• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Ccilla skrev 2016-04-13 14:19:27 följande:

Nu önskar jag att jag skulle tåla morfin.. Attans vad ont det gör! Alvedon är som sockerpiller.. Ska ta en Ipren om en stund.. Suck..

Hm... Du har inget starkare att ta? Citadon? Eller är det nå morfin i det?
    Inte roligt att ha ont! Du får myspysa ner dig i soffan under en go filt. Du har ingen värmefilt eller vetekudde du kan värma? Det var jätteskönt efterå när den värmde!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-13 18:54:39 följande:

Tål inte mediciner så bra.. Tog Naproxen förra gången och mådde kass.. Lite bättre nu :) proppar i mig både panodil och Ipren med jämna mellanrum och vetekudde på magen. Inte många knop gjorda idag.. Vilken skillnad på denna och före gången!
    Du har ju kört hårdare behandling nu så någon skillnad borde det ju bli. Jag hade inte desto mer ont efteråt, men tyckte det var helt fruktansvärt under själva plocket! Huh.....
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-13 19:33:14 följande:

Hoppas verkligen jag slipper detta någon mer gång! Tur jag vet att insättningen inte gör ont! Förlåt för gnället.. :)
    Ja fy vi är gnälliga vi två!!! :) ha ha :)
    Du, vi har all rätt att gnälla! Och är det någon som gnäller så är det jag! Det är ingen lätt sak vi går igenom! Kram <3
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-13 20:51:13 följande:

Skönt att ha nån att gnälla med som vet vad man går igenom! Kram
    Eller hur! Jag tror faktiskt att ingen kan förstå det här om man inte själv gått igenom det. Har två av mina närmaste vänner men dom är nästa tio År äldre än mig, som genomgått detta i samma veva som jag fick min dotter naturligt för ca 10 år sedan. Jag förstod aldrig vad dom gick igenom. Men det inser jag först nu när jag själv är här!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-14 16:14:17 följande:

Inte nåt! Så antagligen blev det mindre än 5 som blev befruktade. Missade att telefontider slutade 14.. Tid 13.15 imorgon om jag inte hör nåt annat!
    Hur menar du, varför skulle det vara mindre än fem för att du inte hört nå? Håller tummarna att allt går superbra i morgon :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-14 19:06:29 följande:

Blir 5 st befruktade så odlar dom vidare och insättning på måndag istället.. Vet inte vilket som är bäst, tvådagars eller femdagars.. Tack :)
    Ja ja ok nu är jag med!
    Då får vi väl avvakta till i morgon och se hur det gått :) du får höra av dig när du vart dit!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-15 16:39:16 följande:

Nu är det en liten stjärna insatt :) Fyra ägg som blev befruktade. Får se om det blir något till frysen nästa vecka:)

Vi fick också 4 st sist!
    Så nu ruvar du igen :)
    Vilket datum fick som TD?
    Kram och lycka till nu vännen
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-16 07:43:02 följande:

Tack :) TD blir 3/5 så nu börjar väntan igen.. Har väldigt ont i äggstockarna. Hoppas jag inte blivit överstimulerad! Hur går det för dig? Mår du bra? Kram
    Ja jag känner ingenting av letrozolen. Och har fortfarande konstiga flytningar efter provera. Det blev nog inte som det skulle med denna mensen. Den Kom ju som inte igång ordentligt och nu är det en liten liten blödning fortfarande som resulterar i färgade flytningar. Hm.......
  • engsan

Ccilla, har du hört något hur det gått för dom övriga småttingarna? :)

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?