• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

happy15 skrev 2016-04-28 17:26:37 följande:
    Hej! Vad trist. Förstår din besvikelse.

Gick erbjudande/rekommendation att sätta in två för att öka chanserna för att ett ska klara sig. Tydligen kan ett svagare hjälpa ett starkare att överleva och växa. För oss blev det ändå bara ett för det andra klarade inte natten. Samtidigt är det ju bra att väga in risker med tvillinggraviditet.

Lycka till!
    Ja men det är lite så jag tänker! Att sätta in två st för att öka chansen att ett klarar sig. Skulle det råka bli två så är det bara bonus. Men tror vi får vara glada om det blir en!
    Jag tror jag är villig att ta chansen på två än att bara misslyckas med en!
    Vad sa dom om risker till er med tvilling grav?
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-04-28 17:53:45 följande:

Dom nämnde ju de vanliga riskerna, tyngre kropp, föda för tidigt mm.
    Men en 2-äggsgraviditet är ändå inte lika riskfyllt som en enäggs. Vi resonerade som så att hellre 2 barn på samma gång än inget barn..

Ja men exakt! Så jag tänker också! Men får väl höra vad läkaren tänker!
    Bytte ni läkare efter era misslyckade försök?
    Blev så förvånade när hon frågade om vem vi ville ha. Trodde vi automatiskt skulle bli kontaktade av samma?! Tänkte om dom frågar ifall man tappat förtroendet efter misslyckandet? Vi valde samma hur som helst! Tyckts om honom som person!
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-04-28 18:53:38 följande:

Vi hade samma hela tiden. Det var/är ju inte hennes fel att jag är så svårstimulerad :)
    Vi bytte metod, mediciner och hon gjorde allt i sin makt för att det skulle lyckas. Till slut fick vi "en bra månad" och vi lyckades få 3 embryon. Mycket handlar om tur och otur tror jag..

Vi sa precis samma sak, inte hanns fel att det inte blev något eller ett våra embryon inte klarar sig! Och tyvärr verkar vi ju ha oturen med oss i detta fall! Ska bli spännande att höra vad han säger när han ringer! Hoppas så att vi hinner göra ett äggplock innan sommarstängning och får några till frysen å.
  • engsan
    MoM11 skrev 2016-04-29 06:46:15 följande:

Vad tråkigt engsan! Beklagar! Hoppas du hinner med en vända till innan sommaren och att det går bra då!

Tack
    Det hoppas jag med
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-04-29 12:02:17 följande:

Engsan <3 Jag beklagar :( hoppas du snart kan vara igång igen. Själv har jag precis gjort skrapning och nu väntar en period av själaläkning samt en kamp med vikten. Får ju inte hjälp igen om jag inte går ner.

Kram på er alla, tänker på er!

Åh fy så jobbigt! Har du mkt du måste gå ner? Tänker på dig och hoppas att du hittar nya krafter snart igen! Kramar i massor
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-04-29 12:53:38 följande:
    Eftersom jag går upp en hel del av hormonbehandlingen så är väl 15-20 kg minus optimalt... Det måste bara gå! Jag ger inte upp..
    Ja det är svårt att hitta motivationen när det känns att allt går åt skogen vad man än gör. Jag gick ner 14 kg för ca 1,5 år sedan. Nu har jag gått upp ca 4 kg av dom bara sedan påsk i år, mkt pga att jag slutade röka i januari och ersätter ciggen med massa annat! :( jag får kämpa hela tiden med vikten för att inte gå upp igen! Skulle vilja gå ner 7 kg totalt till men jag lyckas inte hitta motivation trots att jag vet att det skulle vara positivt för graviditets chansen! Det är jättesvårt!!!! Men lyckades med dom 14 kg så ska väl lyckas några till tycker man!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-04-29 14:22:21 följande:

Det är duktigt att gå ner så mycket och hålla det relativt bra iallafall. Själv slutade jag röka för 4 år sen så jag antar att jag inte kan skylla på det längre :) Det är piss att man måste kämpa så mycket, men när det gäller vikten så har jag ju bara mig själv att skylla så det är ju bara jag själv som kan göra något åt det. Problemet är att jag är skeptisk till att det hjälper mot barnlöshet att gå ner i vikt, då jag varit i alla olika storlekar men ändå haft svårt att bli gravid. Men detta är sista chansen nu, även om det inte skulle hjälpa med en viktnedgång så har jag ju iallafall vunnit hälsovinsterna.

Lite jävlar annama, envishet och kämparglöd så fixar vi detta! Det är jag säker på.

Jo så är det! ( fast jag skyller lite på min ämnesomsättning, hypotyreos åxå) ;)

Jag ska också försöka kämpa lite nu med sista kilorna innan nästa äp.
    Men det är ju det att man blir så slut av att kämpa om liksom "allt"!
    Inte röka, inte äta slibb och slabb, kämpa med vikten, kämpa med att hålla sig positiv, kämpa sig upp på banan igen efter varje nederlag, kämpa kämpa kämpa!!! Varför drabbas vi av så många saker att kämpa med? Kunde inget få gå lätt någon gång?
    Det är väl inte så konstigt att man har svårt att vara positiv när allt är så krävande hela tiden? Ibland är det en kamp att ens orka kliva upp och gå jobba. Jag har sista tiden kännt att jag knappt förtjänar min lön för all kraft jag har kvar går åt till att försöka få ett barn!!!!! Huvudet fungerar i princip inte till något annat!
  • engsan

Trevlig Valborg kära vänner!
    Hoppas ni får en fin och mysig dag!
    Kram kram

• engsan

Idag ska läkaren ringa..... Hoppas nu han kan ge mig lite nytt hopp med sitt samtal!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-05-02 12:34:54 följande:

Hör går det inte så bra.. Tog gravtest igår och det var negativt. Testdag är imorgon men med dom här blödningarna så tror jag inte på ett mirakel på två dgr. Sjukskriven två veckor till med magen som inte vill bli bra. Kram på er och hoppas att ni haft en härlig valborgshelg!

:( fy så trist! Hoppas magen blir bättre snart. Att vi har otur :(
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?