• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Mariana79 skrev 2016-02-02 14:39:37 följande:

Tack ccilla och engsan för svaren. Jag ska lämna blodprov på torsdag då jag ska på första ultrat. Vad lågt du fick börja engsan, mig satte de på 225 enheter. Tyckte det var mycket eftersom jag var orolig för att bli överstimulerad, men de vet väl bäst... jag är dock överviktig så det kanske är därför jag får ta lite högre så det ska ta lite..liten dos kanske inte ger ngn inverkan på en fullvuxen kvinna som mig :) ha ha ha. Det återstår att se på torsdag då..

Kram!

Jag har fått dosen då jag har pcos och kan bli överstimulerad. Men får se i morgon på ultrat om jag fått för låg dos! Hoppas inte! Antar att 150 var bra när dom via blodprovet kunde säga att jag skulle fortsätta med den!
  • engsan

Lite besviken efter första ultrat, bara en större blåsa på 15 mm och sedan bara små, ca 6-8mm! Ni som redan gjort första ultrat, hur såg det ut?

• engsan
    Ccilla skrev 2016-02-03 12:28:16 följande:

Jag hade några fler. Dom reglerade inte upp dosen på sprutan?
    Det vet jag inte ännu men antar att dom kommer öka dosen. Jag gör inte ultrat på ivf kliniken få det är för långt avstånd. Har 4 timmar enkelväg dit. Så då får jag göra ultrat "lite" närmare, bara 1,5 tim enkel väg med bil dit! Blir en himla massa körande och så men förhoppningsvis får vi belöning för det till slut! Dom skulle ringa under dagen från kliniken så får vi se vad dom säger!
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-03 13:35:21 följande:

Grattis Ccilla till lyckat äggplock :)
    Jag lämnade blodprov imorse och ska nu höja dosen fr 400 till 450 menopur, lite nervös att det inte händer nåt och att de ber oss avbryta efter vul på fredag..
    Att jag ska vara så svårstimulerad :(
    Hur går det för er andra, vi är ju ganska många som sprutar för fullt :)
    Kram på er!

Oj så hög dos, mina 150 låter ju som en nål i höstacken jämnfört!
    Ska också på nästa vul på fredag!
    Förhoppningsvis så ser det bättre ut än idag!
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-03 14:30:22 följande:

engsan, då håller jag tummarna för våra vul på fredag då och hoppas på fina och lagom många blåsor! :D

Ja verkligen, håller dom stenhårt! Tummarna alltså :)
    Kliniken ringde just och fick ökning till 187,5 så får se vad som händer!
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-02-04 16:49:27 följande:

Idag ringde dom från kliniken och sa att alla 5 äggen har blivit befruktade :) Dom vill odla vidare och blir insättning på måndag istället för imorgon.

Åh så roligt! Så spännande!
    Hur var äggplocket?
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-02-04 18:22:57 följande:

Det var inte så farligt som jag trodde! Fick bara lokalbedövning. Klart det kändes men har känt värre smärta.Det gick jätte fort! Nu efteråt är det rejält svullet och hugger lite. Är som kraftig mensvärk.

Ok, jag är jätte nervös för det! Tycker det är nog med en vanlig gynundersökning och jag spänner mig jättemycke! Tycker det är genant, fast efter alla dessa vul man gjort nu under åren borde det vara som ingenting!
  • engsan

Idag såg det lite bättre ut och det blir äggplock på tisdag! Gud så spännande och jag är så nervös! Men hon lugnade mig med att jag får mkt smärtstillande!

• engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-05 16:39:24 följande:

Det blir äggplock för mig oxå på tisdag, dom såg 5 större äggblåsor och nån mindre. Jag får ju inte så många så jag är nöjd. Hoppas det är ägg i dom bara..
    Ska ta otrivillen på söndag men glömde om jag skulle ta de andra sprutorna på söndag.. Hur gör ni andra?

Jag skulle bara ta otrivellen, de övriga tar jag sista gången i morgon kväll!
    Jag lär inte heller få många fler, hade bara några större och en massa små! Då håller vi tummarna att det går bra och finns ägg för oss båda! Vilken tid ska du ta sprutan på söndag?
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-05 20:37:34 följande:

Jag skulle ta sprutan kl 22.00 :)
    Jag hoppas såå att vi får två befruktade som vi kan få tillbaka. Vad kul att vi är så lika :)

Ska också ta kl 22 :)
    Ja vi är verkligen lika i vår behandling! Hoppas vi båda får positivt resultat också! Blir spännande vecka nästa vecka!!!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?