• MoM11

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Ja snacka om lång och dryg väntan..
    Vad mycket du varit med om engsan.

Jobbigt med blod Ccilla men som sagt är det vanligt. Jag tror också pinnen kan rispa så jag använder inte den.

Har inte vägt mig men är svullen. Har även fått fet hy och fett hår.

Har det superstressigt på jobbet samt är mitt i en flytt - känns skönt att kunna tänka på annat men samtidigt oroar jag mig för att stressen inte är bra...

• MoM11

Jag har TD 25/2 - 14 dagar efter ET. Jag funderar på att testa tidigare, 13-14 dagar efter äp (då jag tänker att det motsvarar äl)

Hoppas det inte är någon fara med blodet Ccilla! Så nervöst!

• MoM11

Jag tror inte att den allmänna räkningen av RD är dagen efter äp. I alla trådar och forum jag varit med har man sagt att det är dagen efter ET/FET - men sen pratar man ofta om vilken RD man är på i kombination med om det var ett 2, 3, 5 eller 6-dagars man satte in. Däremot stämmer det du skriver Ccilla in på embryots ålder.

• MoM11

Hej! RD 8 här, med 2 st 2-dagars!
    Är nu enormt trött och har hemsk huvudvärk. Annars känner jag inte så mycket. Har haft lite molvärk till och från. En liten antydan till illamående igår och idag.
    Tror jag testar på måndag eller tisdag (TD på torsdag)
    Har svårt att tänka på annat nu så det ska bli skönt med helg!
    Trevlig helg allihop

• MoM11

Tycker det är så jobbigt med alla symtom, är ju omöjligt att veta om det är pga mediciner, om det är blödning på g eller om man faktiskt är gravid... Är enormt trött, har huvudvärk, är på dåligt humör och har ont i magen. Känner mig även varm. Tycker också att smaken är något påverkad (vissa saker smakar annorlunda). Kommer nog testa senast på tisdag, 14 dagar efter äp borde det kunna ge utslag. Så mycket som står på spel. 6e försöket, lyckades inte nu med två fina embryon, är det nån idé att prova igen? Självklart testar vi i så fall med den vi har i frysen, men varför skulle det funka? Och efter det? Usch, tankarna snurrar....

• MoM11

Usch det känns inget vidare här... Mer och mer ont i magen, även svullen. Såg en liten antydan till spotting idag också. Fy vad jobbigt detta är.

Nej ingen överstimulering denna gång, enda gången jag fått det (rätt lindrig) var första - och ändå vad de då jag fick minst antal ägg.

Vill så gärna fortsätta hoppas men tyvärr brukar det börja såhär vid mens/bortfallsblödning för min del.

Hoppas såklart på att det bara är sköra slemhinnor... Och att värken betyder något positivt...

Som sagt skönt man har er att dela detta med.

Hoppas blödningen avtar o du får ett plus Ccilla!

• MoM11

Så tråkigt Ccilla. Styrketränar!

Jag tror det är blödning på gång här också. Ska testa imorgon men räknar tyvärr med minus...

Känns så hopplöst. 6e försöket, två perfekta embryon... Om det inte lyckas då, nör ska det lyckas? Någon idé att fortsätta?

• MoM11

Testade minus idag på RD11. Fick en tilltagande blödning igår så tyvärr gick det åt skogen även detta 6e försök. Nu får jag hoppas på blastocysten i frysen men det är svårt att hoppas när inget hittills fäst. Får väl testa på TD på torsdag också men har redan slutat med medicineringen. Ska fråga om jag kan göra FET redan denna cykel (om jag får äl), eller om jag måste vänta en "vanlig" mens.
    Håller tummarna för er andra.

• MoM11

Hoppas på + för er engsan och Mariana!

Tror inte det hjälper att vara positiv tyvärr, förutom att det väl alltid är bra att vara glad om man kan.

Jag har tänkt positivt o trott det ska gå i princip varje gång, än så länge har det inte hjälpt.

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?