• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Mollan79 skrev 2016-04-25 06:15:59 följande:

Hej tjejer
    Vad skönt att höra att ni är på gång igen engsan, Ccilla och Mom :)
    Jag ska på kub ultraljud idag kl 13, är jättenervös! Hoppas dom små liven lever och att allt ser bra ut. Jag har ju börjat bli stor så de borde ju leva där inne.. Är i v 12+6

Lucka till och hoppas allt ser bra ut!! :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-25 07:44:19 följande:

Det verkar inte gå vägen denna gången heller. Jag blöder! Snyft..

Nej..... Fy.... Lider med dig vännen! Att det måste vara så svårt!!!! Håller tummarna att det går vägen ändå men förstår din hopplöshet! Bamse kram
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-25 08:09:29 följande:

Tack! Har sån ångest över det här. Det ät svårt att hålla sig positiv och testdagens är långt bort! Kram
    Ja det är sådan hemsk känsla att inte veta liksom! Och att hoppas vågar man ju inte när man ser att det börjar blöda.... Det är ju svårt även om man inte blöder! Snart börjar min ångest och väntan igen och i detta fall önskar jag man kunde hoppa framåt i tiden fortare!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-25 08:51:14 följande:

Jag tror faktiskt att det är kört denna gången.. Har riktigt kraftig värk, som att allt krampar. Är det så så blir väl nästa försök efter sommaren.
    Ja det är ju det också, om man misslyckas så tar det sån tid innan man är på gång igen! Varje vecka som går känns som ett år.....
    Så det blev inget till frysen?
    Ja jag vet hur du känner.... Sån sorg....
    Finns inga ord som tröstar heller!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-04-25 11:21:50 följande:

Kub utfört och vul.... Inget foster.. har tillbakavuxit... hinnsäck en hade ff vuxit, därav mina fortsatta symptom.. Fostret dog strax efter första vulet i v 7+3... tomhet, hopplöshet och tröstlöst....

:( :( :(
    Vet inte vad jag ska säga, mer än att jag är sååå ledsen för er skull! Orättvist och grymt är det i alla fall :(
    Fick själv ett MA i v. 10 och upptäckte vid vul att fostret dött redan i v 4-5 men mina symptom hade också fortsatt!
    Fruktansvärt hjärtskärande!
    Tänker på er och skickar en stor kram!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-25 11:11:00 följande:

Nej det blev tyvärr inget till frysen. Pratade precis med kliniken och ska fortsätta med Crinone till testdagen. Hon vågade inte säga bu eller bä så det är bara att avvakta. Tror det han vara bra för kroppen att vila under sommaren och samla krafter. Just nu känns det väldigt lågt!
    Jo jag tror också det kan vara bra att återhämta sig några månader om så blir fallet. Själv hoppas ja att vi hinner höra ett äp innan sommaren och färsk återföring och fortsätta med frysförsöken till hösten om vi inte lyckas före!

Känner på mig att vi inte kommer kunna göra återföring denna vecka, känner på mig att det inte kommer klara upptiningen. 4.5 timmars enkelväg till kliniken så det blir nervös resa dit och hoppas telefonen inte ringer med negativa besked efter vägen!
    Fick förresten också utskrivet crinone. Har det vart bättre med den nu tycker du?
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-25 11:51:56 följande:

Hoppas verkligen det går bra för dig! Håller tummar och tår jätte hårt! Ja jag tycker det är jätte stor skillnad med Crinone. Lite klabbigt men inte alls som lutinus. Inte behövt trosskydd! Skönt att bara behöva ta en gång om dagen :)
    Ok ska prova med det denna gång!
    Varför är den bara en gång om dagen? Är den starkare/effektivare på nå sätt?
    Ja tack håll dom så hårt du kan, det kommer behövas!
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-04-25 06:15:59 följande:

Hej tjejer
    Vad skönt att höra att ni är på gång igen engsan, Ccilla och Mom :)
    Jag ska på kub ultraljud idag kl 13, är jättenervös! Hoppas dom små liven lever och att allt ser bra ut. Jag har ju börjat bli stor så de borde ju leva där inne.. Är i v 12+6

Hur gick det för dig idag?
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-04-25 17:02:42 följande:

engsan skrev 2016-04-25 15:13:56 följande:Ok ska prova med det denna gång! Varför är den bara en gång om dagen? Är den starkare/effektivare på nå sätt? Ja tack håll dom så hårt du kan, det kommer behövas!

Jag vet inte riktigt.. Den utsöndras hela dagen och man får absolut inte glömma den sa dom. Det är därför dom hellre skriver ut lutinusen. Inte så farligt om man glömmer en i och med att man ta så ofta sa läkaren.
    Aha ok, nåja jag ställer larm för allt jag måste ta så får hoppas jag inte glömmer!
    Hur går det för dig? Blöder du mer nu eller verkar det?
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-04-25 21:22:14 följande:

Kub gick bra idag, låg risk och fina pigga foster i rätt storlek. Var såå nervös..
    Verkligen tråkigt Mariana! Finns ju inga ord som hjälper efter ett sånt besked.
    Och jag hoppas fortfarande på dig Ccilla och din eskimå engsan! Vi hade oxå 1 i frysen för ett år sen och den klarade upptining fint.
    Kram på er alla <3

Stort grattis till dig Mollan :)
    Härligt att höra att det går bra för någon av oss! Det ger en lite hopp om att man kanske kommer lyckas tillslut! Kram
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?