde ha kommit så min kropp bråkar ju väldigt med mig!!!

Nå det är väl bara att vänta och hoppas på det bästa.......

Det ska väl vara ganska exakt med såna piller. Jag åt pergotime innan och ägglossningen kom när den skulle. Det kommer gå bra :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-11 13:58:08 följande:

Ja det skulle ju som vara trist! Det borde ju inte bli så om jag på dag 14 gör vul och det är en torsdag. Så med stimulering borde jag väl få äl dag ca 12-16 eller? Fast mensen kom ju inte heller när den borde ha kommit så min kropp bråkar ju väldigt med mig!!!

Nå det är väl bara att vänta och hoppas på det bästa.......

Det ska väl vara ganska exakt med såna piller. Jag åt pergotime innan och ägglossningen kom när den skulle. Det kommer gå bra :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-11 14:32:16 följande:

Ja jag tycker ju det, för mig kom den också när den skulle med pergotime. Men då var mensen också kommen när den skulle!

Tack för att ni orkar lyssna på allt mitt gnäll :)

Känner mig gnällig jag med. Hemma med ont i magen, vet inte om det är från ryggen eller stimuleringen. Inte ens sugen på godis.. Haha..Nu har jag tagit ledigt till onsdag nästa vecka :)
  • Ccilla

Fy 17 vad jah mår illa! Kan det vara sprutorna tro!? Var inne så förra gången..

• Ccilla
    engsan skrev 2016-04-12 07:57:18 följande:
    Nog kan det säkert vara det. Du har väl tagit en större dos nu va? Jag brukar må jätte illa av pergotimetabletterna vissa gånger men inte andra! Så det kan nog vara olika från gång till gång hur man reagerar! Mår du bättre idag?

Tack lite bättre.. Mest värk i magen. Dom sa att äggen gör så att det trycker på tarmarna så det blir väl en kombination av allt!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-12 09:45:36 följande:
    Ok! Håller tummar att det inte blir värre! Har just vart min andra gång till kiropraktorn. Huh vad han hitta massa fel, gick inte igenom besiktningen direkt! Han har käckt varenda kroppsdel han kunde känns det som. Han berätta en massa intressant angående sköldkörtel bla och samband med mina ledproblem osv men fick så mkt information att jag inte har riktigt koll på det! Han menade på att det han gjort nu kan ha positiv effekt inför ivf. Håller tummar att han har rätt i det!

Det är jätte intressant vad som kan hända i kroppen om man trycker på rätt ställen. Jag går till kiropraktor ca 1-2 ggr i månaden.. Dyrt! Jag är nog ett hopplöst fall med min rygg. Jag tror säkert att din kiropraktor har rätt :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-12 15:05:10 följande:
    Ja jag önskar bara att jag skulle komma ihåg hälften av det han berättade..... Jag gick dit för problem med höften men värken kom från benet och ländryggen! Det är ju väldigt intressant hur det kan bli så....

Var hos en osteopat som sa att nerverna från ryggen även går ner och stör livmodern. Allt hänger ihop :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-12 17:21:13 följande:
    Jo men det var sånt han pratade om, och även om sköldkörteln och nå nerver man har i nacken som kan påverka den också. Han har korrigerat mina ben och bäckenet på nå sätt också som kan påverka livmodern! Väldigt intresseant!

Då är du fit for fight att bli gravid nu! :)
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?