Ccilla skrev 2016-10-11 19:43:36 följande:
Spännande! Hoppas det blir många fina ägg :)
Idag var jag på vul och kollade blåsorna. Blev fint bemött av en yngre kvinna i väntrummet. Men väl inne på rummet kändes det lite konstigt. För det första var hon ensam där inne! Så JAG fick föra notering på måtten hon mätte.
För det andra hade hon svårt att avgöra vad som var höger resp. Vänster äggstock????
What?? Efter lite mätande, hittade hon en blåsa med måttet på 47?!?! (Övrigt vara små och en större på ca 21) Oj så stor säger hon och gjorde mig orolig med sin reaktion. Jag frågade om hon verkligen mätt rätt! Då hämtar hon en annan som kommer å mäter och nickar bara.
Nu ringde dom från kliniken och frågar om jag såg när hon mätte och om jag tror att det blev rätt. Jag förklarade hur det gått till och fick till svar att det var otroligt oproffsigt att be mig skriva upp och dessutom oroa mig.
( vul på äggblåsorna utförs inte på ivf kliniken utan på sjukhus närmare mig) så nu sitter jag fundersam på om det verkligen kan vara en äggblåsa med det måttet???? Eller har det bildats något annat där??? Ivf bad mig vara lugn och avvakta till måndag då nästa vul görs! Vad säger ni om detta?