• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

MoM11 skrev 2016-05-26 08:57:13 följande:

Engsan, jag tycker också du ska unna dig en fridag om du kan!
    Fy vad tråkigt Minimasken, lider med dig. Men vad konstigt angående 20%, det tror jag inte stämmer. Jag har hört att någonstans mellan 8-12% INTE klarar upptiningen.
    Hur som helst, väldigt trist och att sommarstängningen kommer emellan.

Läkaren sa till mig när vårat inte klarade upptiningen att ca 80% klarar upptining, att vi hade otur att det inte gick! Så jag tror också att du inte fått rätt i formation där minimasken!
  • engsan
    Mollan79 skrev 2016-06-10 15:21:02 följande:

Igår var vi på rul, det bor en pojke och en flicka i min mage :)
    Hoppas sommaren blir fin och att ni får ny kraft och energi att möta hösten och kommande prövningar. Jag hoppas att ni alla lyckas till slut. Kram

Så roligt att höra att allt var bra. Kul med en av varje också :)
    Själv sitter jag i skrivande stund i bilen, på väg våra 40 mil till kliniken. I morgon ska min sambo göra nytt försök att lämna sitt prov. Sedan rulla 40 mil hem igen! Hoppas nu verkligen att det fungerar så vi får spermier till frysen!
  • engsan

Tyvärr gick det inte denna gång heller! Nu tar vi uppehåll över sommaren och nya tag i augusti! Då blir det planerat ingrep och plocka ut spermier i stället!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-06-11 15:41:44 följande:

Nej så tråkigt engsan! Vad jobbigt för er! Hoppas ni kan slappna av och ha en härlig sommar :)
    Ja det är bara att släppa detta nu och njuta av sommaren i stället! Så ccilla , vi kanske är i samma sitts igen då efter sommaren och kan följas <3
  • engsan
    Ccilla skrev 2016-06-11 20:10:01 följande:

Hade hoppats att det tagit sig för dig innan. Jag håller lite koll här på sidan emellanåt så tar vi nya tag senare! Kram och ha en skön semester
    Tack det samma! :)
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-06-21 10:15:06 följande:

Trevlig sommar tjejer!

Jag hakar på er i höst också såvida jag lyckats gå ner all vikt som jag måste.

Men och ägglossning är ialf tillbaka efter skrapningen. Mår sådär imellanåt, det går upp och ner. Men ska försöka njuta av sommaren. Våra bästa vänner är gravida och ska ha barn samtidigt som vi skulle ha haft och det är så extremt svårt.. det är så illa just nu att jag känner att jag inte vill träffa dem alls... hoppas det går över för jag älskar ju dem.

Jag ska ialf kämpa på med positiva tankar, viktnedgång och kärlek.

Hoppas ni får en fin sommar med mycket av allt gott <3

Kram och på återseende <3

Fy så jag lider med dig! :(
    Jag ser också på när sambons son och flickvän går längre och längre i sin graviditet. Dom är i 6:e månaden nu!
    Det blir en välbehövd semester nu och ladda batterierna så vi orkar med till hösten!
    Stor kram till dig och ha en fin sommar så återkommer vi med nya krafter
  • engsan
    lompan skrev 2016-06-21 14:41:16 följande:

Hej! Jag har lyckats bli gravid! Var glad i typ en dag sen kom oron för missfall å ma.

I vilken vecka upptäckte du ma mariana? Jag lider med dig, min största rädsla!

Grattis lompan :)
    Finns det orsaker till din oro för missfall?
    Alltså jag menar om du har några tecken på det, eller är det bara något du är rädd att råka ut för?
    Upplevt det förut?
    Håller tummar att allt går bra för dig :)
  • engsan
    lompan skrev 2016-06-21 18:37:29 följande:

Jag har aldrig varit gravid förut, detta är första gången och dessutom med donator spermier för min man har inga. Är bara så orolig att råka ut för det nu när man betalat så mkt pengar och lyckats. Man är väl rädd att drömmen ska slås i bitar!

Ok ja det förstår jag!
    Vi hoppas allt går bra och håller tummarna hårt för er!
    Har själv haft två MA och vet hur svårt det är att slappna av! Hoppas du kan njuta av sommaren och skriv och berätta hur det går! :)
  • engsan
    lompan skrev 2016-06-21 18:49:38 följande:

Kan du berätta hur dina graviditeter och ma gick till? Om du orkar! Jag kan absolut uppdatera hur det har gått längre fram!

Båda var graviditer efter pergotime stimulering. Första MA:t var i ca vecka 7-8, fostret hade dött vecka 4-5. Jag upptäckte det av att jag fick bruna flytningar och symptomen avtagit. Åkte in på ultraljud och fick det bekräftat. Blödde ut allt några dagar efter.
    Det andra började oroa mig att det var samma sak med då jag fick rosa flytningar, hade dock alla symptom kvar. Var då i vecka 10 och åkte på ultra och det var samma sak. Graviditeten hade avstannat även denna gång i samma veckor som sist, dvs vecka 4-5. Denna gång kom inte missfallet ut, utan fick frammkalla ett missfall med abortpiller! Efter detta har jag inte blivit gravid mer trots att vi fortsatte med pergotime efter i flera omgångar. Det gick 6 månader mellan dom missfallen. Vill du veta mer är det bara att fråga!
  • engsan
    lompan skrev 2016-06-21 19:22:28 följande:

Det där är min stora skräck, att få missfall är hemskt men att gå med tron att man ät gravid fast det har dött är typ det hemskaste jag kan tänka mig! Jag har trott att mitt illamående och molande varit ett kvitto på att allt är rätt där inne men ack så fel jag verkar ha eftersom de flesta ändå har symtom som vanligt trots ma!

Jag ska ringa bm imorgon och kolla om man får komma på extra vul för att kolla att det lever. Klarar inte vänta till v 10 eller 12.

Hur mår du? Tar man sig igenom det?

Vilken vecka är du i?
    Ja det är fruktansvärt att gå igenom. Men vist tar man sig igenom det, man måste ju det. Jag grät i flera veckor, mådde dåligt och blev deprimerad. Men Viljan att få barn är större än rädslan att få missfall. Om du förstår hur jag menar. För mig i alla fall! Blir jag någonsin gravid igen, kommer det vara skräckfyllda veckor, och kommer gå privat och boka ultraljud med jämna mellanrum. Kommer aldrig vänta 10 veckor igen. Men samtidigt vill jag be dig försöka slappna av fast jag vet att det är svårt. Finns det inget som säger annat så är ju allt mest troligt bra! Boka in ett ultra så du kan lugna nerverna lite. Men tänk på att tidiga ultra kanske inte visar hjärtljud å så, så det kan bli stressande det å!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?