• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

engsan skrev 2016-05-24 07:52:40 följande:
    Alltså problemet var redan på hotellet. Vi tog in på hotell med tanken att det går lättare men det blev nog sjutton bara värre. Så han provade både på hotellet och på kliniken och det bara gick inte! Och han prova både med och utan min hjälp! Så läkaren ringer nu idag åt honom och så ska vi föreslå om vi får lämna provet den 11/6 vilket är en lördag. Då åker vi ner på fredag tar in på hotell men utan press för någon återföring eller så! Vi får se om det funkar! Han har i övrigt inga problem Med utlösning så länge det inte är under press!!!

Fy så jobbigt! Han får försöka att inte tänka på hur det var denna gången. Annars är det nog lätt att spänna sig igen. Som om det inte vore nog med äggplock och allt annat.. Man vill ju bara att allt ska flyta på!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-05-25 11:34:30 följande:
    Fy vilken pissdag idag! Känner mig deppig och nedstämd! svullen i magen och det gör ont när jag går! Borde kanske sjukskrivit mig några dagar men vill inte gå hemma och grubbla heller!

Tycker du ska lyssna på kroppen och stanna hemma! Det är inte lite du går igenom och med tanke på att ni inte kom hela vägen så är det en del att tänka på. Unna dig en timeout. Kram
  • Ccilla
    Mollan79 skrev 2016-06-10 15:21:02 följande:
    Igår var vi på rul, det bor en pojke och en flicka i min mage :) Hoppas sommaren blir fin och att ni får ny kraft och energi att möta hösten och kommande prövningar. Jag hoppas att ni alla lyckas till slut. Kram

Åh så roligt med en av varje! Grattis :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-06-11 14:26:16 följande:
    Tyvärr gick det inte denna gång heller! Nu tar vi uppehåll över sommaren och nya tag i augusti! Då blir det planerat ingrep och plocka ut spermier i stället!

Nej så tråkigt engsan! Vad jobbigt för er! Hoppas ni kan slappna av och ha en härlig sommar :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-06-11 16:37:37 följande:
    Ja det är bara att släppa detta nu och njuta av sommaren i stället! Så ccilla , vi kanske är i samma sitts igen då efter sommaren och kan följas <3

Hade hoppats att det tagit sig för dig innan. Jag håller lite koll här på sidan emellanåt så tar vi nya tag senare! Kram och ha en skön semester
  • Ccilla

Hej engsan :) Här har sommaren varit ganska jobbig har tyvärr inte mått så bra. Men men.. Pratade med kliniken igår och gick igenom den nya sprutan (menopur ). Vet inte om det blir denna månaden eller nästa vi kör igång. Beror på hur jag mår. Men hade inte du ägg i frysen? Ska ni plocka ut spermier denna gången istället? Kram

• Ccilla
    engsan skrev 2016-10-07 11:06:33 följande:
    I natt fick sambons son sin bebis. Det blev en liten prins! Så efterlängtad. Men kan ändå inte låta bli att känna att jag önskar det vart vi som var där på BB med en liten nyfödd! Vi får fortsätta kämpa på...... men mensen behagar inte ens komma med hjälp av proveran....

Förstår att det känns konstigt för dig! Att den lille redan är född! Tyckte inte det var länge sen du berättade att dom var gravida. Tiden går alldeles för fort. Här ligger det på is ett tag. Ska prata med läkaren den 17/10 så får vi se. Har precis kommit in på polikliniska hjärnskadeteamet så måste komma iordning lite innan jag kör igång med det tredje försöket. Tog det inte lång tid för dig förra gången med när du tog provera? Kram på dig
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-08 17:35:23 följande:
    Jo det tog lång tid förra gången också. Men ännu längre denna gång. Men den startade idag. Men vääääääligt sparsam. Gillar inte alla dessa konstgjorda framkallningar av mensen. Så i morgon börjar jag ta menopur. Karusellen börjar snurra igen!

Lycka till! Håller alla tummar och tår att det går vägen denna gången! Kram
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-11 14:49:31 följande:
    Slutet på nästa vecka ca 20-21 okt blir det ÄP! Är det någon annan som drar igång igen nu i närheten?

Spännande! Hoppas det blir många fina ägg :)
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-14 16:05:53 följande:
    Idag var jag på vul och kollade blåsorna. Blev fint bemött av en yngre kvinna i väntrummet. Men väl inne på rummet kändes det lite konstigt. För det första var hon ensam där inne! Så JAG fick föra notering på måtten hon mätte. För det andra hade hon svårt att avgöra vad som var höger resp. Vänster äggstock???? What?? Efter lite mätande, hittade hon en blåsa med måttet på 47?!?! (Övrigt vara små och en större på ca 21) Oj så stor säger hon och gjorde mig orolig med sin reaktion. Jag frågade om hon verkligen mätt rätt! Då hämtar hon en annan som kommer å mäter och nickar bara. Nu ringde dom från kliniken och frågar om jag såg när hon mätte och om jag tror att det blev rätt. Jag förklarade hur det gått till och fick till svar att det var otroligt oproffsigt att be mig skriva upp och dessutom oroa mig. ( vul på äggblåsorna utförs inte på ivf kliniken utan på sjukhus närmare mig) så nu sitter jag fundersam på om det verkligen kan vara en äggblåsa med det måttet???? Eller har det bildats något annat där??? Ivf bad mig vara lugn och avvakta till måndag då nästa vul görs! Vad säger ni om detta?

Men jösses! Så oproffsigt! Försök att inte oroa dig. Tumör tror jag definitivt inte på! Det var ju inte så länge sen du gjorde förra försöket. Kanske kan vara en cysta. Har jag haft flera ggr. Men se till att det blir annorlunda nästa ultraljud och begär in någon mer isf. Inte ska du behöva skriva själv med benen i vädret! Kram
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?