• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

När min mens börjar så drar vi igång omgång nr 2! Han har dubblat menopur dosen mot för första gången så nu hoppas vi på lite mer blåsor! Frågade om att återföra två st men det tyckte han inte i vårt fall. Om det blir aktuellt så kommer han fråga oss om det. Så snart igång igen!

• engsan
    MoM11 skrev 2016-05-02 19:47:48 följande:

Vad tråkigt Ccilla!

Skönt att du hinner innan sommaren Engsan, vilken dos ska du ta?

Kommer ta 225 nu! Tog bara 112,5 i början förra gången och fick öka till typ 180 efter några dagar för att jag hade så låg dos! Så nu får vi hålla tummar att det går bättre.
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-05-02 21:45:37 följande:

Vad skönt att du snart är igång igen :) Ska du sätta igång mensen?
    Nej i och med att jag mest troligt fick ägglossning efter stimuleringen inför FET så borde jag också få mens nu inom en vecka!
    Hoppas jag. Mensen har hittills alltid kommit i normal tid när jag tagit äglossningsstimulering så jag hoppas det nu för en gångs skull inte strular utan går enligt planen!
    Han tyckte att vi har haft otur då en blactocyst i vår kvalité ofta klarar upptining.
  • engsan
    MoM11 skrev 2016-05-03 16:32:27 följande:

Hoppas ni kommer igång enligt plan engsan!
    Ja vilken otur med blaston. Jag oroar mig för hur det ska gå för min blasto... Beräknar FET i nästa vecka. Borde få omslag på äl test vilken dag som helst.

Hur går ni vidare nu Ccilla?

Har ni en blasto i frysen eller hade ni fler?
    Håller tummarna att er tur är bättre än vår!
    Lycka till :)
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-05-03 20:23:51 följande:

Vad skönt att det blir i egen cykel så du slipper massa extra medicin. Nu får det vara slut på oturen! Denna gången går allt enligt plan. Kändes i kroppen tycker jag när det blev högre dos med hormoner. Vet du vad det är för skillnad på menopur och gonal f?
    Oj nej ingen aning alls. Man är inte så insatt i övriga mediciner än dom egna när man har så mkt att hålla reda på. Men vet att han sa att menopur har visat bra resultat för oss med pcos. Om jag förstod honom rätt!
  • engsan
    MoM11 skrev 2016-05-03 21:25:20 följande:

Engsan vi har en i frysen. Så det är olidligt spännande... Så nervöst. Hade varit så skönt att slippa fler försök, har redan gjort 6 stimuleringar.

Ccilla det låter bra att du får så bra hjälp att må bättre!

Ja vi var ju i samma sitts då. Men vi hade ju som vanligt oturen på vår sida. Nu hoppas jag vi får fler till frysen. Hade ju inte vela göra ett nytt äggplock men nu är det bara bita ihop!
    Men har ni fått sätta in 2st någon gång?
    ( vi är så många här nu så svårt att komma ihåg hur det var)
    Läkaren sa när jag frågade om det att man ofta erbjuder återföring av två när man gjort många misslyckade försök?!
  • engsan
    MoM11 skrev 2016-05-04 18:24:43 följande:

Jag fick 2 sist, men då på dag 2. De ville inte sätta in 2 blastocyster. Jag tror också det är om man har många misslyckanden bakom sig o de bedömer risken för flerbörd som låg.

Nä det sa han till mig också att sätta in två blasto kan göra att dom ta energi från varandra typ och det får negativ effekt. Kommer inte ihåg exakt hur han sa men det var så jag uppfattade det!
  • engsan
    lompan skrev 2016-05-04 18:49:23 följande:

Jag har gjort äggplock nu, men tyvärr blev inget ägg befruktat. Nu vill min läkare att jag ska ta progreston tabletter fram till mens. Jag gör min behandling utomlans och fick inte tag i min läkare här i sverige idag. Har ni tagit progreston tabletter? frågan är isf om dom går att köpa receptfritt eller om ni fått dom på recept?

Tråkigt att det inte blev något befruktat! :(
    Kan tyvärr inte svara på din fråga men hoppas det dyker upp någon annan som kan svara snart! Lycka till med fortsatta försök
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?