• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Ccilla skrev 2016-04-10 20:46:02 följande:

Jag har för mig att när jag tog provera en gång så kom det inte så mycket. Dom sa att det var bra att ta en proverakur för att ägget fäster bättre. Hoppas det blir så för dig :) Har dom inget journr man kan ringa på helgen? Det har Nordic ivf.. Jätte bra!
    Aha nej jag har då inget jour nummer, men jag vet inte om det finns! Men jag har tagit första dosen letrozol ikväll så får vi väl se vad som händer! Hur långt har du kommit nu då?
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-11 09:54:51 följande:

15 fina äggblåsor varav den ena 18 mm. Äggplock blir på onsdag 8.30 :)

Det var ju härligt att höra. :) kul!
    Den 20:e ska jag börja testa med äl test och vul den den 21:a. Sen blir det återföring 6:dagen från LH omslag!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-04-11 11:41:13 följande:
    Jag mår bra, trött hela tiden :)

Har nedräkning, 2 veckor kvar till KUB-UL

Nervöst!
    Lycka till och håll oss uppdaterade :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-11 11:35:23 följande:

Då har du lite väntan nu. Men spännande!
    Ja väntan är man ju van vid vid det här laget!
    Men fick som inget svar på min fundering ang sparsam blödning. Hon liksom bolla tillbaka frågan till mig. Och sa bara att: ja men du har ju börjat med letrozol igår så nu är det bara och köra på det! ?? Hm....
    Och blir det omslag på äl Stickan på en måndag så kan vi inte göra återföringen denna gång för dom gör det inte på söndagar! Känns ju åxå lite nervöst. Med vår tur hittills så blir det väl så. Nääää nu måste jag försöka börja tänka positivt igen men det är så svårt......
  • engsan
    ivfbullen skrev 2016-04-11 13:45:04 följande:
    Ja IVF tar verkligen på krafterna och man förändras. Jag har alltid varit den mest positiva människan i min krets. Alltid tänkt; det är väl klart det går osv. Nu efter IVF så ställer jag bara in mig på att det inte kommer att ske något positivt. Det gör mig extrem ledsen då jag inte känner igen mig själv... ibland kommer det en röst inom mig om att det visst kommer att gå denna gången, men denna tystas snabbt ner av den negativa känslan.. jobbigt.
    Ja alltså man vill ju vara positiv. Och sköterskan sa åxå idag att försök nu vara positiv. Men jag sa att det är ju som lättare sagt än gjort efter alla dessa år, med bara motgångar.
    Dom ggr jag vart gravid så blev man ju så lycklig och glad och så slutade dom i MA, hur lätt är det sen att försöka vara positiv???
    Jag vågar ju inte ens hoppas att det ska gå för man blir så besviken hela tiden.
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-11 13:52:29 följande:

Men det lät inte trevligt! Gå igenom så mycket för att sen kanske inte kunna för att det är helg! Hoppas verkligen att det går bra! Sån otur kan du inte ha! Kram
    Ja det skulle ju som vara trist! Det borde ju inte bli så om jag på dag 14 gör vul och det är en torsdag. Så med stimulering borde jag väl få äl dag ca 12-16 eller? Fast mensen kom ju inte heller när den borde ha kommit så min kropp bråkar ju väldigt med mig!!!
    Nå det är väl bara att vänta och hoppas på det bästa.......
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-11 14:29:07 följande:
    Det ska väl vara ganska exakt med såna piller. Jag åt pergotime innan och ägglossningen kom när den skulle. Det kommer gå bra :)
    Ja jag tycker ju det, för mig kom den också när den skulle med pergotime. Men då var mensen också kommen när den skulle!
    Tack för att ni orkar lyssna på allt mitt gnäll :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-11 14:44:15 följande:
    Känner mig gnällig jag med. Hemma med ont i magen, vet inte om det är från ryggen eller stimuleringen. Inte ens sugen på godis.. Haha..Nu har jag tagit ledigt till onsdag nästa vecka :)
    Det är riktigt. Man ska unna sig lite ledigt. Jag och flickan var lediga hela påsken och påsklovet. Var så skönt! :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-11 22:17:44 följande:

Fy 17 vad jah mår illa! Kan det vara sprutorna tro!? Var inne så förra gången..

Nog kan det säkert vara det. Du har väl tagit en större dos nu va? Jag brukar må jätte illa av pergotimetabletterna vissa gånger men inte andra! Så det kan nog vara olika från gång till gång hur man reagerar!
    Mår du bättre idag?
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-12 09:32:25 följande:

Tack lite bättre.. Mest värk i magen. Dom sa att äggen gör så att det trycker på tarmarna så det blir väl en kombination av allt!
    Ok! Håller tummar att det inte blir värre!
    Har just vart min andra gång till kiropraktorn.
    Huh vad han hitta massa fel, gick inte igenom besiktningen direkt! Han har käckt varenda kroppsdel han kunde känns det som. Han berätta en massa intressant angående sköldkörtel bla och samband med mina ledproblem osv men fick så mkt information att jag inte har riktigt koll på det!
    Han menade på att det han gjort nu kan ha positiv effekt inför ivf. Håller tummar att han har rätt i det!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?