• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

engsan skrev 2016-04-26 08:07:44 följande:
    :( fy så trist! Hoppas febern går över fort! Lider med dig :( Jo jag måste ha larm och kom-ihåg lappar till allt, det helt sjukt hur dåligt minne jag har. O ibland blir jag rädd för mig själv.....

Kan man få feber vid bortfallsblödning? Får väl ringa läkaren om jag inte blir bättre.. Är det på torsdag du sk dit?
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-27 15:04:29 följande:
    Hur mår du idag ccilla? <3

Sådär.. Har varit på gyn på undersökning. Infektionsvärdens bra nu men jag blöder och dom vet inte om det är bortfallsblödning eller tidig graviditetsblödning. Graviditetstest negativt, men jag har testdag nästa vecka så det är ju tidigt. Hem och vila blev ordinationen!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-27 18:31:32 följande:
    Ok bara lyda doktorns ordination! I morgon gäller det för oss! Då himla nervös! Kram

Kommer gå jätte bra! Ska tänka på er :) Kram
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-04-28 09:41:29 följande:
    Vi fick vända efter vägen! Det klarade inte upptiningen!

Nej!!!!!! Så tråkigt! Jag trodde verkligen på detta. Kram
  • Ccilla

Jag frågade om att sätta in två embryon. I och med att jag har opererat mig för cellförändringar så vill dom inte det. Tydligen är det lättare med för tidig födsel då och det är det ändå med tvillinggraviditet. Får fråga igen.

• Ccilla
    engsan skrev 2016-05-02 12:09:43 följande:
    Idag ska läkaren ringa..... Hoppas nu han kan ge mig lite nytt hopp med sitt samtal!

Håller tummarna på att du hinner med innan sommaren! Kram
  • Ccilla

Hör går det inte så bra.. Tog gravtest igår och det var negativt. Testdag är imorgon men med dom här blödningarna så tror jag inte på ett mirakel på två dgr. Sjukskriven två veckor till med magen som inte vill bli bra. Kram på er och hoppas att ni haft en härlig valborgshelg!

• Ccilla
    engsan skrev 2016-05-02 18:28:45 följande:
    När min mens börjar så drar vi igång omgång nr 2! Han har dubblat menopur dosen mot för första gången så nu hoppas vi på lite mer blåsor! Frågade om att återföra två st men det tyckte han inte i vårt fall. Om det blir aktuellt så kommer han fråga oss om det. Så snart igång igen!

Vad skönt att du snart är igång igen :) Ska du sätta igång mensen?
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-05-03 07:22:13 följande:
    Nej i och med att jag mest troligt fick ägglossning efter stimuleringen inför FET så borde jag också få mens nu inom en vecka! Hoppas jag. Mensen har hittills alltid kommit i normal tid när jag tagit äglossningsstimulering så jag hoppas det nu för en gångs skull inte strular utan går enligt planen! Han tyckte att vi har haft otur då en blactocyst i vår kvalité ofta klarar upptining.

Vad skönt att det blir i egen cykel så du slipper massa extra medicin. Nu får det vara slut på oturen! Denna gången går allt enligt plan. Kändes i kroppen tycker jag när det blev högre dos med hormoner. Vet du vad det är för skillnad på menopur och gonal f?
  • Ccilla
    MoM11 skrev 2016-05-03 16:32:27 följande:
    Hoppas ni kommer igång enligt plan engsan! Ja vilken otur med blaston. Jag oroar mig för hur det ska gå för min blasto... Beräknar FET i nästa vecka. Borde få omslag på äl test vilken dag som helst. Hur går ni vidare nu Ccilla?

Ska prata med läkaren nästa vecka. Min tanke är att vila kroppen över sommaren och ta nya tag i augusti. Jag har fått tid på rehab/sjukhuset att träna, mindfulness mm i sex veckor. Läkare, psykolog, sjukgymnast så hoppas att kroppen blir lite starkare :) Då är du också igång snart! Spännande :) Lycka till!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?