• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Mariana79 skrev 2016-03-16 10:30:13 följande:
    Tröttheten och illamåendet växer, vilket jag är riktigt glad för även om jag inte orkar göra så mycket på mina lediga dagar.

Hur går det för dig hur/när skulle du sätta igång igen? Kram!
    Jo i vårt fall får man vara glad över illamående och allt vad som hör en graviditet till. Skulle göra allt för att få känna mig och vara gravid!
    Börjar med provera den 21:a så såfort mensen börjar drar vi igång med allt!
  • engsan

Ja tiden går ju sakta! Börjar så smått vänja mig vid tanken att bli "plast farmor"! Ha ha
    Igår fick jag även höra att en av mina kollegor väntar barn! Herregud vad det nu ska cirkulera gravidmagar och bebisar överallt i min närhet! Fick gå undan lite på rasten då det var så mkt gratulationer och bebissnack! Dagarna går och jag känner mig som en hiss! Jag går upp och ner hela tiden! Svårt med dessa svängningar i humöret hela tiden!

Ccilla hur är det med dig? :)

• engsan
    Ccilla skrev 2016-03-17 22:38:19 följande:

Vilken besvärlig situation engsan. Förstår dina känslor. Alla andra som lyckas och även dom som har barn som definitivt inte ska ha några. Känns orättvist emellanåt. Jag går och väntar på mensen.. Den borde komma snart tycker jag. Har lite skumma flytningar. Värk i underlivet och geleaktig flytning. Är det ägglossning så har det hållt på ungefär en vecka. Borde väl inte hålla på så länge? Sambon tycker att mitt humör svänger. Du hugger direkt säger han.. Är väl hormonerna kan jag tänka mig. Lite lipig emellanåt. Stackars honom..

Jag frågade faktiskt min läkare om just det med dom där flytningarna och han menar på att det är nog kroppen som luras. Jag hade geleflytningar i nästan två veckor och han trodde inte att jag haft någon äl!
    Jag börjar med provera på måndag!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-03-19 10:25:49 följande:

Skönt att höra att jag inte är ensam. Jätte skumma flytningar.. Skönt att du får köra igång :)

Nej jag har haft så flera ggr och försökt få till det med gubben här hemma. Men förgäves. Han menade att man har inte äl flytningar mer än högst några dagar och inte i två veckor. Vilket jag förstod också men tänkte om jag kan ha haft äl någongång under den tiden men jag tror att det kanske är när man har pcos så tror kroppen att en äl är på g men det blir aldrig någon och så fortsätter den lura mig typ! Snacka om att man analyserar sina kroppsliga symptom :)
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-03-21 09:40:22 följande:
    Tack snälla du! Jag är så extremt nervös så jag tror jag svimmar snart.... 2 timmar kvar. När skulle du gå?
    Lycka till och uppdatera oss :)
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-03-21 10:56:00 följande:

Jag har vul kl 8,00 imorgon, jag är oxå toknervös :D

Lycka till till dig också och skriv hur det gått!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-03-21 12:17:36 följande:

Lycka till i morgon Mollan!

Det var något svårt att se, men visst ligger det en böna där inne på 12.3 cm och med ett hjärta som slår!!! :) Äntligen är denna milstolpe nådd :)

Å så härligt :)
    Men inte 12.3 cm väl? Det var en snabbväxande lite böna :) hi hi
    Skönt att allt såg bra ut, nu kanske det är lättare att pusta ut lite för er :)
    Vad säger dom, gör man något mer vul nu innan det sk standard ultrat?
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-03-21 12:54:28 följande:

Ha ha nej 12.3 mm så klart :D nej nu är det nästa vid kub v 11-12

Ok det var det jag menade om man får göra ett till innan det i vecka 17-19!
    Å vad jag önskar att vi också fått vara på ett positivt vul och se det lilla livet i magen, hoppas man får uppleva det någon gång igen! Känns så hopplöst! Idag har jag börjat med provera igen så nu blir det vänta på mensen innan vi kan dra igång igen!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-03-21 13:23:20 följande:

Nästa gång är det din tur engsan! Det är jag säker på <3 Och tack rara du för all ditt stöd under denna resa . Jag vill gärna fortsätta skriva här så jag får hänga med i di historia med.

Mollan... Ja detta har verkligen varit ett mirakel <3

Klart vi måste hänga kvar här så vi ser hur det går för alla! :)
    Vem var det som satt in 2st? Var det Mollan?
    Så många här nu så man kommer inte ihåg riktigt exakt :)
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-03-22 09:20:48 följande:

Idag har jag varit på vul och allt såg bra ut. Det var två pickande hjärtan!
    Jag trodde inte det för jag mår oförskämt bra, ömma stora bröst och trött bara.
    Jag är i vecka 7+6 : )

Men åååååå så härligt! Häftigt det måste kännas och stort grattis!

Stort lycka till nu framöver :)
    Blir spännande att följa er och hoppas snart på att följe efter i era spår :)
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?