Mariana79 skrev 2016-11-15 18:53:22 följande:
De har inte sagt att jag måste gå ner till nästa försök, utan jag antar det för vikten kommer alltid upp. Och jag gick upp 7 kg på hormonbehandlingen på förra ivfen så därför sa de att det egentligen inte va ok att göra ivf. Fast när de satte tillbaka det befruktade ägget hade jag gått ner 4 kg av 7.. det var mycket vätska som jag gick upp därför gick jag ner det på bara 5 dagar mellan äggplock och återinsättning. Men jag fick höra att den dåliga befruktbingen 5-10 varav endast 1 blev blastocyst var pågrund av min övervikt.. jag har bmi fetma inte sjuklig fetma... Jag blir alltid bemött av sjukvården att jag är för tjock ovsett vad jag söker hjälp för. Så därför ställer jag in mig på att det kommer att vara ett problem även denna gång...
Det är ju det att man vill ju att det ska bli ett bra resultat. Men förbaskat svårt att gå ner i vikt. Jag som går hemma och är sjukskriven.. Rör mig inte alls så mycket som när jag jobbar. Får försöka gå ner några kg till nästa försök som troligtvis är vårt sista..