• Ccilla

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

engsan skrev 2016-10-21 13:55:07 följande:
    Jo det var bra att han lyckades utan ingrepp. För hans självkänsla om inte annat! Jo nog mår jag bra men har lite ont! Lite nästan illamående också! Vi har börjat köra hemåt och kan säga att jag längtar kraftigt att få lägga mig i soffan och sova lite och kolla en film! Återföring blir mest troligt måndag!

Hur är det engsan? Blev det någon återföring idag?
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-24 19:31:13 följande:
    Jopp! Ett pytte pytte litet men välutvecklat 3dagars är återfört idag! Testdag 11 november! Det blev 4 befruktade, denna gång använde dom microinjektion. Så de övriga tre ska odlas vidare och frysas om dom klarar sig

Åh så bra! Den här gången är turen på din sida! Håller tummar och tår!
  • Ccilla
    engsan skrev 2016-10-25 09:56:22 följande:
    Tack så mkt Tyvärr har jag dragit på mig världens förkylning med kraftig hosta och lite förhöjd temp. Det gör mig lite orolig om kroppen orkar ta emot en graviditet. Har sjukskrivit mig tom torsdag så jag hoppas det går över nu!

Krya på dig! Bra du stannar hemma och tar det lugnt. Så typiskt att det kommer nu!
  • Ccilla

Åh så roligt engsan! Så glad för din skull! Försök att inte stressa upp. Kommer gå bra :) Nu fick jag lite hopp själv. Blir i januari vi kör igång. Grattiskram till dig!

• Ccilla
    engsan skrev 2016-11-15 07:13:37 följande:

Alltså jag tror det är kört!

Brösten har slutat ömma. När jag tog progrestoronet nu på morgonen kom det ut bruna rester! Så länge fick man vara glad!

Vet att det kan komma lite brunt, men jag vet ju sedan tidigare att avtagna symptom och blödning inte är en normal graviditet för mig!

Känns hopplöst! Tror det ska mkt till för att detta ska ha gått bra! :(

Nej så tråkigt! Hoppas verkligen du har fel! Man kan ju blöda ändå men jag förstår dig. Försök att tänka positivt tills motsatsen är bevisad. Kram till dig!
  • Ccilla
    Mariana79 skrev 2016-11-15 17:48:08 följande:
    Jag vet faktiskt inte.. det beror på vad läkaren säger gällande min vikt. Tänkte ringa nästa vecka och boka in en träff igen för att se vad jag måste göra för att komma vidare.. hur står du själv i processen?

Det blir i januari har jag tänkt. Hoppas att det ska funka för mig. Kan inte dra ut på det hur länge som helst. Jag blir ju tyvärr inte yngre!
  • Ccilla
    Ccilla skrev 2016-11-15 18:22:53 följande:
    Det blir i januari har jag tänkt. Hoppas att det ska funka för mig. Kan inte dra ut på det hur länge som helst. Jag blir ju tyvärr inte yngre!

Men har dom sagt att du måste gå ner i vikt? Vad ska man ligga på för vikt för att dom ska vara nöjda? Jag ligger på fetma enligt BMI..
  • Ccilla
    Mariana79 skrev 2016-11-15 18:53:22 följande:
    De har inte sagt att jag måste gå ner till nästa försök, utan jag antar det för vikten kommer alltid upp. Och jag gick upp 7 kg på hormonbehandlingen på förra ivfen så därför sa de att det egentligen inte va ok att göra ivf. Fast när de satte tillbaka det befruktade ägget hade jag gått ner 4 kg av 7.. det var mycket vätska som jag gick upp därför gick jag ner det på bara 5 dagar mellan äggplock och återinsättning. Men jag fick höra att den dåliga befruktbingen 5-10 varav endast 1 blev blastocyst var pågrund av min övervikt.. jag har bmi fetma inte sjuklig fetma... Jag blir alltid bemött av sjukvården att jag är för tjock ovsett vad jag söker hjälp för. Så därför ställer jag in mig på att det kommer att vara ett problem även denna gång...

Det är ju det att man vill ju att det ska bli ett bra resultat. Men förbaskat svårt att gå ner i vikt. Jag som går hemma och är sjukskriven.. Rör mig inte alls så mycket som när jag jobbar. Får försöka gå ner några kg till nästa försök som troligtvis är vårt sista..
  • Ccilla
    MoM11 skrev 2016-11-15 18:52:19 följande:
    Jag ska förhoppningsvis göra FET precis innan jul... oroar mig lite för att något ska strula, har fått prel datum 22 dec i Aten...

Då blir det en fin julklapp :) Hur kommer det sig att du är i Aten? Har säkert läst i tråden men kommer inte ihåg..
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?